میرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خبر داد :

حجت الاسلام فضلیت در گرامیداشت روز خبرنگار از نامگذاری خیابانی در گرگان به نام خبرنگار خبر داد.

نامگذاری خیابانی به نام خبرنگار در گرگان

به گزارش گلستان 24 ، مراسم گرامیداشت روز خبرنگار شامگاه شنبه 17 مرداد با حضور مسئولین استانی و اصحاب رسانه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار گردید.

حجتالاسلام علیاصغر فضیلت در مراسم گرامیداشت شهدای غواص و شهدای رسانه و خبرنگار علی الخصوص شهید صارمی  از مقام خبرنگار تجلیل نمود و به بیان عملکرد اداره کل ارشاد ارشاد اسلامی در حوزه رسانه پرداخت و اظهار نمود:

تجمیع توزیع آگهی بین نشریات در چارچوب قانون ادامه پیدا میکند و از ظرفیت شورای قضایی استان استمداد گرفته شده است دستگاههای دولتی باید نسبت به تعرفهها با استفاده از ظرفیت رسانهای تمکین کنند.

میرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان اجرای برنامه های آموزشی جهت آموزش محور شدن رسانه ها و در راستای آن برگزاری کارگاههای آموزشی را از فعالیتهای این اداره کل برشمرد.

وی ضمن بیان اینکه  آشنایی با حقوق و تکالیف اصحاب رسانه از جمله اموری است که اداره کل ارشاد به آن خواهد پرداخت ادامه داد :جامعه رسانهای استان باید با حق و حقوق خود آشنا شود، این جاده دو طرفه است و هر حقی بدون شک تکلیفی به دنبال دارد و  از آنجائی که جامعه رسانه ای استان از دانش و مهارت ناکافی برخوردار میباشد از فعالان رسانه ای استان خواست به کمک اداره ارشاد بیایند تا از رنج های رسانه ای استان کاسته شود.

فضیلت افزود: ایجاد کتابخانه تخصصی در حوزه رسانه از جمله اقداماتی است که به طور جدی در حال پیگری میباشد.

وی بیان داشت: خبرنگاران حرفه ای باید توسط کارشناسان مربوطه از خبرنگاران اسمی تفکیک شوند که این امر با کمک اصحاب رسانه محقق میشود.

وی اظهار نمود: جهت تجلیل از مقام خبرنگار با شهرداری گرگان و شورای شهر مکاتبات و اقداماتی صورت گرفته تا خیابانی به نام خبرنگار نامگذاری شود.

میرکل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: جهت برپائی باشکوه تر شدن مراسم روز خبرنگار بیش از 10 جلسه کارشناسی با اصحاب رسانه ، تشکلهای صنفی، مدیران مسئول رسانههای مکتوب، مدیران مسئول روزنامهها و خبرگزاریها و پایگاههای خبری دارای مجوز صورت گرفت.

فضیلت در پایان مراسم با بیان خبری مبنی بر انعقاد تفاهم نامهای با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان گفت: دو رشته عکاسی و خبرنگاری در مرکز علمی کاربردی گرگان سه تدریس می شود.

یادآور می شود در این مراسم که بمناسبت روز خبرنگار برگزار شد دکتر صادقلو (استاندار) هاشمیان (مدیرکل دادگستری استان)طهماسبی (معاون سیاسی امنیتی استانداری) و برخی مسئولین شهری و اصحاب رسانه حضور داشتند.

ارسال نظر

  • خبرنگار
    0

    چه فایده؟ الان دیگه خبرنگاری اصلا شغل به حساب نمیاد. اینقدر حقوقش کمه که باید یه کار دیگه هم در کنارش داشته باشیم. بیمه ه که قربونش برم قطع و وصل میشه.
    خیابان به نام زدن که فایده ای نداره. فکر معیشت خبرنگار ها باشید.

آخرین اخبار