رئیس کل دادگستری گلستان:

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: حفظ سنت‌ها یکی از بزرگترین محاسن اقوام است.

حفظ سنت‌ها یکی از بزرگترین محاسن اقوام است

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی در دیدار با جمعی از اقوام که به‌مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، وجود اقوام و مذاهب مختلف در استان گلستان را یک فرصت برای کمک به توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان برشمرد و گفت: تنوع اقوام و وجود خرده فرهنگ‌ها سبب هم افزایی می‌شود، ما افتخار می‌کنیم در این استان اقوام با مسالمت کنار هم زندگی می‌کنند و بار دیگر تاکید می‌کنیم روی اختلافات و برخی دعاوی مانند پرونده‌هایی با موضوع درگیری بر سر آب، برچسب‌های قومیتی زده نشود.

رئیس کل دادگستری گلستان حفظ سنت‌ها را یکی از بزرگترین محاسن اقوام برشمرد و افزود: یکی از این سنت‌ها، ریش سفیدی است و انتظار داریم از ظرفیت بزرگان در حل و فصل مسالمت آمیز دعاوی و اختلافات، بیشتر استفاده شود.

وی با قدردانی از اقوام ساکن گلستان که هر کدام بخشی از نگارستان استان گلستان را تشکیل می‌دهند، افزود: در ایام اغتشاشات سال گذشته وفاداری اقوام استان را به عینه دیدیم و در خیلی از شهرستان‌هایی که بیشتر جمعیت ساکن آن‌ها قومیت‌ها بودند، حتی یک تجمع هم نداشتیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: موضع گیری که اقوام در مقاطع حساس داشتند باعث مباهات و افتخار است و برای خدمتگزاری به این مردم هر قدر هم تلاش کنیم، کم است.

وی گفت: وقتی جزو استان‌هایی هستیم که بیشترین درصد مشارکت در انتخابات را داریم یعنی اقوام استان، در کنار نظام هستند.

وی تاکید کرد: در دادگستری گلستان هیچوقت نگاه قومیتی در انتصابات نداشته‌ایم و اصل بر شایسته سالاری است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار