رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان:

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: "طرح دوام" بر ای ارتقای سطح آگاهی شهروندان و ترویج فرهنگ پیشگیری و آمادگی در مواجهه با حوادث در سطح محلات به اجرا درآمده است.

اجرای"طرح دوام" برای ارتقای سطح آگاهی شهروندان و ترویج فرهنگ پیشگیری است

به گزارش گلستان 24، موسی الرضا صفری در رابطه با اجرای این طرح اظهار کرد: طرح دوام به منظور اجرای برنامه های جامع حوزه ایمنی کاهش ریسک ، افزایش تاب آوری محلات و آمادگی گروه های شهروندان داوطلب آموزش دیده تشکیل می شود ، که برای مراحل مختلف چرخه مدیریت بحران محله، سازماندهی می شوند و در قالب مشاوره، آموزش و کمک به اجرای برنامه های حوزه آتش نشانی و بصورت محله محور و فعالیت های مشارکتی داوطلبانه فعالیت می کنند .

وی افزود : ارتقای سطح آگاهی شهروندان و ترویج فرهنگ پیشگیری و آمادگی در مواجهه با حوادث در سطح محلات؛ تسهیل همکاری اثر بخش شهروندان با سازمان های امدادی (فرمانداری ، اورژانس،بهزیستی ، هلال احمر ،آتش نشانی و ...) ، جلب و ساماندهی مشارکت شهروندان در بخش های مختلف مرتبط با ایمنی از عوامل اصلی اجرای این طرح می باشد .

صفری گفت : روز شنبه ۳ تیرماه افتتاح خانه های دوام و رونمایی از طرح یکشنبه های ایمنی در ایستگاه شماره یک با حضور مدیران شهری و اجرای مانور برگزار خواهد شد .

وی افزود : امیدواریم با اجرای این طرح شاهد ارتقا فرهنگ پیشگیری ، آمادگی ، ایمنی و امدادرسانی به موقع در زمان بروز حوادث در محلات و هم افزایی ظرفیت های موجود محلی باشیم .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار