فعال اجتماعی و رسانه‌ای استان گلستان

هادی علمدار در جمع اصحاب رسانه بیان داشت:عدم رسیدگی به مشکلات رفاهی و معیشتی خبرنگاران از مشکلات اساسی این قشر می باشد

مسئولین به مشکلات رفاهی و معیشتی خبرنگاران بیشتر توجه کنند

به گزارش گلستان 24 ، به مناسبت روز خبرنگار مراسم گرامیداشتی عصر شنبه 17 مرداد در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور مسئولین استانی و شماری از اصحاب رسانه استان گلستان برگزار شد.

هادی علمدار از پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما به نمایندگی از خبرگزاری های استان در جمع اصحاب رسانه بیان داشت:

وضعیت خبرنگاران در استان بسیار نامناسب میباشد و عدم رسیدگی به خبرنگاران و اصحاب رسانه از مهمترین مشکلات این قشر مظلوم میباشد.

وی گفت: حتی برخی از خبرنگاران از مقام و حقوق حداقلی خود خبر ندارند و از مسئولین خواست برای خبرنگاران کارگاه های آموزشی برگزار کنند تا آنها با جایگاه حقوقی خود بیشتر آشنا شوند.

علمدار با گلایه از برخی مسئولین اظهار داشت: متاسفانه بعضی از مدیران به شأن و جایگاه خبرنگاران خصوصا عکاسان خبری توجهی ندارد و این امر از جمله مشکلات این قشر زحمت کش میباشد.

وی عدم رسیدگی به مشکلات رفاهی و معیشتی خبرنگاران را از مشکلات اساسی آنان خواند و بیان داشت: بیمه خبرنگاران و مسکن خبرنگاران که قرار بود پیگیری شود و تحقق یابد متاسفانه هنوز بر زمین مانده  و کار خاصی انجام نشده است.

 فعال اجتماعی و رسانه‌ای استان گلستان رتبه بندی و امتیاز بندی خبرنگاران فعال را از مهمترین مطالبات این قشر دانست و ادامه داد : بطور مثال طبق آمار نزدیک به 400 خبرنگار در استان داریم در صورتی که در شبانه روز حتی 200 خبر هم انشار داده نمی شود.

علمدار از برخی مسئولین گلایه نمود و گفت: همانطور که مسئولین و مدیران محترم در هنگام برگزاری همایشها و یا مراسمات و یا افتتاح پروژه های مهم جهت پوشش خبری آن از خبرنگاران طلب استمداد می کنند در عوض باید هنگام رسیدگی به مطالبه مشکلات مردم از سوی خبرنگاران آنها هم پاسخگو باشند.

وی در پایان از مسئولین زیربط درخواست نمود بایک جلسه نمیتوان به حل همه مشکلات رسانه ها پرداخت و پیشنهاد کرد با برگزاری جلسات فصلی با خبرنگاران می توان به مشکلات ومطالبات اساسی آنها رسیدگی نمود.

ارسال نظر

آخرین اخبار