معاون فنی محیط زیست گلستان گفت: برنامه جامع مدیریتی تالاب‌های بین‌المللی آلاگل، آجی‌گل و آلماگل استان گلستان تدوین می‌شود.

برنامه جامع مدیریتی تالاب‌های بین‌المللی گلستان تدوین می‌شود

به گزارش گلستان24، امیدروشن،  درسومین نشست با ذینفعان تالابهای آلاگل، آجی گل و آلماگل در گلستان و خراسان شمالی اظهار داشت: در پی تدوین یک طرح جامع مدیریتی برای خفظ و بهره‌برداری خردمندانه از این تالاب‌ها هستیم.

برنامه جامع مدیریتی تالاب‌های بین‌المللی گلستان تدوین می‌شود

وی افزود: در 2 نشست قبلی رویکرد ذینفعان، نیازها و مطالباتشان ساماندهی شد و در این نشست به سمت تدوین یک برنامه جامع برای تالاب‌ها حرکت کردیم.

معاون فنی محیط زیست گلستان تصریح کرد: اکوسیستم‌های تالابی صرف نظر از مساحت و اندازه اکوسیستم‌های بسیار آسیب‌پذیر و بسیار با ارزشی هستند.

به گفته وی، در ایران به دلایل مختلف که کم آبی یکی از مهمترین آنها است درخواست‌ها برای استفاده از آب تالاب بسیار زیاد است و نیازهای مختلف آبی دارند اما بهره‌برداری از تالاب بدون برنامه جامع مدیریتی سبب نابودی تالاب می‌شود و برای پیشگیری از این امر باید به سمت برنامه‌ای جامع باشیم.

روشن اظهار کرد: تالاب آلماگل تقریبا نفس‌های آخر خود را می‌کشد که تلاش‌هایی برای تامین اعتبار برای لایروبی کانال‌های آبرسانی انجام شد و با دستگاه‌های متولی نیز مذاکراتی شد تا آب مورد نیاز این تالاب تامین شود.

وی تاکید کرد: وضعیت 2 تالاب دیگر به دلیل نزدیکی به رودخانه اترک بهتر است.

روشن افزود: خشکسالی، مهارسیلاب‌ها در ترکمنستان و ساخت بندها و سدها در خراسان شمالی از مهمترین تهدیدات تالاب‌های استان گلستان هستند.

انتهای پیام/ ب

ارسال نظر

آخرین اخبار