مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان:

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان گفت: امسال با حمایت شورای اسلامی شهر و شهردار گرگان، بودجه سازمان آتش‌نشانی این شهر نسبت به سال قبل ۱۴ برابر افزایش یافت و به ۲۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسید که ۱۰ میلیارد تومان از این بودجه صرف خرید تجهیزات آتش‌نشانی خواهد شد.

بودجه امسال آتش‌نشانی گرگان ۱۴ برابر شد

به گزارش گلستان 24، موسی‌الرضا صفری روز دوشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفتم مهر روز آتش نشانی اظهار کرد: در حال حاضر خدمات آتش نشانی در گرگان توسط ۱۲۲ نیرو انجام می شود و با توجه به گستردگی خدمات ، این سازمان به ۶۰ نیروی جدید احتیاج دارد.

وی بیان کرد: با هدف ارتقای سطح معلومات ایمنی شهروندان در زمان حوادث امسال ۷ هزار و ۸۹۶ شهروند گرگانی آموزش ایمنی در زمان وقوع آتش را فراگرفتند.

صفری گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۲۳۸ نفر در ادارات، هزار و ۳۰۷ نفر در مساجد، هزار و ۱۰ نفر در نیروهای نظامی، انتظامی و بسیج، ۸۵۰ نفر در مدارس، ۷۷۴ نفر در خانه های فرهنگ، ۴۹۹ نفر آتش نشان داوطلب، ۴۳۸ نفر در بیمارستان ها، ۲۹۳ نفر در بانک ها و ۱۶۲ نفر در مجتمع های مسکونی آموزش دیدند.

وی به خدمات ارائه شده امسال آتش نشانان گرگان اشاره کرد و گفت: بالاترین آمار حوادث و حریق مربوط به گرفتارشدن در آسانسور با ۲۹۵ مورد، حریق علفزار ۲۸۳ مورد، حریق گندمزار ۴۰ مورد و آتش‌سوزی منزل با ۲۹ مورد بود که در این حوادث ۱۱ نفر جان خود را از دست دادند و ۵۷ نفر مصدوم شدند.

وی بیان کرد: کلیه ساختمان ها باید در همه مراحل ساخت و ساز، الزامات ایمنی را رعایت کنند و ساختمان های دارای ۵ طبقه و بیشتر باید تایید آتش نشانی را داشته باشند چرا که مهمترین وظیفه این سازمان تلاش برای حفظ جان و مال شهروندان است.

مدیرعامل آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان همچنین به تلاش برای گسترش چتر خدمت رسانی به شهروندان گفت: در راستای رسیدن به این هدف، ایستگاه شماره هشت آتش نشانی گرگان در محله چناران ضلع جنوبی سی‌ان‌جی به مساحت ۶۰۰ متر تا اوایل سال بعد به بهره برداری خواهد رسید.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار