کشف 36 هزار لیتر سوخت قاچاق، نمایش سیار کودکان امروز، کارآفرینان فردا، وجود 74 هزار بی سواد در گروه سنی 10 تا 49، بازرسی 27 نانوایی فعال، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، ثبت نام فرزندان لازم التعلیم افغانی مقیم و بهره برداری از پنج واحد تولیدی در شهرک های صنعتی

بسته اخبار گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان 24 فرمانده انتظامی گلستان گفت: 36 هزار لیتر سوخت قاچاق توسط ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا پلیس آگاهی کشف شد. 
سردار سیدمحمود میرفیضی با اشاره به طرح عملیاتی مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی در سطح استان اظهار کرد: در این عملیات که با هماهنگی مراجع قضایی و با همکاری شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی اجرا شد تعدادی از جایگاه های سوخت مورد بازدید قرار گرفت. 
وی افزود: در این طرح طی دو عملیات جداگانه در مجموع بیش از 36 هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و دو نفر دستگیر شدند. 
وی اضافه کرد: فرآورده های نفتی کشف نیز شده پس از صورت جلسه تحویل شرکت ملی پخش فرآورده نفتی شد. 

*** 
نمایش سیار با موضوع 'کودکان امروز، کارآفرینان فردا' توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان و در قالب انعقاد تفاهم نامه با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به اجرا درآمد. 
این نمایش به کارگردانی صمد رحیمی و با همکاری ناصر بصیری و فاطمه احمدی و با بازیگری امیرارسلان طارم وند و ابوالفضل کریمی و موسیقی محمد رهبری برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید و با استفاده از کامیونت نمایش سیار در پنج نوبت و در سطح محلات و پارک های شهر گرگان به اجرا گذاشته شد. 
اجرای جذاب نمایش در قالب کامیونت سیار کانون پرورش فکری باعث شد تا علاوه بر کودکان و نوجوانان جمع کثیری از خانواده ها و به ویژه مسافران تابستانی پای اجرای این نمایش بنشینند. 

***
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گلستان گفت: در استان 74 هزار بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال داریم و تلاش ما بر این است که با تمام توان به خصوص از ظرفیت مدیران و معلمان مدارس در آموزش به اولیاء بی سواد استفاده کنیم. 
عبدالحکیم فیروزی در نشست مشترک با معاونت آموزش ابتدایی و متوسطه اظهار کرد: انتظار این است که همکاران ما در استان و مدیران مدارس به این باور برسند که سوادآموزی جزو برنامه ها و وظایف آموزش و پرورش است و همه مدیران مدارس ملزم و متعهد شوند در این امر مهم همکاری نمایند. 
وی افزود: مدارسی که در استان بیش از هشت نفر اولیاء بی سواد دارند این مدارس در مناطق شناسایی شده که حدود 276 مدرسه است و انتظار ما از معاونت ها این است که کلاس های سوادآموزی در مدارس تشکیل شود. 

*** 
کارشناس نظارت بر بازار در اداره کل استاندارد گلستان گفت: پس از دریافت چندین گزارش از شهروندان و مصرف کنندگان مبنی بر این که نانوایی های سنتی از آرد نامناسب برای پخت نان استفاده می کنند کارشناسان و بازرسان این اداره کل برای بررسی موضوع به نانوایی های استان مراجعه کردند. 
بهزاد سلطانعلی اظهار کرد: گزارشات حاکی از آن بود که استفاده از آرد نامناسب برای پخت نان باعث کاهش کیفیت نان های سنتی شده است به طور مثال برای پخت نان سنگک از آرد ستاره که مناسب پخت شیرینی، کیک و محصولات قنادی است استفاده می شود که این امر باعث کاهش کیفیت نان های سنتی شده است. 
وی ادامه داد: این موضوع در 27 نانوایی در سطح استان بررسی و در نتیجه 12 نانوایی متخلف شناسایی شد و بیشترین تخلفات مشاهده شده مربوط به نانوایی های سنگک و لواش بود که از آرد بربری جهت پخت نان لواش و سنگک استفاده می کردند. 
طبق استاندارد ملی، نانوایی ها موظف هستند برای پخت نان بربری از آرد بربری، برای نان لواش از آرد لواش و تافتون، برای پخت نان سنگک از آرد سنگک و جهت پخت شیرینی، کیک و محصولات قنادی از آرد ستاره و نول استفاده کنند. 

*** 
جلسه هماهنگی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی با حضور 27 بخشداری سطح استان، نماینده صندوق کارآفرینی امید استان، نماینده اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه پلاک عمومی کشور و نمایندگان دو شرکت خودرو ساز ذیصلاح در اداره کل حمل و نقل و پایانه ها برگزار شد. 
مدیرکل حمل و نقل گلستان در این نشست با اشاره به وجود حدود یک هزار روستا در استان و تراکم بالای جمعیت در روستاها و همچنین ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بخش حمل و نقل روستایی تا همین اواخر متولی خاصی نداشت که پس از اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها مطالعات گسترده ای انجام شده و در نهایت آیین نامه ساماندهی حمل و نقل روستایی از سوی هیئت وزیران در سال 93 تصویب شده و مدیریت روستاهای خارج از حریم شهرها به عهده دفتر روستایی و شوراهای استانداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه های گذارده شد. 
مهدی میقانی با اشاره به تفاهم نامه منعقده بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با شرکت های خودروساز و صندوق کارآفرینی امید در خصوص اعطای تسهیلات مورد نیاز جهت توسعه ناوگان حمل و نقل روستایی افزود: در این طرح 120 دستگاه خودروی ون از محصولات دو شرکت داخلی کاسپین خودرو و دیار خودرو با استفاده از تسهیلات وام به میزان 80 درصد قیمت وسیله نقلیه و 20 درصد سهم آورده در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت. 
وی خاطرنشان کرد: خودروهای تولیدی به قیمت تقریبی 750 میلیون ریال با تسهیلات اعطایی 4 درصد و بازپرداخت حداکثر 6 ساله عرضه می شود که امیدواریم با تلاش بخشداری های سطح استان در جذب این سهمیه در اسرع وقت اقدام کنیم. 
در ادامه این نشست موضوعاتی همچون داشتن کارت هوشمند برای رانندگان متقاضی، اهل و ساکن روستا بودن، قیمت خودرو، فعالیت سواری های شخصی، شرایط بانکی، ایستگاه مشخص در شهرها مورد بررسی قرار گرفت. 

*** 
اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان در اطلاعیه ای از آغاز طرح ثبت نام از فرزندان لازم التعلیم افغانستانی مقیم استان خبر داد. 
در این اطلاعیه آمده است: در اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تحصیل کلیه کودکان افغانستانی و با توجه به مصوبه کمیته کفالت کشور، اتباع افغانستانی فاقد مدرک معتبر جهت ثبت نام دانش آموزان لازم التعلیم خود می توانند از 12 تا 16 مرداد جهت دریافت نوبت با در دست داشتن مدارک مورد نیاز به دفاتر کفالت واقع در شهرستان های گرگان و گنبدکاووس مراجعه نمایند. 

***
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان از بهره برداری پنج واحد تولیدی همزمان با روز صنایع کوچک در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان خبر داد. 
رحمن محمدزاده اظهار کرد: این طرح ها در شهرک ها و نواحی صنعتی مینودشت، فاضل آباد، گنبد و بندرگز به بهره برداری می رسد. 
به گفته وی میزان سرمایه گذاری این طرح های صنعتی قابل افتتاح 113 میلیارد و 570 میلیون ریال با اشتغالزایی 114 نفر است. 
وی تصریح کرد: این واحدها در زمینه های فرآورده های گوشتی، اوراق فشرده چوبی با روکش ملامینه، نان صنعتی و کلوچه، درب و پنجره UPVC و رنگ به بهره برداری می رسد. 

*** 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی و نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه افتتاح متمرکز مراکز بهزیستی، از نمایشگاه توانمندی های معلولان و مددجویان بهزیستی گنبدکاووس و علی آباد دیدن کرد. 
علی ربیعی ضمن بازدید از غرفه ها و بخش های مختلف نمایشگاه با تعدادی از بانوان و معلولین توانمند که با لباس های سنتی در این نمایشگاه حضور یافته و گوشه ای از توانمندی های خود را به نمایش گذاشته بودند نیز رو در رو گفت و گو کرد. 

*** 
مدیریت آموزش و پرورش گلستان اعلام کرد: بر اساس دستورالعمل ارزیابی، انجمن اولیاء و مربیان مرکز گلسار گرگان عنوان برتر استان را کسب کرد.
انجمن های برتر بر اساس شاخص های دهگانه برگزاری انتخابات انجمن اولیاء و مربیان، هفته بزرگداشت پیوند و روز خانواده، آموزشی، پرورشی، مالی و اداری و فوق برنامه، آموزش خانواده و ساماندهی سرویس های حمل و نقل دانش آموزی انتخاب می شود. 

*** 
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی به همراه معاون حقوقی و امور مجلس، مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور استان ها و مدیرعامل شرکت خانه سازی ایران، در سفر به گلستان از پلی کلینیک امام خمینی (ره) گرگان بازدید کردند. 

ارسال نظر

آخرین اخبار