مدیرکل آموزش و پرورش گلستان:

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: اعتبار توجه به ورزش و سلامت بدن دانش آموزان در حوز تربیت بدنی آموزش و پرورش گلستان در 50 درصدی داشته است.

رشد 50درصدی تربیت بدنی در آموزش و پروش گلستان/وجود 18 هزار دانش آموز عشایری

به گزارش خبرنگار گلستان 24، سید رضا نظری ظهر امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت برنامه های هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته 44 طرح ورزشی در مدارس استان افتتاح شده است.

وی افزود: در همین راستا 14 میلیارد تومان از محل طرح شهید سلیمانی برای اجرای طرح های تربیت بدنی مدارس هزینه شده است.

نظری بیان کرد: 810 مدرسه گلستان که در دستور کار نبودند زیبا سازی و نوسازی می شوند.

وی افزود: هیچ مدرسه دولتی اجازه دریافت هیچ گونه وجهی از خانواده ها برای ثبت نام ندارد و با مدیران خاطی برخورد می کنینم.

مدیر کل اموزش و پروزش اظهار کرد: سعی کرده ایم برنامه های آموزشی را در مدارس برنامه محور پیش ببریم تا محصلان علاوه بر تحصیل به درامد زایی نیز دست پیدا کنند.

نظری گفت: سند تحول آموزش و پرورش در گلستان بومی شده و این افتخاری برای استان است.

وی افزود: اردوگاه آشوراده که متعلق به آموزش و پرورش است برای بهسازی آن  مذاکراتی انجام شده  و چنانچه صندوق ذخیره پای کار بیاید این اردوگاه کشوری و بین المللی خواهد شد.

نظری بیان کرد: قبل از سال 1400 تعداد دانش آموزان گلستان 380 هزار نفر بود که این تعداد در سال گدشته به 402  هزار نفر رسید و امسال پیش بینی میکنیم که این تعدادد  به 417 هزار نفر برسد.

وی افزود: 18 هزار  دانش آموزی عشایری داریم در استان که به دلیل فقدان خوابگاه مجبور به ترک نحصیل می کنند که به تازگی قرار است اقدامات ساخت خوابگاه برای آنان انجام شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار