رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان:

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان از برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در خانه های فرهنگ و سرای محلات گرگان خبر داد.

مراسم عزاداری امام حسین (ع) در خانه های فرهنگ گرگان برگزار می شود

به گزارش گلستان 24، کریم علمی در خصوص برگزاری برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی به‌مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع)، گفت: تمامی مراکز فرهنگی، اجتماعی سازمان شامل خانه‌های فرهنگ و سرای محله در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) ماه محرم، برنامه‌های متنوع دارند.

وی با اشاره به برپایی «گذر عاشورایی» در ۱۵ متری پاسرو در جنب بازار تاریخی نعل بندان، بیان کرد: در این گذر ۸ خانه فرهنگ و سرای محله زیرمجموعه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به ارائه خدمات فرهنگی، مشاوره‌ای، غرفه کودکان و پذیرایی به شهروندان می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان با اشاره به برخی از برنامه‌های خانه‌های فرهنگ و سرای محلات در این ایام گفت: همچون سنوات گذشته در ایام عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) مراسم «روضه های خانگی» و «روضه کوچه به کوچه» در دهه اول محرم روزانه از ساعت ۶ الی ۷ عصر برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان همچنین گفت: برای نخستین بار، خانه فرهنگ مهر با برپایی «چایخانه سنتی پیرمردان» و «موکب مهر مهدوی» به برگزاری مراسم سوگواری و پذیرایی عزاداران حسینی در ایام دهه محرم اقدام کرده است.

علمی گفت: همزمان با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی ماه محرم، برنامه‌های اهدای پرچم به اهالی محلات، برگزاری مسابقه نقاشی (آفتاب مهربانی)، داستان نویسی، کارگاه‌های آموزشی آشنایی با آئین طوق بندان و … نیز در خانه‌های فرهنگ و سرای محلات در حال اجرا است.

وی همچنین از حمایت و مساعدت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان به هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: در همین باره قبل از آغاز محرم، نشست‌ها و دیدارهایی با نمایندگان برخی از هیئت‌های مذهبی داشتیم و از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مذهبی و همچنین مراسم عزاداری این ایام، با همه توان و امکانات حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار