مدیر عامل سازمان همیاری شهرداری های گلستان:

مدیر عامل سازمان همیاری شهر داری های استان گلستان گفت: ترک تشریفات راهکار قانونی برای توسعه پروژه های شهری و گردشگری است.

ترک تشریفات فرصتی برای اجرای پروژه ها است

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علیرضا پرهان امروز در جلسه شورای شهرداران همیاری شهرداری‌های استان، اظهار کرد: در حال حاضر ترک تشریفات یکی از اقدامات قانونی است که قانونگذار بواسطه آن دست شهرداران و سازمان همیاری را برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای شهری و سرمایه گذاری باز گذاشته است.

وی افزود: زمانی که اعتبار برای اجرای طرح‌ها موجود باشد بدون شک ترک تشریفات کار درستی نیست، اما در زمان فعلی که برای اجرای طرح‌ها نیازمند بودجه هستیم از طریق اجرای ترک شریفات، با انجام تهاتر طرح‌ها را به اجرا در می‌آوریم.

مدیر عامل سازمان همیاری شهر داری‌های استان گلستان گفت: با توجه به اینکه وضع پارک‌های استان به شدت خراب است و به دلیل کمبود بودجه، شهرداری‌ها چاره‌ای جز تهاتر در قالب ترک تشریفات برای بازسازی و بهسازی پارک‌ها ندارند.

وی در ادامه افزود: از مهرماه سال گذشته تا کنون تعداد ۱۵۱ مجوز از سوی این سازمان برای فعالیت‌های خارج از محدوده شهرها و روستاها صادر شده که ۸۵ درصد از این مجوزها اشتغالزایی مستقیم ایجاد کرده است.

پرهان افزود: واحد بازرگانی این سازمان نیز از دی ماه سال گذشته تا کنون تعداد ۱۰ پروژه به ارزش ۴۰ میلیارد تومان به انجام رسانده و تعداد ۲۲ طرح با ۱۱۱ میلیارد تومان نیز در دست اجرا است.

پرهان افزود: این سازمان در بحث آموزش شهرداران و دهیاران نیز ۴ سال متوالی رتبه برتر کشور را در این زمینه کسب کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته نیز ۴۳۸ ساعت آموزش با ۲۹ دوره و شرکت یکهزار و ۷۶۲ نفر برای کارکنان ۳۴ شهرداری استان برگزار شده است.

مدیر عامل سازمان همیاری شهر داری‌های استان گلستان گفت: برای تعداد ۹۲۰ دهیار در ۸ دوره و ۳ هزار و ۵۰۰ عضو شورا در ۵ دوره و بیش از ۱۴۰ مسئول مالی و فنی دهیاری‌ها در ۱۴ دوره کلاس‌های آموزشی برگزار شده است.

پرهان اظهار کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای گلستان مصوب شده که هزار میلیارد تومان آن برای اجرای طرح اتوبوس‌های بی آر تی در شهرهای گنبد و گرگان است که ۵۰ درصد این طرح تخصیص دولت و ۵۰ درصد آن از طریق شهرداری‌ها تأمین می‌شود.

پرهان ادامه داد: یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر این اوراق برای شهرهای گنبد، گرگان، علی آباد و بندرترکمن در نظر گرفته شده است.

وی یکی از طرح‌های اجتماعی این سازمان را حمایت از خانواده‌های زندانیان عنوان کرد و گفت: طبق تفاهم نامه‌ای که با دادستان مرکز استان انجام شده، ضایعات قابل بازیافت شهرداری گرگان به زندان برای ساخت المان‌های جدید ارسال و هزینه آن به خانواده‌های همان زندانیان در راستای حمایت از آنان اهدا می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار