دبیر هیئت ورزش‌های باستانی گلستان:

دبیر هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه ای استان گلستان گفت: نشست مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان برای تشکیل ستاد دائمی ترویج فرهنگ پهلوانی برگزار می‌شود.

ستاد دائمی ترویج فرهنگ پهلوانی در استان گلستان تشکیل می‌شود

به گزارش گلستان 24، حسینعلی ملک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از سال گذشته به مناسبت گرامیداشت 17 شوال که مصادف با جنگ خندق و رشادت و مردانگی امیرالمومنین علی(ع) در آن جنگ است، هرساله از 6 تا 12 مردادماه به عنوان هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری می‌شود.

وی افزود: در پی این نامگذاری امسال قصد داریم نشست مدیران دستگاههای اجرایی استان با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری برای تشکیل ستاد دائمی ترویج فرهنگ پهلوانی برگزار کنیم.

دبیر هیئت ورزش‌های باستانی و زورخانه ای استان گلستان تصریح کرد:در روز فرهنگ پهلوانی و تماشاچیانف ورزش صبحگاهی با حضور ورزشکاران و اقشار مختلف جامعه با اجرای ورزش‌های باستانی زورخانه‌ای برگزار می‌شود.  

وی افزود: همچنین با حضورمربیان، داوران و قهرمانان همایش اخلاق در ورزش و ترویج فرهنگ پهلوانی در روز شمار فرهنگ پهلوانی مربیان برگزار می‌شود.

ملک اظهار کرد: همایش بزرگ 17 شوال و تجلیل از خیران با حضور نماینده ولی فقیه در استان گلستان در سالن زورخانه پوریای ولی گرگان برگزار می شود.

دبیر هیئت ورزشهای باستانی و زورخانه‌ای استان گلستان گفت: به غیر از برگزاری این همایش بزرگ برنامه‌های مختلف دیگری در این هفته داریم که دیدار با خانواده معزز شهدای ورزشکار، حضور بر سر مزار شهدا، حضور پرشور باستانی‌کاران در نمازجمعه و غیره از مهم ترین این برنامه‌ها است.

وی گفت: همچنین در روز 12 مرداد ماه و در قالب تجلیل از خیران با حضور نماینده ولی فقیه در استان از مربیان مروج فرهنگ پهلوانی در سطح استان گلستان تجلیل به عمل خواهد آمد.

ملک تاکید کرد: تنها داشتن بازوی قوی و سینه ستبر ملاک پهلوانی نیست، بلکه پهلوانی صفاتی از جمله تدین، پاکدامنی، وطن دوستی، وفا، گذشت، مردم‌داری و راستی دارد.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار