مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گلستان:

مدیر کل محیط زیست استان گلستان گفت: خلیج گرگان براساس مطالعات و پکیج جدید طراحی شده برای احیای کامل نیازمند 6 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

احیای کامل خلیج گرگان 6 هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد/ منعی برای اجرای طرح گردگشری آشوراده وجود ندارد

به گزارش خبرنگار گلستان 24، محمد رضا کنعانی صبح امروز در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: با مطالعات جدیدی که برای احیای کامل جدید بعد از لایروبی انجام شده  نشانگر این است که مبلغ 6 هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد .

وی افزود: مهم ترین مساله ای که خلیج را بعد از لایروبی و پمپاز آب تهدید میکند فاضلاب های شهری نزدیک به خلیج است که باید به سرعت بهسازی شوند تا دیگر آب خلیج را آلوده نکنند  و بر همین اساس بودجه احیای خلیج افرایش پیدا میکند که باید در سفر دوم رئیس جمهور برای کیفیت آب خلیج به ان توجه ویژه ای شود.

کنعانی گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد لایروبی کانال های خلیج انجام شده است.

مدیر کل محیط زیست گلستان بیان کرد: جزیره آشوراده برای اجرای طرح های گردشگر آماده شده است و دیگر منعی برای ورد سرمایه گذار و اجرای طرح ها در این جزیره وجود ندارد.

وی ادامه داد: طرح گردشگری این جزیره که تنها جزیره سکونتی ایران می باشد ف در دو بخش اجرا می شود که یک بخش در 22 هکتار با اقامت شبانه با حفظ محیط جزیره و بهسازی خانه های روستایی و استفاده از آنها و بخش دیگر در 138 هکتار برای اجرای طرح های گردشگری مثل هتل، پیست دوچرخه سواری و اسکیت و غیره در نظر گرفته شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار