مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان خبر داد

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان از کشف 293 دستگاه گوشی تلفن ‎همراه قاچاق خبر داد و گفت: عامل قاچاق محکوم به پرداخت یک میلیارد و 769 میلیون و 282 هزار و 225 ریال جریمه نقدی شده است.

محکومیت قاچاقچی تلفن‎ همراه در گلستان به پرداخت بیش‌ از یک میلیارد ریال جریمه

به گزارش گلستان24، حسین حسن‎پور صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: ماموران دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان، 293 دستگاه انواع گوشی تلفن‎ همراه قاچاق را با مارک‎های مختلف کشف و ضبط کردند.

وی ارزش ریالی این محموله قاچاق را یک میلیارد و 650 میلیون ریال دانست و تصریح کرد: این کالاهای قاچاق فاقد هر گونه مدارک بوده و برای رسیدگی به شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات بندرترکمن ارجاع شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گلستان با اشاره به سیر مراحل قانونی و بررسی شواهد و قرائن پرونده مذکور افزود: با توجه به خارجی بودن کالای مکشوفه و عدم ارائه مدارک گمرکی، تخلف انتسابی متهم محرز و مسلم شناخته شد.

حسن‎پور افزود: متهم برابر قانون علاوه بر ضبط کالای مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد و 769 میلیون و 282 هزار و 255 ریال در حق دولت محکوم شد.

وی همچنین از تشکیل پرونده قاچاق دیگری در مرکز استان خبر داد و تصریح کرد: 23 دستگاه انواع تلفن ‎همراه قاچاق در بازدید از یکی از مراکز تخلیه بارهای شهرستان گرگان توسط ماموران مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی گلستان کشف شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گلستان ادامه داد: متهم که تلفن‎‌های قاچاق را از تهران خریداری کرده بود قصد توزیع آنها را در بازار استان گلستان داشت.

حسن‎پور خاطرنشان کرد: با توجه به خارجی بودن کالای مذکور و عدم ارائه مدارک پس از سیر مراحل قانونی، شواهد و قرائن در پرونده تخلف انتسابی متهم محرز اعلام شد.

وی گفت: با احراز تخلف صورت گرفته علاوه بر ضبط کالا، متهم به پرداخت 130 میلیون ریال جزای نقدی به صندوق دولت محکوم شد.

/فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار