رئیس جمعیت هلال احمر علی آبادکتول از نجات 4 شهروند علی آبادی توسط نجاتگران هلال در ارتفاعات کبودوال خبر داد.

نجات 4 علی آبادی از ارتفاعات صعب العبور کبودوال+ تصاویر

به گزارش گلستان 24، رضا حاجیلری  بیان کرد: در پی تماس شخصی با تلفن112 مرکز EOC جمعیت هلال احمر استان گلستان مبنی بر گیرافتادن 4 نفر در ارتفاعات صخره ای کبودوال، بلافاصله تیم تخصصی امداد و نجات در ارتفاع و کوهستان جمعیت هلال احمر به منطقه اعزام شد.

وی با اشاره به همکاری تیم تخصصی گرگان با نجاتگران علی آبادکتول به منظور پشتیبانی این عملیات نجات، اظهار کرد: پس بررسی منطقه صعب العبور ارتفاعات کبودوال و با استفاده از کارگاه های فنی و ابزار تخصصی کوهستان و چندین ساعت عملیات سخت، افراد گیرافتاده به منطقه امن منتقل شدند.

حاجیلری با اشاره به حضور 12 نجاتگر و 4 دستگاه خودروی ویژه در این عملیات تصریح کرد: در نتیجه این عملیات، 4 نفر از شهروندان علی آبادکتول که در این مکان دچار حادثه شده بودند، نجات یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان با توصیه به گردشگران گفت: در صورتی که عزیزانی قصد استفاده از طبیعت مناطق کوهستان و جنگلی دارند، حتماً قبل از شروع حرکت مسیرهای برنامه ریزی شده را به اطرافیان اطلاع داده و از تردد در مسیرهای ناآشنا و پرخطر مانند مناطق صخره ای خودداری کنند.

وی همچنین افزود: هنگام تردد در مسیرهای سخت و کوهستانی، کوهنوردان و گردشگران حتماً آذوقه های کم حجم و مقوی مانند بیسکویت،خشکبار،آب آشامیدنی، کبریت و... به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/زرین نامه

ارسال نظر

آخرین اخبار