رئیس پارک علم و فناوری گلستان:

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان گفت: با امضای تفاهم‌نامه بین پارک علم و فناوری و صندوق کارآفرینی امید گلستان، شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گلستان حمایت می‌شوند.

شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گلستان حمایت می‌شوند

 به گزارش گلستان 24، موسی حسام  در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پارک علم و فناوری و صندوق کارآفرینی امید گلستان اظهار داشت: 28 شرکت دانش‌بنیان در استان گلستان در حال فعالیت هستند و از این نظر در جایگاه سیزدهم کشور قرار داریم.

شرکت‌های دانش‌بنیان در استان گلستان حمایت می‌شوند

وی افزود: از 84 مورد درخواست در حال بررسی 30 مورد تجاری‌سازی شده و 2 مورد هم فروش دانش‌بنیان به میزان حدود 600 میلیون تومان داشته‌ایم.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان تصریح کرد: در راستان این تفاهم نامه مقرر شد که در راستای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان در استان گلستان، صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از طرح های معرفی شده از طرف پارک علم و فناوری استان حمایت می‌کند.

حسام گفت: با همکاری موسسات و بانک‌ها تلاش داریم با حمایت بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان تعداد این شرکت‌ها در استان گلستان را تا افق 1404 افزایش دهیم.

وی اظهار کرد: پارک علم و فناوری استان گلستان با فضای 900 مترمربع برای استقرار 41 واحد فناور در گلستان در نظر گرفته‎ شده و تاکنون 10 تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و دیگر مراکز صنعتی و کشاورزی در گلستان بسته شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان گلستان افزود: از سال 92 تا پایان سال گذشته، 212 ایده به پارک علم و فناوری و مراکز رشد در استان گلستان رسیده که از این تعداد 51 طرح مورد پذیرش قرار گرفته و هم‌اکنون 25 شرکت تائیدیه دانش‎بنیان را دریافت کردند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گلستان هم در این مراسم گفت: در مرحله نخست این تفاهم‌نامه 10 درصد از اعتبارات اولیه این صندوق برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان که از طرف پارک علم و فناوری معرفی می‌شوند اختصاص می‌یابد.

حسن پهله‌وری افزود: این میزان اعتبار حدود 20 میلیارد ریال است که به این شرکت‌ها اختصاص خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در هفته دولت امسال با استفاده از تسهیلات‌های صندوق، 147 طرح با اعتبار حدود 40 میلیارد ریال و اشتغالزائی 414 نفر به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان گلستان اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان نیز با تنها یک ضامن و با حذف سفته در صندوق کارآفرینی امید آغاز شده است.

ارسال نظر

آخرین اخبار