بررسی محتوایی روزنامه های یکشنبه:

روزنامه های یکشنبه اخبار و گزارش هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب، اظهارات رئیس جمهور و بازگشایی سفارت انگلیس در ایران را بر روی صفحه نخست خود قرار داده اند.

وعده سرکشی نکردن به حساب مردم توخالی بود!

به گزارش گلستان24، مصاحبه احمدی مقدم با نشریه رمز عبور و سخنانی درباره فتنه و فتنه گران مورد توجه روزنامه های اصلاح طلب قرار گرفته است. رئیس جمهور نیز در جمع فرماندهان نظامی از ادامه ساخت و فروش سلاح گفته است. 

حمله رسانه‌‌های خاص به «اتحاد ملت»/"ناگفته‌های احمدی مقدم از احمدی نژاد/ نگاه صداوسیما به دولت روحانی

روزنامه اصلاح طلب شرق در گزارشی با عنوان "حمله رسانه‌‌های خاص به «اتحاد ملت»"، به انتقاد برخی از رسانه ها از کنگره روز پنج شنبه حزب اتحاد ملت ایران اسلامی پرداخته است و سعی در رفع اتهامات گذشته اعضای آن دارد: حزب اتحاد ملت هنوز نیامده، تیتر یک «کیهان» شد و از آن طرف هم روزنامه‌هایی مثل «جوان» و خبرگزاری‌هایی مثل «تسنیم» درباره اتهاماتی که علیه این حزب در ذهنشان داشتند، قلم‌فرسایی کردند. اولین کنگره حزب «اتحاد ملت» روز پنجشنبه هفته گذشته در سالن اجلاس سران برگزار شد و طی آن علی شکوری‌راد، به‌عنوان اولین دبیرکل انتخاب شد و لابه‌لای فهرست اعضای شورای مرکزی هم نام برخی فعالان سیاسی به چشم می‌خورد. چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبی هم ازجمله مدعوین بودند؛ از محمدرضا خاتمی گرفته تا مصطفی معین، عبدالله نوری و... . این رسانه‌ها که هم‌زمان با آغاز فعالیت‌های حزب برای سازماندهی و دریافت مجوز، هجمه خود را به حزب و اعضای آن شروع کرده بودند، روز گذشته در رسانه‌های خود اتحاد ملت و اعضای آن را از انواع اتهامات بی‌بهره نگذاشتند. کیهان در ذیل گزارشی با تیتر «وطن‌فروشان فتنه ٨٨ با نقاب جدید آمدند»، این حزب را نسخه شماره دو حزب مشارکت دانسته و مدعی شده: «اکثریت حاضران از افراد دخیل در فتنه ٨٨ و حتی حرکت‌های ضدانقلابی دهه‌های ٦٠ و ٧٠ بودند که این مسئله اثبات‌گر این واقعیت است که وطن‌فروشان فتنه ٨٨ این بار با نقابی جدید پای به میانه میدان گذاشته‌اند».

"ناگفته‌های احمدی مقدم از احمدی نژاد"، عنوان گزارشی است از اظهارات احمدی مقدم در مصاحبه با نشریه رمز عبور، اما احمدی مقدم در این مصاحبه مفصل سخنان بسیاری از فتنه و سران فتنه داشته اما روزنامه های اصلاح طلب بخش مربوط به احمدی نژاد را تیتر کرده اند: «در فتنه هیچ روزی این‌قدر به من سخت نگذشت که در ایام مبارک رمضان در شهریور ماه گذشت. واقعا سخت بود. دوستان خودی می‌آمدند و می‌گفتند چرا این کارها را می‌کنید؟ وقتی می‌گفتیم ما این کارها را نمی‌کنیم، باور نمی‌کردند. به‌قدری جو شدید بود که کسی نمی‌توانست انکار کند. هر جا افطاری می‌رفتیم، کلی سؤال‌پیچ‌مان می‌کردند، وقتی جواب می‌دادیم، پوزخند می‌زدند و متوجه می‌شدیم حزب‌اللهی‌ها هم حرف‌مان را باور نمی‌کنند و فکر می‌کردند، داریم لاپوشانی می‌کنیم». این بخشی از گفت‌و‌گوی طولانی فرمانده سابق نیروی انتظامی با نشریه «رمز ‌عبور» متعلق به «کاوه اشتهاردی»، مدیرمسئول سابق روزنامه ایران و از نزدیکان «احمدی‌نژاد» است که توسط خبرگزاری «فارس» هم بازنشر شده است. رمز عبور در دوران «احمدی‌نژاد» به عنوان ضمیمه روزنامه دولت منتشر می‌شد و یک‌بار هم پیش از عید امسال به علت انتشار مطلبی با عنوان «ناگفته‌های حصر» توقیف شد.فرمانده سابق نیروی انتظامی در این گفت‌وگو از تصورات پیروزی «احمدی‌نژاد» پیش از انتخابات گفته است: «خودش را از پیش برنده می‌دانست. حتی به من گفته بود تلاش کنید خاتمی به میدان بیاید و یک بار برای همیشه پرونده‌اش جمع شود و برود پی کارش. نظرش این بود آنها باید یک بار شکست بخورند، تمام شوند و بروند. گفتم آقای احمدی‌نژاد انتخابات پیش‌رویمان پرچالش است. اول اینها را رقیب نمی‌دانست و باور نداشت... اما بعد دید قضیه دارد اوج می‌گیرد و خودش هیچ کاری نکرده است».

شرق در یادداشتی به انتقاد از رفتار صدا و سیما در قبال دولت پرداخته و نحوه پرداختن به بازگشایی سفارت انگلیس در صدا و سیما را در گزارشی با عنوان "نگاه صداوسیما به دولت روحانی" بررسی کرده است:این بخش که چیدمان اخبار آن با اضافه‌شدن بخش طنز پنجشنبه‌شب‌ها، «صرفا» با هدف ایجاد سؤال در ذهن مخاطب درباره کارآمدی اقدامات دولت تنظیم شده است، گزارش خود را با تصاویری از حمله آذر ٩٠ به سفارت انگلیس در تهران آغاز کرد. بهانه آن، تأیید خبر بازگشایی سفارت انگلستان در تهران با حضور فیلیپ هاموند، وزیر خارجه این کشور، بود و تلاش شد تصاویر دیدارهای «ظریف» در جریان ماراتن مذاکرات هسته‌ای با «هاموند» و لبخند و دست‌دادن‌های آنان، به‌عنوان «پس زمینه» گزارش به خورد بینندگان داده شود. همچنین با لحنی کنایه‌آمیز، این رفتار مرسوم دیپلماتیک، بخشی از نتایج مذاکرات هسته‌ای اعلام شد. نکته جالب توجه، جمله پایانی خانم گزارشگر بود: «بازگشایی‌ای که به دلیل نگرانی از واکنش‌های احتمالی، چراغ‌خاموش پیش برده خواهد شد»! اینکه رسانه‌ای، که با کسر آبونمانی از جیب مردم اداره می‌شود، به‌طور رسمی اتهام حرکت چراغ‌خاموش را به دولت منتخب مردم نسبت دهد و با لحنی تهدیدآمیز، «واکنش» به آن را «پیشگویی» کند - آن هم در موضوعی که بی‌شک با هم‌اندیشی در جلسات عالی سران و همچنین در شورای‌عالی امنیت ملی به نتیجه رسیده است- از تشدید هجمه‌ها علیه دولت حکایت دارد؛ روشی که چند ماه بعد از انتخابات خرداد ٩٢، گام‌به‌گام تا امروز پیش برده شده است. 

چهارسوی نفوذ آمریکا در ایران/ اتحاد پلوخورها/ وعده سرکشی نکردن به حساب مردم توخالی بود!

روزنامه وطن امروز، در یادداشتی با عنوان "چهارسوی نفوذ آمریکا در ایران" ، به راه های نفوذ ایالات متحده در ایران پرداخته است:موضوع پروژه نفود آمریکا در ایران و تسلط آن بر منطقه اخیراً بار دیگر به شکل پردامنه‌ و پربسامدی در فضای سیاسی ایران مطرح شده است. پس از طرح این موضوع توسط رهبرمعظم انقلاب، تحلیل‌های مختلفی درباره آن صورت گرفت؛ برخی این نفوذ را صرفاً از راه توافق‌هسته‌ای تحلیل کردند و برخی دیگر آن را پروژه‌ای فراتر از برجام، و در این بین مسائلی از قبیل دفتر حافظ منافع آمریکا در ایران و نیز روانه شدن برخی نمادهای آمریکایی مانند مک‌دونالد و... به کشورمان به عنوان راه‌‌های نفوذ مطرح شد.با این حال این یادداشت بنای آن دارد با نگاهی کلان‌تر به ابعاد پروژه نفوذ بپردازد و برای آن یک صورت‌بندی مشخص ارائه دهد. بدین ترتیب مباحثی نظیر مک‌دونالد، برجام، انتخابات‌های پیش رو، جریانات سیاسی داخل کشور و... نیز در این پروژه خودبه‌خود جانمایی خواهند شد.نگارنده معتقد است «مهار و فروپاشی نرم» هدف اصلی آمریکا در ایران است و در این بین «تحدید قدرت» و «شکل‌دهی به دوقطبی‌های گفتمان‌ساز» راهبردهای اصلی آمریکا برای نفوذ به ایران هستند که به صورت دیالکتیکی کار می‌کنند. بدین معنا که از شکل‌دهی به دوقطبی‌ها به منظور تحدید قدرت استفاده می‌شود و سپس با بهره‌گیری از روند پیشین تحدید قدرت، برای پل زدن به دوقطبی بعدی- و الی آخر- سود برده می‌شود و در نهایت آنچه اتفاق می‌افتد از 2 حال خارج نیست؛ یا با یک ایران بی‌یال و دم و اشکم که در حکم کبریت بی‌خطری برای نظام سلطه است مواجهیم یا با یک کودتای نرم از داخل.

"اتحاد پلوخورها"، گزارشی است مربوط به گردهم جمع شدن اصحاب فتنه زیر چتر حزب جدید اتحاد ملت ایران: همزمانی گردهمایی فتنه‌گران زیر سایه دولت، با اظهارات عجیب حسن روحانی علیه شورای نگهبان، می‌تواند معنادار باشد! به هر حال با مجوزی که وزارت کشور دولت یازدهم به تعدادی از اهالی فتنه برای تشکیل حزب داد، فتنه تحت عنوان «اتحاد ملت ایران» قانونی شد. به گزارش «وطن امروز»، آغاز مجدد فعالیت‌های فتنه در پوشش‌های قانونی البته در حالی است که به گفته معصومه ابتکار یکی از اعضای فعال فتنه 88، تقویت اصلاح‌طلبان با توافق هسته‌ای ممکن می‌شود! او اخیرا به بی‌بی‌سی گفت توافق هسته‌ای منجر به تقویت جریان اصلاح‌طلب در مقابل سایر جریان‌های سیاسی در کشور خواهد شد. حالا درحالی که هنوز توافق هسته‌ای در ایران و آمریکا امضا نشده و در شرایطی که اتاق فرمان فتنه 88 یعنی سفارت انگلیس امروز بازگشایی می‌شود، فرماندهان میانی فتنه با مجوز دولت حسن روحانی به صورت آزادانه فعالیت سیاسی خود را آغاز کردند! اگرچه حزب اتحاد ملت اکنون با مجوز وارد فعالیت شده و حق قانونی او برگزاری کنگره و اعلام موضع است، اما بررسی کنگره روز پنجشنبه این حزب نشان می‌دهد تمام پیش‌داوری‌های قبلی درباره بدل جبهه مشارکت بودن این حزب درست بوده و متأسفانه وزارت کشور به‌عنوان نهاد اصلی متولی صدور مجوز برای احزاب، در این زمینه مرتکب خطایی بزرگ شده و به‌عبارتی از خط قرمز نظام که همان «فتنه» است، عبور شده است. حزب «اتحاد ملت ایران» آمیزه‌ای از اعضای سابق حزب مشارکت با اصلاح‌طلبان جدید است که اتفاقا اعضای اصلی و ستون فقرات این حزب را اعضای حزب منحله سابق تشکیل داده‌اند.

بررسی حساب بانکی برای اخذ مالیات شیوه جدیدی است که دولت به دنبال اجرایی کردن آن است. وطن امروز با گزارشی با عنوان "وعده سرکشی نکردن به حساب مردم توخالی بود!"، به این امر اشاره داشته :  با اجبار بانک‌ها به ارسال اطلاعات حساب بانکی مردم به سازمان امور مالیاتی  همچنین اظهارات مسؤولان مبنی بر استفاده از اطلاعات مالیاتی برای حذف پردرآمدها، وعده سرکشی نکردن به حساب مردم توخالی از آب درآمد! به گزارش «وطن‌امروز»، حسن روحانی در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم در پاسخ به پرسشی مبنی بر سرکشی کردن حساب مردم برای حذف یارانه نقدی، مقابل دوربین‌های صدا و سیما بشدت با این مساله مخالفت کرد و در ادامه مسؤولان وزارت اقتصاد نیز این موضوع را تکذیب کردند و وعده دادند به حساب مردم سرکشی نمی‌کنند اما با کنار هم گذاشتن قطعات پازل مالیاتی می‌توان نتیجه گرفت وزارت رفاه و سازمان هدفمندی براحتی می‌توانند به حساب بانکی مردم دسترسی داشته باشند بدون اینکه خود به طور مستقیم وارد عمل شوند! علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی چندی پیش در این باره گفته بود: دولت برای برخی وظایف خود نیاز به اطلاعاتی دارد که این امر هم طبیعی است و هم تکلیف قانونی. هدفمندی یارانه‌ها نیز قرار است به گونه‌ای انجام شود که یارانه به افراد نیازمند برسد و افرادی که نیاز به دریافت آن ندارند حذف شوند. دولت در گذشته این قانون را به این شکل اجرا نکرده است و اگر بخواهد حکم را اجرا کند باید افرادی را که نیازی به دریافت یارانه ندارند حذف کند اما تا به حال برای این امر از سازمان امور مالیاتی اطلاعاتی درخواست نکرده است. 

وزیر ابلاغ کند تفکیک جنسیتی را برمی‌داریم/ ویرانی حیران به روایت شاهد عینی/ انبوهی از اصلاح‌طلبان آماده ورود به انتخابات هستند

روزنامه اصلاح طلب اعتماد در مصاحبه با رئیس دانشگاه علامه طباطبایی به موضوع تفکیک جنسیتی در این دانشگاه پرداخته و سلیمی گفته "وزیر ابلاغ کند تفکیک جنسیتی را برمی‌داریم": بنابراین در خصوص مساله تفکیک جنسیتی هم به یکی، دو جا سفارش تحقیقات بنیادین و مقایسه‌ای دادیم، یکی از این تحقیقات کاملا انجام شده و نتایجش در اختیار ما است اما الان اعلام نمی‌کنم. من از اول هم اعلام کردم که این نتایج را برای وزارت علوم و مراجعی که این کار را به دانشگاه ما واگذار کردند بفرستیم و بعدبر اساس نظر آنها عمل می‌کنیم. البته در کل هم اگر با همین روند گزینش دانشجو برویم عملا بالای ٦٥ درصد دانشجوهای ما خانم خواهند بود و به طور ناگزیر بیش از ٦٠ درصد فضای آموزشی و فرهنگی ما زنانه خواهد بود اما به هر حال تصمیم ما برای وضعیت تفکیک جنسیتی در هماهنگی با وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهد بود.همین را اگر وزیر محترم به ما ابلاغ کنند ما حتما بر اساس نظر ایشان رفتار می‌کنیم. البته در این زمینه با ایشان هماهنگ هستیم و ان‌شاء‌الله به سویی می‌رویم که خواسته جامعه علمی محقق شود.

"ویرانی حیران به روایت شاهد عینی"، عنوان گزارش اعتماد از زمین خواری در حیران است: چند روزی است خبری جنجالی با عنوان «زمین‌خواری» در منطقه حیران رسانه‌ای شده و در صدر اخبار سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور قرار گرفته است؛ موضوعی که با واکنش دادستانی، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، نمایندگان مجلس و شماری از مردم دو استان همراه شده است. فرمانداری و بخشداری آستارا به دنبال مراجعه و تماس خبرنگار «اعتماد» ارایه هرگونه توضیح را موکول به اعلام نتایج بررسی‌ها در آینده می‌کند اما تاکید دارند که مجوز ساخت‌وساز در منطقه در دولت روحانی صادر نشده و اگر تخلفی در منطقه صورت گرفته مربوط به دولت قبلی است.ما صاحبان ملک در حیران زمین خود را به چه قیمتی خرید و فروش می‌کنند؟ طبیعتا قیمت زمین در این دهکده توریستی که در بعضی از مناطق بیش از هزار و ۷۲۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد هم با توجه به متراژ، چشم‌انداز و امکانات متفاوت است و از حدود ٣٠٠ هزار تومان تا سه میلیون تومان در نوسان است. قیمت ویلاها هم به همین ترتیب است؛ یعنی ویلاهایی که چشم‌انداز خوبی داشته باشند با متراژ بالای هزار متر و دارای سند بدون چانه زنی از یک میلیارد تومان به بالا به فروش می‌رسند، ویلاهایی با امکانات کامل و لوکس که در منطقه‌ای کوهستانی و جنگلی تجربه استفاده از استخر، سونا و جکوزی را نیز در اختیار صاحبان‌شان قرار می‌دهند. امکاناتی که بسیاری از ویلاهای کوچک منطقه نیز از آنها برخوردارند. تنها نکته عجیب داشتن سونا و استخر در ویلاهای حیران نیست، طبق اظهارات اهالی بعضی از مالکان ثروتمند از آب چشمه‌های اطراف برای پر کردن استخرهای داخل ویلاها استفاده می‌کنند و آن هم در شرایطی که بسیاری از بومیان با کمبود آب مواجه هستند. صاحب یک مشاور املاک در حیران توضیح می‌دهد اگر فردی در زمین ١٨٠٠ متری ویلای ٥٠٠متری با کلیه امکانات مانند سیستم گرمایش و سرمایش از کف و تعبیه چاه عمیق و مبله با نمای داخلی و بیرونی مناسب ساخته باشد به راحتی می‌تواند به ازای هر متر از سازه خود حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان از خریدار وجه دریافت کند.

محمدرضا خاتمی، فعال اصلاح طلب در مصاحبه با آرمان گفته "انبوهی از اصلاح‌طلبان آماده ورود به انتخابات هستند". در چند ماه اخیر اصلاح طلبان به پشتوانه حمایت های دولت در صدد حضور گسترده در انتخابات مجلس دهم و خبرگان هستند: انبوهی از اصلاح‌طلبان آماده ورود به انتخابات هستندتا آنجایی که من خبر دارم اصلاح‌طلبان بنا را بر این گذاشته‌اند که همه نیروهای‌شان رد صلاحیت شوند اما اگر اتحاد داشته باشند می‌توانند بدون توجه به رد صلاحیت‌های احتمالی با کاندیداهای رده چهار و پنج هم پیروز انتخابات شوند. مهم حفظ و تعمیق همان اتحاد و انسجام است. انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته در سال ٩٢ به ما نشان داد اگر کاندیداهای اصلی جریان اصلاحات هم حذف شدند می‌توانیم ایفای نقش کنیم و مردم را نیز همراه خود داشته باشیم. ما همه با هم هستیم. شخصیت‌های اثرگذار، احزاب، گروه‌ها، شورای هماهنگی، شورای راهبردی و شورای مشورتی رییس دولت اصلاحات بدون اختلاف با یکدیگر مشغول کار هستند و نتیجه فعالیت‌ها حتما در یک راستا خواهد بود. بنابراین این تصور غلطی است که برخی می‌گویند یک شورا مسوولیت اصلی را به عهده دارد.کسب اکثریت مجلس برنامه ما است و این مهم نیز در دسترس است و اصلا برای همین منظور تلاش می‌کنیم.

ملت ایران همیشه آمریکا و اسرائیل را دشمن واقعی می‌داند/ نیاز کاذب روزنه نفوذ!/ بازگشایی سفارت انگلیس هموار کردن راه نفوذ دشمن است

روزنامه کیهان در گزارشی از بیانات مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران حج بخشی از بیانات را تیتر اصلی خود کرده است. عنوان این گزارش "ملت ایران همیشه آمریکا و اسرائیل را دشمن واقعی می‌داند"، می باشد: رهبر معظم انقلاب در دیدار دست اندرکاران و کارگزاران حج تصریح کردند: در ۳۶ سال اخیر، استکبار گاه دشمنی با ایران را از زبان و رفتار کشورهای دیگر پیگیری کرده است اما ملت ایران همیشه متوجه بود که این کشورها فریب‌خورده و آلت دستند و دشمن واقعی، همان آمریکا و اسرائیل است.

"نیاز کاذب روزنه نفوذ!"، عنوان یادداشت روز کیهان به قلم حسین شمسیان است: بحران‌های اجتماعی یا اقتصادی بر عکس آنچه برخی تصور می‌کنند، نه همیشه حقیقی هستند و نه ماهیتی یکسان دارند، گروه‌ها و اتاق‌فکرهای نظام‌یافته‌ای وجود دارند که با شبیه‌سازی یک مسئله واقعی در الگویی آزمایشگاهی، مطالعات گوناگونی را روی آن انجام می‌دهند و حاصل این مطالعات را همچون دستاوردی گرانبها دستمایه اقدامات بعدی خود می‌کنند. این دست اقدامات معمولا سیر مطالعاتی پر هزینه و طولانی‌مدتی دارد که گاه چند دهه در یک کشور به طول می‌انجامد! اما فایده صرف این همه هزینه و زمان طولانی چیست؟ برای متخصصان عملیات روانی و بحران‌سازی، تاثیرگذاری بر افکار عمومی و الزام حاکمان به ایجاد تغییرات و تن دادن به برخی خواسته‌ها، اهداف ارزشمند و گرانبهایی است که سرمایه‌گذاری در آن در مقایسه با محصول بدست آمده، از معامله‌ای پرسود خبر می‌دهد.القاء نیاز، تهدید به خطری بزرگ و قریب‌الوقوع، بزرگ‌نمایی برخی حوادث و مشکلات و... از اصلی‌ترین روش‌ها برای دستیابی به نتیجه مورد نظر بحران‌سازان است که هریک به تنهایی یا بصورت توامان در کشورهای گوناگون مورد آزمایش قرار گرفته است. اما این قبیل اقدامات نیازمند دو عنصر کلیدی و مهم است نخست فرماندهی منسجم و مستقر و سپس رسانه‌های گوش به فرمان و یکپارچه.

روزنامه کیهان در مصاحبه با نمایندگان مجلس به موضوع بازگشایی سفارت انگلیس در ایران پرداخته و عنوان آن را "بازگشایی سفارت انگلیس هموار کردن راه نفوذ دشمن است" برگزیده است: نمایندگان مجلس در گفت و گو با کیهان با اشاره به نقش انگلیس در فتنه 88 از دولت پرسیدند چرا در شرایطی که رهبر معظم انقلاب از خطر نفوذ دشمن با سوء‌استفاده از توافق وین سخن گفته‌اند با بازگشایی سفارت انگلیس برای نفوذ روباه پیر و رخدادهایی نظیر آن چه در سال 88 شاهد آن بودیم زمینه چینی می‌شود.بازگشایی سفارت انگلیس در ایران و افزایش روابط میان دو کشور در روزهای گذشته به سرتیتر رسانه‌ها راه پیدا کرده و کارشناسان در این رابطه ابهاماتی را مطرح ساخته‌اند .از جمله این ابهامات تلاش انگلیس برای وارد کردن تجهیزات امنیتی به داخل سفارت به عنوان پیش شرط بهبود روابط و بازگشایی سفارتخانه در تهران بوده که این تلاش با مخالفت نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی در اوایل سال جاری ناکام ماند، حال کارشناسان می‌پرسند در روزهای اخیر چه تحولات جدیدی روی داده که قرار است سفارتخانه انگلیس در تهران گشوده شود؟ آیا دولت به انگلیس اجازه داده است که تجهیزات امنیتی خود را بدون بازرسی به داخل سفارت برده و از این تجهیزات که بی‌شک کاربردی جز جاسوسی ندارد، استفاده کند؟!اسماعیل کوثری نماینده تهران نیز در گفت‌وگو با کیهان ضمن انتقاد شدید از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره تلاش‌های دشمن برای نفوذ در ایران با سوءاستفاده از توافق وین اشاره کرده و گفت: با وجود نگرانی‌های موجود درباره تلاش‌های دشمن برای نفوذ در ایران بعد از توافق وین کار شایسته‌ای نبود که سفارت لندن در تهران بازگشایی شود. وی با اعلام اینکه دولت در این زمینه باید پاسخگو باشد ادامه داد: در مصوبه مجلس آمده بود که در صورت تغییر در سیاست‌های خصمانه انگلیس علیه ایران می‌شود در باره ادامه و یا بهبود روابط میان دو کشور فکر و بررسی کرد ولی در ماه‌های گذشته ما تغییری در سیاست‌های انگلیس شاهد نبوده‌ایم. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار