دادستان مرکز استان گلستان مطرح کرد:

حجت الاسلام سید حسینی به شکایت یکی از سمن‎ها در خصوص جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: در قانون دادرسی کیفری سمن‎ها می‎توانند برای حمایت از قشر آسیب‎پذیر گزارش‎های خود را به دستگاه قضایی به عنوان شاکی اعلام کند.

طرح شکایت یک انجمن مردم نهاد در خصوص طرح گردشگری جزیره آشوراده

به گزارش گلستان۲۴؛ « حجت‎الاسلام سید رضا سیدحسینی» امروز (شنبه 25 خرداد) در نشست صمیمی مسئولان دادگستری کل استان با سازمان‎های مردم نهاد در استان گلستان اظهار کرد: این جلسه به منظور همیاری سمن‎ها و تشکل‎های مردمی با دستگاه قضایی است.

 

دادستان مرکز استان گلستان ادامه داد: یکی از سیاست‎های رئیس قوه قضائیه این است که بتواند از ظرفیت سمن‎ها استفاده شود، کاهش ورودی پرونده‎ها و افزایش سرعت رسیدگی و کاهش آسیب‎های اجتماعی که منجر به افزایش جرائم می‎شود در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد.

 

حجت‎الاسلام حسینی گفت: دستگاه قضایی مبتلا به پرونده‎هایی شده که زیاد مهم نیست ولی کسرت آن زیاد است و نتواند به پرونده‎های مهم و بزرگ به سرعت رسیدگی داشته باشد.

 

وی یادآور شد: سمن‎ها می‎توانند در کاهش آسیب‎های اجتماعی و جرائم کمک کنند و لذا تاکید داریم که سمن‎ها به دستگاه قضایی کمک کنند.

 

دادستان مرکز استان گلستان متذکر شد: سازمان‎های مردم نهاد می‎توانند در کاهش میزان خسارت‎های حوادث و بلایای طبیعی مثل سیل و زلزله کمک کار باشند و این مهم را در سیل اخیر استان شاهد بودیم.

 

حجت‎الاسلام سید حسینی خاطرنشان کرد: برای اطلاع‎رسانی به مردم و کاهش آسیب‎های اجتماعی می‎توانند این تشکل‎ها موثر باشند.

 

وی گفت: در قزاق‎محله نومل تلاش کردیم که مشکلات محیط را کم کنیم و سازمان‎های مردم نهاد می‎توانند در این بخش فعال‎تر شوند.

 

دادستان مرکز استان گلستان متذکر شد: در قانون دادرسی کیفری سمن‎ها می‎توانند برای حمایت از قشر آسیب‎پذیر گزارش‎های خود را به دستگاه قضایی به عنوان شاکی اعلام کند.

 

حجت الاسلام  حسینی یادآور شد: در این راستا یکی از نهادهای مردم نهاد در حوزه بحث طرح گردشگری جزیره آشوراده شکایتی مطرح کرده و ما نیز شکایت این سمن را ارجاع دادیم و در حال رسیدگی است.

 

وی گفت: با پیگیری‎های گروه‎های مردمی نباید اجازه داد که مدیرها خود را در یک اتاق در بسته تصور کنند و باید مدیر بداند که همه فعالیتشان در رویت مردم است و اگر تخلفی داشته باشد می‎تواند تشکل مردم نهاد آن را به مردم اطلاع‎رسانی کند.

 

دادستان مرکز استان گلستان یادآور شد: حوزه کاری سمن‎ها بسیار گسترده است و می‎تواند برای جلوگیری از وقوع حرم و تحلف‎های مدیران و کاهش آسیب‎های اجتماعی موثر باشند تا مراجعه قضایی بتواند به این موضوعات رسیدگی کند.

/شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار