مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: تاکنون با همکاری بخش خصوصی برای اجرای مبارزه بیولوژیک در ۲۰ هزار هکتار از اراضی استان گلستان قرارداد بسته شده است.

مبارزه بیولوژیک در ۲۰ هزار هکتار از اراضی گلستان اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24، اسماعیل متکی  اظهار داشت: سال گذشته 28 هزار هکتار مبارزه بیولوژیک در اراضی استان گلستان اجرا شد که برای امسال هم تاکنون برای 20 هزار هکتار آماده هستیم و در صورت نیاز این میزان افزایش می‌یابد.

مبارزه بیولوژیک

وی با اشاره به اینکه هم اکنون بهترین زمان برای مبارزه با کرم غوزه خوار پنبه در استان گلستان است، افزود: بهترین راه مبارزه با این آفت، مبارزه بیولوژیک با استفاده از تری‌کوکروما و براگون در پنبه زارها است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان تصریح کرد: کشاورزان با مراجعه به گیاه پزشکان و بازدید کارشناسان اقدام به تهیه این دو محصول بیولوژیک از 23 مرکز مجاز کرده و مبارزه با کرم غوزه را آغاز کنند.

متکی افزود: 60 درصد هزینه این روش مبارزه را دولت وتنها 40 درصد را کشاورز پرداخت خواهد کرد.

وی اظهار داشت: اگر در این مرحله مبارزه انجام نشود، کشاورز مجبور به استفاده از سموم شیمیایی خواهد شد که علاوه بر مشکلات زیست محیطی سبب افزایش هزینه ها برای کشاورزان می‌شود.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: هزینه مبارزه بیولوژیک در هر هکتار 15 هزار تومان اما هزینه مبارزه شیمیایی در هر هکتار حدود 150 هزار تومان خواهد بود.

متکی گفت: کرم غوزه‌خوار 72 میزبان دارد و باید کشاورزان پنبه‌کار سریع تر برای مبارزه با آن در اراضی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار