حواشی انتخاب هیات رئیسه شورای اسلامی شهرکلاله:

تنها عضو خانم شورای اسلامی شهر کلاله مدعی حاکمیت فضای 1+6 در شورای شهر کلاله شد و گفت: به تنها عضو خانم شورای شهر کلاله اهمیت داده نمی شود.

انتقاد از فضای 1+6 حاکم بر شورا شهر کلاله است/ به تنها خانم عضو شورای شهر اهمیت داده نمی شود !

 به گزارش گلستان 24، جلسه انتخاب سومین رئیس شورای شهر کلاله که در حضور فرماندار کلاله برگزار شد، دارای حواشی جالبی بود.

این جلسه نیز طبق روال همیشگی آغاز شد و در ابتدای جلسه محسن داورزنی رئیس شورا به برخی اقدامات انجام شده در زمان ریاست خود پرداخت و از اعضای شورای شهر جهت اعتماد به وی، تشکر و قدر دانی کرد.

پس از وی، نصرت برزگر نیز در سخنانی از تعامل و صمیمیت اعضای این شورا با فرمانداری و مردم شهر کلاله تشکر و قدر دانی کرد.

پس از اتمام سخنان فرماندار کلاله و به درخواست مرتضویان عضو بزرگ شورای شهر(از نظر سنی) نوبت به نطق محمود آبیل رئیس سال اول شورای شهر در دوره چهارم رسید و وی نیز به پاس خدمات اعضای شورا و رئیس شورای شهر در سال دوم فعالیت این شورا، از تک تک اعضا تشکر و قدردانی کرد.

جو جلسه آرام بود تا اینکه آبیل با بیان جمله ای باعث واکنش یکی اعضای شورای شهر شد؛ آبیل گفت: بنظر من باید به نیروهای جوان همچون مجید میر و علی رضا کریمکشته نیز برای ریاست و تجربه این پست، فرصت داد ولی اعضا معتقدند که آقای مرتضویان در این سمت انتخاب شود.

به گفته برخی اعضا، آنها از شنیدن این گفته آبیل شوکه شدند، اما از نظر یکی اعضای شورای شهر که گفتیم این موضوع شوک آور نبود.

الله نظر مرتضویان نیز در سخنانی از عدم تمایل خود برای ریاست گفت و خواستار دادن فرصت به دیگران شد ولی نظر جمع بر خلاف نظر وی بود و آنها به گونه ای می خواستند به پاس زحمات و از خود گذشتگی وی در سنوات گذشته، با این اقدام گوشه ای از زحمات او را جبران کنند.

گفتیم برخی اظهارات محمود آبیل باعث واکنش یکی از اعضای شورا شد و خانم سرخوش در سخنان خود از مجموعه اعضای شورا گلایه کرد و گفت: فضای حاکم بر این شورا 1+6 است و 6 عضو مرد این شورا به تنها عضو خانم این شورا بها نمی دهند و از نظرات اینجانب استفاده نمی کنند.

وی برای اثبات ادعای خود به موضوع انتخاب رئیس شورای شهر پرداخت و مدعی بود که اکثر به اتفاق اعضای شورا از انتخاب مرتضویان به عنوان رئیس شورا اطلاع دارند و وی تنها کسی است که از این موضوع بی اطلاع است(در صورتی که به گفته خانم سرخوش، وی از اکثر اعضای شورای شهر در این خصوص سوال کرده ولی جوابی دریافت نکرده بود. ).

فرماندار کلاله که جوی جلسه را متشنج دید، خانم سرخوش را به حفظ آرامش دعوت کرد و گفت: من هم از این تصمیم شورا بی اطلاع بودم و قبل از جلسه از اعضا در این خصوص پرسشی داشتم ولی آنها اظهار بی اطلاعی کردند.

اما سرخوش به گفته های فرماندار قانع نشد و گفت: این از سیاست آقایان اعضای شورا است و من که سیاسی نیستم از همه چیز بی اطلاع هستم ولی اگر به اقدامات و گفته های اعضای شورا توجه کنید به گفته های من خواهید رسید.

به دنبال آن برخی از اعضای شورای شهر جهت قانع کردن خانم سرخوش گفته ها و دلایلی ارائه کردند که تاثیری نداشت.

با صحبت های فرماندار آرامش به جلسه برگشت و نوبت به رای گیری جهت ریاست شورای شهر رسید و الله نظر مرتصویان با بدست اوردن حداکثر آرا(7رای) به عنوان رئیس جدید شورای شهر انتخاب شد.

پس از انتخاب ریاست، باید نایب رئیس انتخاب می شد و به اصرار برخی از حاضرین علی رضا کریمکشته و خانم سرخوش به عنوان کاندیدای این سمت انتخاب شدند و بالاخره علی رضا کریمکشته با 6 رای موافق نایب رئیس شورا شد.

گفته های قبل از رای گیری خانم سرخوش و کاندید شدن برای نایب رئیسی وی را می توان از چند بعد بررسی کرد که مهمترین آن راستی آزمایی ادعای وی بود و سرخوش با گفته های قبل از رای گیری و کاندید شدن برای نایب رئیسی می خواست به جمع ثابت کند که فضای حاکم همان 1+6 است و به ظاهر در این امر موفق شد.

 در ادامه جلسه آقای مجید میر و محسن داورزنی برای سمت نماینده شورا در شورای اسلامی شهرستان کاندید شدند و در نتیجه مجید میر با 5 رای موافق در این سمت انتخاب شد و نکته قابل توجه وجود یک رای ممتنع در بین ارای موجود بود.

و به دنبال آن سه رای گیری دیگر برای پست های خزانه داری، منشی اول و دوم انجام گرفت و به ترتیب آقایان محمود آبیل، علی رضا هراتی و محسن داورزنی در سمت های یاد شده انتخاب شدند اما باز هم در سه رای گیری یاد شده نیز در هر مرحله شاهد یک رای ممتنع بودیم.

اگر به جمع بندی ای در رای گیری های چهار مرحله گذشته برسیم به این نکته که خانم سرخوش رای های ممتنع را می داد، خواهیم رسید و جمله ی کنایه آمیز که خود خانم سرخوش به یکی از حضار در خصوص رای ممتنع داد، مبین این موضوع بود.

اما به رای گیری پایانی رسیدیم که تنها فرد باقی مانده برای این سمت خانم سرخوش بود، به گفته وی او تنها فردی است که در این سمت همیشه حائز اکثریت آرا شده است و اینبار نیز با 7 رای به عنوان عضو اصلی هیات رئیسه انتخاب شد.

با تفاسیر بالا تنها استنباط حاصل اجحاف در حق عضو خانم شورای شهر است اما انچه مسلم است اینکه وی عضو ائتلاف نبوده باعث چنین اقداماتی از سوی اعضای دیگر نخواهد شد و باید به این موضوع از ابعاد دیگر نگاه کرد.

از سویی نمی توان چنین برخوردی از سوی اعضای شورا نسبت به این خانم را تایید کرد و از سویی دیگر این موضوع می تواند به نحوه نگرش و میزان همکاری این عضو شورا برگردد که وی در تصمیمات جدی این شورا من جمله انتخاب شهردار، انتخاب دو رئیس شورا ، انتخاب سرپرست شهرداری تا چه اندازه موثر بوده است و ایا همچون امروز بعد از تعیین نایب رئیس که سنگ محک این عضو شورا بود، وی در تصمیمات یاد شده رای ممتنع داده است؟.

شاید پاسخ به این سوال ها و اینکه نگرش وی به شورای دوره سوم( که شوهر وی شهردار بود) و چهارم چگونه است می تواند پاسخی برای اینگونه برخوردها باشد مگر اینکه منشا این اختلافات چیزی فراتر از عملکرد وی در این شورا باشد.

انتهای پیام/کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار