روباه پیر پررو!

اخبار منتشر شده حکایت از آن دارد که نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با رئیس جمهور کشورمان خواستار آن شده است که بعد از حصول توافق، رفتار منطقه‌ای ایران تغییر کند!

جوابی که روحانی به گستاخی کامرون نداد

به گزارش گلستان 24 ، وی مدعی شده: به روحانی گفتم که ما می‌خواهیم تغییر رفتار ایران در سوریه و یمن و تروریسم در منطقه را ببینیم!

او البته ابراز امیدواری کرده که سفارت کشورش در ایران بازگشایی شده و روابط دیپلماتیک بین دو کشور عادی شود.

در مقابل هم رئیس‌جمهور کشورمان در آخرین پست توئیتر خود از تماس تلفنی نخست وزیر انگلیس و تبریک وی بابت توافق هسته‌ای خبر داده است! در پیام توئیتری رئیس‌جمهور روحانی آمده است: «هم‌اکنون در مکالمه تلفنی، نخست‌وزیر بریتانیا، دیوید کامرون ضمن تبریک توافق هسته‌ای بر نقش سازنده‌ ایران در مذاکرات هسته‌ای تاکید کرد. همچنین اظهار علاقه به بازگشایی سفارت، توسعه روابط دو جانبه در چارچوب منافع دو کشور و احترام متقابل و ضرورت مبارزه با تروریسم در منطقه».

و البته توضیح داده نشده که در مقابل زیاده‌خواهی کامرون و تعیین خط مشی وی برای سیاست خارجی کشورمان چه واکنش و پاسخی داده شده است؟

گفتنی است مطابق قانون اساسی، تعیین سیاست‌های کلی نظام راجع به روابط خارجی ایران و حمایت از گروه‌های آزاد‌ی بخش ملی نظیر حزب‌الله لبنان و جنبش انصارالله یمن، بر عهده رهبری است و گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر روباه پیر تغییری در سیاست‌های اصولی و قوانین آمره و لازم الاجرای کشورمان ایجاد نمی‌کند.

همچنین کاهش روابط با انگلیس و تعطیلی سفارت آن کشور در ایران، براساس قانونی بوده که مجلس شورای اسلامی از تصویب خود گذرانده است و جناب رئیس‌جمهور که خوشبختانه حقوق‌دان هم هستند حتما اطلاع دارند که ضرورت اجرای یک مصوبه قانونی و لازم‌الاجرا نمی‌تواند با مکالمات تلفنی و مراودات توئیتری متوقف و یا حتی کم‌رنگ شود.

خوب بود رئیس‌جمهور محترم کشورمان به نخست‌وزیر انگلیس یادآوری می‌کرد که سال‌ها پیش و با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، دورانی که بریتانیای صغیر با یک تماس تلفنی، شاه و وزیر و نخست‌وزیر جابه‌جا می‌کرد، به اتمام رسیده و دیگر هیچ مسئول انقلابی و با غیرتی التزامی به حرف شنوی از آن‌ها ندارد.

ارسال نظر

آخرین اخبار