رییس کل دادگستری گلستان گفت: راه اندازی هیئت‌های صلح، تلاش دادگستری برای حل و فصل دعاوی، بدون تشکیل پرونده در محاکم استان است.


راه اندازی هیئت‌های صلح دادگستری گلستان برای حل دعاوی، بدون تشکیل پرونده

به گزارش گلستان 24، حیدر آسیابی در مراسم آغاز به کار چهل و نهمین هیئت صلح استان گفت: این هیئت صلح مربوط به حل و فصل اختلافات کارگری در حوزه ساختمان است

حیدر آسیابی افزود: با اشرافیتی که اعضای این انجمن به اختلافات کارگری دارند و به جنس کار آشنا هستند می‌توانند برای حل و فصل اختلافات مداخله و با سازش طرفین موضوع را خاتمه دهند و از تشکیل پرونده در دستگاه قضایی جلوگیری کنند.

آسیابی در ارتباط با شورا‌های حل اختلاف نیز بیان داشت:حدود ۴۰ درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود که اگر شورا‌ها نبود با ورود این حجم پرونده به محاکم، پاسخگویی به مردم و رسیدگی به دعاوی قطعا سخت‌تر می‌شد.

وی گفت: در استان گلستان ۴۶ درصد پرونده‌ها و رسیدگی‌ها در شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش منتهی می‌شود و از این نظر از میانگین کشوری که ۴۱ درصد است، بالاتریم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: فلسفه تشکیل شورای حل اختلاف، مصالحه بین طرفین است و با قانون جدید که طی یک سال آینده اجرایی می‌شود بر این بخش تمرکز بیشتری خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار