همزمان با ورود وزیر خارجه فرانسه؛

اعتراض دانشجویی در فرودگاه مهرآباد تهران نسبت به ورود وزیر خارجه فرانسه به ایران برگزار شد.

اعتراض مردمی به حضور فابیوس در ایران +تصاویر

به گزارش گلستان 24، جمعی از مردم تهران با حضور در فرودگاه مهرآباد تهران، به ورود لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه که به عنوان عامل ورود ایدز به کشورمان متهم  است اعتراض نمودند. همچنین فابیوس در طی مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 با ایفای نقش پلیس بد، به حمایت از منافع رژیم غاصب صهیونیستی پرداخته و بارها موجب اخلال در نتیجه گیری مذاکرات شده است.

اعتراض مردمی به حضور فابیوس در ایران +تصاویر

دست نوشته های معترضان این تجمع دانشجویی به حضور فابیوس، مضامینی همچون «ایدز، هدیه فرانسه به ایران»، « بعد از 30 سال کدام جنایت است؟ تسخیر جاسوس خانه یا انتقال ایدز»، « نه می بخشیم، نه فراموش می‌کنیم»، «فرانسه و آمریکا، سروته تحریم‌ها»، « فابیوس نوکر آمریکا، جاسوس اسرائیل»، «سلطان ایدز خوش نیامدی» داشت.

لازم به ذکر است پیش از این نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سفر "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه اعتراض کرده و عنوان کرده بودند چرا یک صهیونیست فرانسوی که در خون‌های آلوده نقش داشته باید اولویت سفر جمهوری اسلامی ایران باشد؟

در پی این تجمع اعتراض آمیز، نیروی انتظامی سعی در پراکنده نمودن معترضان نمود. این تجمع که به صورت صف تک نفره و با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی شکل گرفته بود تا مصداق تجمع غیرقانونی نشود با اخطار نیروی انتظامی مواجه شد. 

در ادامه ماموران نیروی انتظامی با پاره کردن پلاکاردهای در دست دانشجویان، درگیری را آغاز نمودند؛ این درگیری که خبرنگاران نیز از آن مصون نماندند، به مشاجره نیروی انتظامی با دانشجویان رسید و تعدادی از دانشجویان در این اعتراض بازداشت شدند. نیروی انتظامی نیز تمام دانشجویان بازداشتی را ساعتی بعد آزاد کرد.

نوع برخورد نیروی انتظامی در برخورد با تجمع فرهنگیان در مقابل مجلس نیز در هفته گذشته مورد اعتراض نمایندگان مجلس از جمله حجت الاسلام ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس قرار گرفت و وی از وزارت کشور درخواست نمود تا با مسببان این نوع برخورد که موجب امنیتی شدن فضای تجمع شده بود برخورد قانونی صورت گیرد. همچنین وزارت کشور نیز از پیگیری این موضوع خبر داده بود. این نخستین بار نیست که تجمعات اعتراضی صنفی و دانشجویی با عدم برخورد مناسب نیروهای انتظامی منجر به امنیتی شدن فضای تجمعات می گردد.

گفتنی است یک خودرو حامل دانشجویان معترض نیز در ابتدای ورودی مهرآباد متوقف شد و از ورود آن ممانعت بعمل آمد. همچنین این تجمع بدون حمایت تشکل های دانشجویی از جمله بسیج دانشجویی برگزار شده بود.

* لوران فابیوس کیست و چه کرده است؟

سیاستمدار 69 ساله فرانسوی که در سال 1974 به حزب سوسیالیست فرانسه پیوست در سال 1984 وقتی تنها 38 سال داشت از سوی فرانسوا میتران به عنوان جوان ترین نخست وزیر تاریخ فرانسه برای تشکیل کابینه مامور شد.

۱۰ ژوئیه ۱۹۸۵ کشتی جنگجویان رنگین کمان متعلق به سازمان غیردولتی صلح سبز که علیه آزمایش‌های اتمی دولت فرانسه اعتراض می‌کرد توسط سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه منفجر شد که در جریان آن یک عکاس هم به قتل رسید. فابیوس که نخست وزیر بود ابتدا از اجرای این عملیات اظهار بی اطلاعی کرد اما پس از تحقیقات مستقل مسئولیت این انفجار را پذیرفت و وزیر دفاع فرانسه مجبور به استعفاء شد.
 
در همین دوران بود که مرکز ملی انتقال خون فرانسه، فراورده‌های خونی آلوده به ویروس اچ آی وی را توزیع کرد و موجب مرگ صدها نفر در فرانسه شد.  در آن زمان این فراورده‌ها در فرانسه ممنوع شد اما مقادیر زیادی از آن به خارج به ویژه ایران صادر شد که به مرگ صدها نفر در خارج از فرانسه انجامید. فابیوس بعدها و در سال 1999 در دادگاه فرانسه به همین خاطر مورد محاکمه قرار گرفت اما دادگاه او را بی گناه شناخت.   

فرانسه از حامیان اصلی عراق در جنگ با ایران بود. این کشور همچنین از حامیان بسیاری از گروههای تروریستی ضد ایرانی همچون سازمان مجاهدین خلق بود. این حمایت ها در دوران نخست وزیری فابیوس نیز ادامه داشت.

فرانسه و وزیر خارجه اش فابیوس در راستای دفاع از اسراییل نقش تخریبی فراوانی در مذاکرات هسته ای چه دربیانه ژنو در آبان 1392 و چه در توافق نهایی در تیر ماه 1394 ایفا کرد. برخی فابیوس را عامل نتانیاهو در مذاکرات نامیدند. مواضع فرانسه از آمریکا نیز تند تر بود.

ایرانیان خواستار شکایت رسمی دولت از لوران فابیوس به اتهام ورود خون های آلوده به ایران و همچنین جلوگیری از دست یابی فرانسه به بازار ایران به سادگی هستند؛ مخصوصا شرکتهای خوروساز فرانسوی که بی توجه به تعهدات قبلی خود به نحو گسترده در تحریم های غرب علیه ایران شرکت نموده و علیرغم تعهدات خود، موجب اخلال در بازار خودرو و تولید خودرو در ایران شدند و اکنون تلاش فراوانی برای بازگشت به بازار ایران دارد./فرهنگ نیوز

ارسال نظر

  • یاحسین جان
    0

    بنده هم به نوبه ی خودم به ورود این زن فرانسوی به ایران اعتراض دارم.واز نیروی انتظامی درخواست دارم که نسبت به وروداین شخصیت اعتراض خودشون رو اعلام کنن،وحامی دانشجویان انقلابی وحزب اللهی باشند.

    • ایرانی
      0

      منظورشون آقای فابیوس بود...

  • گلستان بلاگ
    0

    سلام
    خدا قوت
    مطلب شما در سایت گلستان بلاگ منتشر شد
    http://golestanblog.ir/%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D8%B6-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1-%D9%81%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%88%D8%B3-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AA%D8%B5/
    موفق باشید
    یا علی

آخرین اخبار