کشف 182 قطعه شئ عتیقه، هشدار دادستان نسبت به تبعات سنگین نادیده گرفتن قلیانخانه ها، زیرسازی 83 کیلومتر راه روستایی، سه جاذبه طبیعی علی آباد در انتظار ثبت در فهرست آثار ملی، افزایش صادرات غیرنفتی به روسیه، احیاء پوشش گیاهی شمال، ثبت نام سی و هشتمین مسابقات قرآنی اوقاف، ورودی شرقی گرگان نیازمند امکانات تفریحی و رفاهی و کشف 32 هزار لیتر سوخت قاچاق

بسته خبری گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان24، جانشین فرمانده انتظامی گلستان از کشف 182 قطعه شی با ارزش فرهنگی و تاریخی از یک منزل مسکونی در شهرستان گرگان خبر داد. 
سرهنگ علی اکبر جاویدان گفت: ماموران با هماهنگی مرجع قضایی وارد منزل مسکونی و موفق به کشف اشیای عتیقه شدند. 
وی افزود: در این ارتباط یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد. 

***
دادستان عمومی و انقلاب گرگان در گردهمایی روحانیون در سازمان تبلیغات اسلامی گفت: قلیانخانه ها مقدمه ای برای وارد شدن به مسیر تباهی و گرایش به مواد مخدر است و در صورت نادیده گرفتن این مراکز، بسیاری از جوانان از همین مسیر آلوده می شوند و شاهد تبعات سنگین تری برای جامعه خواهیم بود.
حجت الاسلام سیدمصطفی حقی با بیان این که مواد مخدر، زمین خواری و قلیانخانه ها سبب به خطر انداختن امنیت روحی و مادی جامعه شده است مبارزه با این سه پدیده را مهم ترین اولویت کاری دادستانی گرگان عنوان کرد.
وی یکی از وظایف مهم روحانیون و طلبه ها را بازگویی رذائل اخلاقی و معضلات اجتماعی خواند و گفت: با توجه به تاثیر کلام و نفوذ سخنی که روحانیون در بین اقشار مختلف مردم دارند می توانند در زمینه هوشیار ساختن مردم و به ویژه جوانان در امر گرایش به مواد مخدر و اثرات آن گام بردارند.
وی افزود: دستگاه قضایی استان آماده است دوره ها و کلاس های آموزشی ویژه آشنایی روحانیون با مواد مخدر صنعتی را برگزار کند.

***
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: امسال با به کارگیری فناوری نوین زیرسازی آسفالت 83 کیلومتر از راه های روستایی استان با اعتبار 87 میلیارد ریال انجام می شود. 
علی بخش رستمی اظهار کرد: تثبیت آهکی، شیوه ای است که در آن، عملیات اختلاط، حرکت، پخش و تنظیم مواد لازم برای رویه راه ها با استفاده از دستگاه WR2500 که نوعی ماشین راهسازی پیشرفته است به طور همزمان انجام می گیرد. 
به گفته وی با اجرای همزمان این عملیات سطح خاک در یک لایه یکنواخت و به ضخامت مشخص مسطح می شود و عملیات تراکمی خاک به وسیله غلطک انجام می پذیرد. 
وی ابراز داشت: استفاده از این روش سبب صرفه جویی در 40 درصد هزینه های زیرسازی راه های روستایی گلستان می شود.

***

مسئول اداره میراث فرهنگی علی آباد گفت: این شهرستان از حیث میراث فرهنگی دارای 102 اثر شناخته شده است که 68 اثر آن در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
عنایت خاطرنشان کرد: هم اینک سه پرونده دیگر در حوزه میراث طبیعی شهرستان علی آباد مربوط به درختان 'سرخدار' روستای افراتخته و درختان 'سرونوش' در دهنه محمدآبادکتول و درختان 'زربین' روستای زرین گل آماده شده که در ماه های آتی جلسه دفاع آن در سازمان مرکزی برگزار می شود.
وی یادآور شد: در ابتدای سال جاری آبشار کبودوال با ویژگی تمام خزه ای آن به اتفاق آراء با شماره 247 در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است. 

***
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: بر اساس گفت و گوهای انجام شده با اتاق بازرگانی آستراخان روسیه صادرات استان به روسیه به صورت چشمگیری افزایش پیدا می کند.
حسینقلی قوانلو اظهار کرد: میزان صادرات کالا از طریق گمرکات استان گلستان در سال 93 با روسیه 366 هزار دلار بوده که در چهار ماه نخست امسال به 571 هزار دلار افزایش یافته است.
وی افزود: کالاهای صادراتی از استان گلستان به روسیه شامل سیب زمینی، رب و تولیدات شیمیایی است.
وی تصریح کرد: روسیه پنجمین کشور هدف صادراتی استان گلستان است که با توجه به تحریم روسیه می توانیم نیازهای این کشور را با اقلام و کالاهای ایرانی تامین کنیم.
وی اظهار کرد: ظرفیت های بالای صادراتی در بخش صنایع تبدیلی، لبنی و طیور می تواند زمینه مناسب برای همکاری های تجاری گلستان با آستراخان را فراهم کند.

***
تفاهم نامه همکاری برای توسعه فضای سبز و پوشش گیاهی در مناطق خشک و بیابانی گلستان بین اداره کل منابع طبیعی استان و پژوهشکده محیط های خشک منعقد شد.
در نشست امضاء تفاهم نامه مقرر شد از مشارکت و مشاوره علمی پروفسور محمد پسرکلی پژوهشگر برتر دانشگاه آریزونای آمریکا و عضو هیات علمی پژوهشکده محیط های خشک که دارای تجربیات زیادی در توسعه پوشش گیاهی در ایالات متحده آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس و شرق آسیاست در جهت توسعه و احیاء پوشش گیاهی و حفاظت از خاک استان گلستان بهره برداری شود. 

***

نائب رییس شورای شهر گرگان گفت: ضلع شرقی گرگان با توجه به حجم بالای جمعیت و قرار گرفتن در ورودی کمربندی و تردد مسافران دارای کمبود امکانات تفریحی و رفاهی شهروندی است.
صفرعلی پایین محلی با اشاره به این که چندین شهرک و محله پرجمعیت از جمله کوی اوزینه، شهرک سجادیه، خیایان انقلاب، چناران و شهرک شهید بهشتی در ضلع شرقی گرگان واقع است افزود: امکانات رفاهی و تفریحی از جمله پارک محلی، سالن های ورزشی، محل اسکان موقت مسافران و فضای سبز مناسب از جمله نیازهای شهروندان این محور است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی با بیان اینکه ضلع غربی شهر گرگان با امکاناتی چون میدان بسیج، برج گرگان و سایت اداری فضای مناسب تری نسبت به ضلع شرقی دارد، اظهار داشت: تناسب و توازن در توزیع امکانات شهری باید در همه نقاط شهری رعایت شود چرا که شهر یک موجود چند بعدی و نیازمند رشد همه جانبه است.
این عضو شورای شهر گرگان ادامه داد: ضلع شرقی شهر نیز در مسیر تردد مسافران قرار دارد و از این رو تامین و ایجاد مکانی مناسب برای توقف و استراحت چند ساعته مسافران یکی از نیازهایی است که باید مورد توجه شهرداری قرار بگیرد.

***
رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی گلستان از کشف 32 هزار لیتر سوخت قاچاق طی دو عملیات پلیسی خبر داد. 
سرهنگ محمدرضا اکبری گفت: این مقدار سوخت قاچاق پس از مدت ها کار پلیسی در بازرسی از دو واحد مرغداری در شهرستان بندرگز کشف شد. 
وی با اشاره به دستگیری دو نفر و انتقال پرونده مورد نظر به مراجع قضایی خاطرنشان کرد: سوخت کشف شده پس از صورتجلسه تحویل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شد.

***
مناسبت هفته ترویج تغذیه با شیر مادر ویژه برنامه هایی در قالب کمپین در سطح شهرستان گرگان انجام گرفت.
از جمله این برنامه ها می توان به تشکیل جلسه آموزشی اهمیت تغذیه با شیر مادر برای مادران باردار در مرکز مشاوره و ارائه خدمات مامایی مهر مادران اشاره کرد.
همچنین با توجه به شعار 'حمایت از مادران شاغل برای تغذیه با شیر مادر و پرورش کودک' و با هدف ارتقاء سطح آگاهی زنان شاغل، کلاس آموزشی برای کارکنان و معلمان در سالن اجتماعات آموزش و پرورش شهرستان گرگان برگزار شد.
با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرستان گرگان و در راستای اجرای بندهای تفاهم نامه منعقده در تعدادی از خانه های فرهنگ، کلاس آموزشی برای اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی در خصوص اهمیت تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران شاغل برای تغذیه با شیر مادر و نقش آن در پرورش کودک برگزار شد.

***
رسیتال پیانو ویلن رودکی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، پیشکسوتان موسیقی و علاقه مندان به حوزه هنر موسیقی شب گذشته اجرا شد.
این اجرا برای اولین بار در استان صورت گرفت و همزمان با آن از کتاب 'فرهنگ آموزش موسیقی به کودکان' تالیف مهدی عظیمی نیز رونمایی شد.

*** 
استفاده از گاز مایع در خودروی پیکان در منزل یکی از روستاییان گرگان منجر به بروز حادثه شد.
در این حادثه نشتی گاز مایع از سیلندر خودروی پیکان و سرایت آن به آبگرمکن منزل باعث وقوع انفجار و حریق بزرگی شد.
در این حادثه آتش به منزل سرایت کرد که باعث وارد آمدن خساراتی شد.

***
با توجه به رویکرد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان مبنی بر همکاری و تعامل با تشکل های مردم نهاد و بهره مندی از توان و ظرفیت آن ها نشست نقش و حضور تشکل ها در جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین برگزار شد.
در این نشست نمایندگان تشکل ها به بیان ایده ها و نظرات خود و زمینه های همکاری های مشترک در جشنواره فرهنگ اقوام پرداختند. 
در پایان جلسه مقرر شد نظرات و پیشنهادات مطرح شده در برگزاری جشنواره مد نظر قرار گرفته و از ظرفیت تشکل ها حداکثر استفاده به عمل آید.
جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین شهریور ماه سال جاری در گرگان برگزار خواهد شد. 

***
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان از برگزاری دوره آموزشی اپراتوری عمومی ایستگاه سوخت رسانی گاز CNG در مرکز مردان گرگان خبر داد.
ابوالفضل تیرانداز گفت: در راستای موافقت نامه همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان، در گام نخست 47 نفر از افراد شاغل در جایگاه های CNG استان در دوره اپراتوری عمومی ایستگاه سوخت رسانی گاز CNG شرکت کرده اند.
وی افزود: به جهت ارتباط اپراتورهای جایگاه های CNG با تجهیزات فشار بالای گاز، ضرورت دارد نکات ایمنی و موارد خطرآفرین به اپراتورها آموزش داده شود.
وی متذکر شد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته مقرر است تا پایان سال جاری 200 نفر در این دوره ها شرکت کنند.

***
در نشست هیات مدیره کانون زنان بازرگان با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان طرفین در باره شروع به کار کانون زنان بازرگان استان، اهداف، برنامه های پیش رو، همکاری اتاق با این مجموعه، نحوه جذب سرمایه، حضور در اعزام و پذیرش هیات های تجاری، حمایت از مجموعه زنان فعال در عرصه اقتصاد، عضویت در شورای گفتگوی استان، نقش بانوان در تولید و استفاده از ثروت ملی و ... بحث و تبادل نظر کردند.

***
تفاهم نامه همکاری میراث فرهنگی گلستان با شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و بخشداری شهرهای علی آبادکتول، گالیکش، کلاله، دلند، نگین شهر، نوده خاندوز و فاضل آباد منعقد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: این تفاهم نامه به منظور استفاده از ظرفیت های مشترک اعتباری، برنامه های در دست اجرا و پروژه های اجرایی و با هدف و رویکرد اقتصاد مقاومتی و صرفه جویی در هزینه ها و تجمیع منابع اعتباری طرفین تفاهم نامه منعقد و مبادله شده است.
ابراهیم کریمی افزود: از جمله اهدافی که در این تفاهم نامه مورد توجه است می توان به معرفی و شناسایی بیشتر جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی و شهرهایی که در گذشته کمتر مورد توجه بوده اند و سهم بری مناسبی از محل اعتبارات استانی و ملی برای اجرایی کردن پروژه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی نداشته اند، اشاره داشت.
وی خاطرنشان کرد: تهیه کتابنامه، بروشور، فیلم و انواع اقلام تبلیغاتی، ثبت آثار طبیعی و تاریخی و فرهنگی و معنوی در شهرها و ارائه خدمات مشترک به مسافران و گردشگران و تهیه بسته های سرمایه گذاری از محورهای مورد تفاهم است.


***
نخستین کارگاه فیلم سازی دانش آموزان گلستان با شرکت 40 دانش آوز دختر و پسر برگزار شد و شرکت کنندگان در پایان دوره 150 فیلم کوتاه ساختند.
آثار تولیدی این کارگاه برای شرکت در جشنواره رشد تهران و کودک و نوجوان اصفهان ارسال خواهد شد.

***
مسابقات هنرهای آوایی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور در گروه دختران با درخشش گروه نماهنگ مدرسه فدک گرگان و گروه سرود فرزانگان به پایان رسید.
در این مسابقات که در مشهد برگزار شد در رشته نماهنگ استان های کرمان، خراسان رضوی و گلستان عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
در رشته سرود نماینده گلستان در طراحی دکور عنوان برتر را بدست آورد.

***
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری گرگان در دومین جلسه ستاد مسکن با اشاره به لزوم توجه به مشکل مسکن شهرستان خواستار هدفمند شدن ساخت و سازها و برطرف شدن مشکل تعاونی های مسکن مهر شد.
ابراهیم دشتیان با اشاره به مشکلات مسکن مهر و افزایش مراجعات عمومی مردم به فرمانداری در باره زمان واگذاری، اخذ تسهیلات و راه حل های پیشنهادی و عمل به قوانین مطالبی را مطرح کرد.
وی یادآور شد: در مسکن مهر سه مسئله مهم قیمت، زمان و کیفیت مناسب باید مد نظر قرار گیرد.

ارسال نظر

آخرین اخبار