رییس اداره صنعت، معدن و تجارت کردکوی پاسخ دهد

دبیر اتاق اصناف شهرستان کردکوی گفت: متاسفانه رییس اتاق اصناف شهرستان بدون هماهنگی با اعضاء و با نادیده گرفتن قوانین حاکم بر این حوزه، راساً نسبت خرید یک قطعه زمین واقع در مجاورت غسالخانه شهرداری کردکوی اقدام نموده و اسباب نارضایتی هیئت رییسه و اعضا را فراهم نموده است.

اعتبار و جایگاه قانون در اتاق اصناف کردکوی کجاست؟

به گزارش گلستان24، حجت اله صباغی افزود: بر اساس ماده 14 فصل چهارم آیین نامه اجرایی منابع مالی، هرگونه مصوبه هیئت رییسه باید در جلسه مجمع عمومی تصویب و سپس به کمیسیون نظارت ارجاع شده و پس از آن شکل اجرایی به خود بگیرد.
صباغی اظهار داشت: از مدتها قبل روسای اتحادیه های شهرستان کردکوی با تلاش فراوان اقدام به تامین منابع مالی با هدف تهیه زمین نمودند تا ساختمان اتحادیه به صورت مستقل در آن احداث شود. اما رییس اتاق اصناف شهرستان به صورت خودسرانه و بدون مصوبه هیئت رییسه و مجمع و حتی بدون اخذ نظر کارشناس رسمی نسبت به خرید زمین اقدام نموده است و جالب تر آنکه سند زمین مذکور نیز به نام اتاق اصناف ثبت شده است.
دبیر اتاق اصناف شهرستان کردکوی خاطر نشان کرد: با وجود آنکه رییس اتاق اصناف باید مجری تصمیمات اتحادیه ها باشد اما برای انجام هزینه های مالی هیچ توجهی به اتحادیه ها نشده و این در حالی است که در طول 15 ماه گذشته هیچ گونه مصوبه مالی در اتاق اصناف نداشته ایم و این اقدام کاملاً بر خلاف قانون صورت گرفته است.
حجت اله صباغی افزود : غالب اقدامات رییس اتاق اصناف شهرستان بر اساس تصمیمات فردی و سلیقه شخصی صورت گرفته است و خرد جمعی در آن لحاظ نمی شود.
صباغی تصریح کرد: متاسفانه تا کنون با وجود تذکرات فراوان، فاکتورهای سال 93 را هم ندیده ایم و تنها عدد و ارقام هزینه ها از سوی رئیس اتاق اصناف به هیئت رییسه ارائه شده و در خصوص دلیل و مجوز هزینه ها به کسی پاسخگو نیست.
وی خاطرنشان کرد: در هفته های گذشته نیز مبلغ 6  میلیون ریال فاکتور هزینه کرد پذیرایی از مهمانان در جنگل کردکوی از سوی ایشان به هیئت رییسه ارائه شده است که ایشان بدون ذکر نوع جلسه و نام مهمانان تنها به اداری بودن جلسه اشاره کرده است و توضیحی در این خصوص ارائه نداده است.
دبیر اتاق اصناف شهرستان کردکوی به انعکاس نحوه رفتار و عملکرد رییس اتاق اصناف به رییس اداره صنعت،  معدن و تجارت کردکوی اشاره کرد و گفت: تا کنون اقدامی در جهت رسیدگی به دغدغه ها و نا رضایتی اعضا صورت نگرفته است.
سوال اساسی این است ؛ اعتبار قانون، آیین نامه ها ، هیئت رییسه و مجمع عمومی در تصمیمات رییس اتاق اصناف شهرستان کردکوی چه جایگاهی دارند؟
آیا می توان در خصوص هزینه های مالی بدون مجوز و نظر جمع اقدام نمود؟  
آیا این رفتارها بی احترامی به قوانین و بی اعتبار کردن هیئت رییسه و مجمع تلقی نمی شود؟/ عدالت خواهان گلستان

ارسال نظر

آخرین اخبار