مدیرعامل تعاونی مطبوعات:

مدیرعامل تعاونی مطبوعات گفت: بیمه اجباری خبرنگاران توسط مدیران مسئول نشریات و خبرگزاری‎ها مزیتی است که این قشر زحمت‌کش باید از آن برخوردار شوند.

بیمه خبرنگاران اجباری شد/ وضعیت جامعه خبری سروسامان داده می‎شود

به گزارش گلستان24، علی‎اکبر بهبهانی  در آئین گرامی‌داشت دهمین سالروز تاسیس انجمن صنفی خبرنگاران استان گلستان و روز خبرنگار در گرگان اظهار کرد: در دو سال اخیر اقداماتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عمل آمده تا خبرنگاران از مزایایی برخوردار شوند.

بیمه خبرنگاران اجباری شد

وی در خصوص بیمه خبرنگارانی که از طریق انجمن هنرمندان صورت گرفته بود، تصریح کرد: انجمن نویسندگان و هنرمندان 20 هزار بیمه‎گر داشت در حالی که در کشور 6 هزار الی 8 هزار خبرنگار داشتیم که از این تعداد 50 درصد توسط روزنامه‎ها بیمه شده بودند و برخی افراد مانند راننده، کاسب و یا ... به عنوان خبرنگار بیمه شده بودند که این اصلا درست نبود.

امثال صارمی در کشور زیاد است

مدیرعامل تعاونی مطبوعات افزود: در معاونت مطبوعاتی کارگروه‎هایی تشکیل شده تا سروسامانی به وضعیت جامعه خبری داده شود.

بهبهانی خبرنگاران را افرادی امانت‌دار و شجاع خواند که همواره به عنوان سرباز در جبهه مبارزه با جهل و نادانی و انعکاس رویدادها فعالیت می‎کنند و گفت: خبرنگاران در جبهه جنگ نیز افتخارآفرین بودند که نمونه آن شهید محمود صارمی است، امثال صارمی در کشور زیاد است.

خبرنگاران آنقدر ارج و منزلت دارند که محتاج یک هدیه کوچک مادی نیستند/ 2 هزار صاحب امتیاز زیرمجموعه این تشکل هستند

مدیرعامل تعاونی مطبوعات با اشاره به اینکه برخی خبرنگاران می‎پرسند خبرنگاری حرفه و شغل محسوب می‎شود اما حرفه‎ای که آب و نان ندارد و در بیرون از این گود نیز مدیران همواره با این قشر در ستیز هستند قلم به دستانی که انتقاد می‎کنند مورد غضب مدیران و مسئولان قرار می‎گیرند.

بهبهانی خطاب به مسئولان گفت: چرا در سال فقط یک روز به نام خبرنگار به مقام آنها ارج نهاده می‎شود خبرنگاران آنقدر ارج و منزلت دارند که محتاج یک هدیه کوچک مادی نیستند، چرا بسیاری از مسئولان، خبرنگارانی که در طول یک‌سال برای انعکاس اخبار ادارات و آسمان ریسمان بافتن این فعالیت‎ها زحمت می‎کشند را نمی‎بینند اما وقتی نقدی به آنها وارد می‎شود به نشر اکاذیب، تهمت و تشویش اذهان عمومی متهم می‎شوند و از مدیر مسئول شکایت می‎کنند، چرا از تقدیر و تشکر برای بزرگ‌نمایی خدمات دریغ می‎شود و حمل بر وظیفه خبرنگار می‎دانند اما تحمل یک انتقاد را ندارند.

این مسئول گفت: با صدای بلند به عنوان مدیرعامل تعاونی مطبوعات از 2 هزار صاحب امتیاز و مدیر مسئولان نشریات کشور که زیرمجموعه این تشکل هستند تشکر می‌کنم، این تشکل با دارا بودن 27 سال سابقه به عنوان یک تشکل رسمی، مطبوعاتی و فنی محسوب می‎شود.

اگر دل‌های مهربان خبرنگاران را به دست نمی‎آورید، حداقل نشکنید

مدیرعامل تعاونی مطبوعات خطاب به مسئولان تاکید کرد: اگر دل‌های مهربان خبرنگاران را به دست نمی‎آورید حداقل نشکنید تا آنها به وظایف خودشان بیشتر عمل کنند.

بهبهانی با اشاره به اینکه جامعه خبری اعم از خبرنگار، عکاس، صحاف، طراح و ویزیتور از امکانات و حمایت‎های این تشکل برخوردار می‎شوند، گفت: در زمینه خرید کاغذ، مسکن و تحصیل در دانشگاه مجازی به صورت غیرحضوری و ماشین حمایت‎های خوبی برای جامعه خبری در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار