دبیر جبهه اصلاحات استان گلستان تاکید کرد

دبیر جبهه اصلاحات استان گلستان گفت: احزاب اصلاح‌طلب با الگو قرار دادن یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که منجر به پیروزی حسن روحانی در آن شد، عزم خود را بر ائتلاف و پرهیز از چنددستگی، جزم کرده‌اند.

تلاش برای ائتلاف اصلاح‌طلبان در گلستان

به گزارش گلستان 24، محمدحسین علی‌اصغری، عصر سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گلستان اظهار داشت: احزاب اصلاح‌طلب، از شورای راهبردی اصلاح‌طلبان برای رسیدن به وحدت و ائتلاف در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری حمایت می‌کنند.  

وی با تاکید بر اینکه این شورا، مسائل سیاسی استان را رصد می‌کند، خاطرنشان کرد: تصمیمات مهمی در این شورا برای ایجاد وحدت بین اصلاح‌طلبان اتخاذ شده که در آینده اجرا می‌شوند.

تلاش برای ائتلاف اصلاح‌طلبان در گلستان

ائتلاف اصلاح‌طلبان جدی است

عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان استان گلستان، ائتلاف اصلاح‌طلبان را جدی توصیف کرد و ادامه داد: احزاب اصلاح‌طلب در عین همکاری با برخی از نامزدها از جمله نامزدهای حزبی خود، ائتلاف را پذیرفته‌اند.

علی‌اصغری با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری، رای مردم حق‌الناس است، اظهار داشت: مسئولان باید از قدرت خود برای برگزاری انتخابات سالم و رقابتی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: اگر انتخابات به صورت حداکثری برگزار شود، اصلاح‌طلبان و حامیان دولت، پیروز این دوره از انتخابات خواهند بود.

اصلاح‌طلبان در عین همکاری با دولت، آن را نقد می‌کنند

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی استان گلستان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان از همان ابتدا، آمادگی خود را برای همکاری با دولت اعلام کرده بودند، تصریح کرد: در عین همکاری و همراهی با دولت، آن را نقد هم می‌کنیم، زیرا معتقدیم این دولت با حمایت اصلاح‌طلبان روی کار آمده و برای سربلندی آن، باید نقد دلسوزانه را در دستور کار خود قرار دهیم.

علی‌اصغری با بیان اینکه جامعه باید به سمت تحزب حرکت کند، رسانه‌ها را حلقه اتصال احزاب با جامعه دانست و از گروه‌های سیاسی استان خواست از ظرفیت رسانه‌ها برای بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: نهادهای مدنی، پشتیبان نظام هستند و هیچ نظام دموکراتیکی بدون این نهاد توانایی انجام وظایف خود را ندارد.

نشاط نهادهای مدنی موجب تداوم نظام سیاسی می‌شود

دبیر جبهه اصلاحات استان گلستان، نشاط نهادهای مدنی را موجب تداوم نظام سیاسی دانست و اظهار داشت: زمانی که دموکراسی به خطر می‌افتد، نهادهای مدنی برای استقرار مجدد دموکراسی و تقویت نظام، وارد عرصه شده و از خود هزینه می‌کنند.

علی‌اصغری افزود: اقبال عمومی در انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 و حاکمیت اعتدال در عرصه‌های مختلف، مرهون تلاش احزاب و نهادهای مدنی است؛ زیرا آنها جایگاه ویژه‌ای دارند و نباید توسط کانون‌های قدرت، حذف شوند.

وی با بیان اینکه در غیاب نهادهای مدنی، انحصارطلبی و دیکتاتوری به‌وجود می‌آید، گفت: متاسفانه هنوز در لایه‌های سیاسی و اجتماعی جامعه ما انحصارطلبی وجود دارد، اما شکل آن عوض شده و در محافل مختلف از ابزار دین برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند.

نهادهای مدنی باید منافع ملی را سرلوحه خود قرار دهند

عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان استان گلستان خاطرنشان کرد: اگر در دوره هشت ساله دولت‌های نهم و دهم، به نهادهای مدنی و رسانه‌ها اجازه انتقاد داده می‌شد برخی از حوادث و سوءمدیریت‌ها در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی اتفاق نمی‌افتاد.      

علی‌اصغری تاکید کرد: نهادهای مدنی به‌ویژه اصلاح‌طلبان، باید منافع ملی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهند و برای کمک به پیشرفت کشور باید دولت برآمده از خود را نقد کنند.

وی با اشاره به توافق هسته‌ای بین ایران و گروه 1 + 5، این توافق را نشات گرفته از اراده ملی دانست که با تدبیر، جسارت و درایت دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، حمایت‌ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری و همدلی و همزبانی دولت و ملت حاصل شد.

علی‌اصغری همچنین از آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان به دلیل حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تقدیر کرد.

وی افزود: آیت‌الله نورمفیدی به عنوان یار دیرین و نزدیک امام (ره)، اندیشه ایشان را به درستی مدیریت می‌کند که برای نمونه می‌توان به استقبال باشکوه مردم استان گلستان از سفر یادگار امام (ره) به گرگان و شادمانی آنها از سخنرانی سیداحمد خمینی فرزند سیدحسن، در روستای لاملنگ گرگان به مناسبت ماه مبارک رمضان، اشاره کرد.

دبیر حزب اعتماد ملی گلستان رئیس جبهه اصلاحات شد
در این جلسه دبیر حزب اعتماد ملی استان با رای اعضاء به عنوان رئیس دوره‌ای این شورا انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گلستان با حضور اکثریت اعضاء تشکیل جلسه داد و علاوه بر رئیس دوره‌ای، منشی و مسئول روابط عمومی شورا نیز انتخاب شدند.

براساس این گزارش، مهدی اسلامی از حزب مردم‌سالاری به عنوان منشی و ابوذر پورادیب، رئیس شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی استان گلستان، به عنوان مسئول روابط عمومی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انتخاب شدند.

لازم به ذکر است، پیش از این محمدحسن محمدخانی، دبیر حزب کارگزاران سازندگی استان گلستان، ریاست دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان را برعهده داشت.

در این جلسه، دبیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گلستان، گزارشی از فعالیت‌های شورای راهبردی انتخابات اصلاح‌طلبان ارائه داد، همچنین نمایندگان گروه‌های سیاسی و قومی اصلاح‌طلب استان گلستان نیز گزارش اقدامات خود را در یک ماه گذشته بیان کردند.

ارسال نظر

آخرین اخبار