سخنگوی شورای اسلامی شهر گرگان از تصویب 200 میلیون ریالی اعتبار از سوی این نهاد مردمی از محل اعتبارات شهرداری برای رفع مشکل مربوط به آب شرب منطقه افسران و انجیراب خبر داد.

اختصاص اعتبار برای رفع مشکل آب شرب منطقه افسران و انجیراب گرگان

به گزارش گلستان 24، از شورای شهر گرگان ناصر گرزین گفت: بهداشتی نبودن آب آشامیدنی منطقه افسران و انجیراب یکی از مشکلات شهروندان این مناطق است.

وی به پیگیری فرماندار گرگان اشاره کرد و ابراز داشت: مقرر شده است مشکل کمبود آب شرب انجیراب و افسران گرگان در کوتاه ترین زمان ممکن مرتفع شود.

رییس اداره آب و فاضلاب شهری گرگان نیز روز گذشته گفته بود که با تدابیر و برنامه ریزی انجام شده، بزودی مشکل کمبود آب شرب اهالی کوی افسران و انجیراب شرقی این شهرستان برطرف می شود.

داود احمدی نصرآبادی در خصوص این مشکل گفت که با توجه به اعتراضات مکرر مردم در خصوص کمبود آب، شرکت آبفا در حال برطرف کردن مشکل به وجود آمده است ،اما ضرورت دارد برای رفع اساسی مشکل لوله های قوی وارد شبکه شود.

وی تصریح کرد: لوله های این منطقه به علت قدیمی بودن تحمل فشار آب شهری را ندارد و باید تا حل مشکل تمرکزمان بر کنترل فشار شبکه باشد.

وی همچنین گفته بود که هیات امنای محل که امکانات و تجهیزات چاه و مخزن را در اختیار دارند حاضر نبوده و نیستند آن را تحویل آبفا دهند.

به گفته وی این پرونده از سال 85 در جریان است و بر اساس آخرین صورت جلسه در سال 92 قرار بود استانداری از محل اعتبارات عمرانی مبلغ 10 میلیارد ریال بابت اصلاح شبکه و تأسیسات اختصاص دهد که تاکنون عملی نشده است.

احمدی نصرآبادی گفت: شرکت آبفای شهری از 525 فقره کنتوری که باید به مردم تحویل می داد 420 فقره را نصب و تحویل داده ،اما هیات امنا و استانداری به تعهدات خود عمل نکرده اند.

وی تعهدات هیات امنا را تحویل چاه، مخرن آب و تأسیسات به شرکت و تعهدات استانداری را اختصاص اعتبار از محل طرح های عمرانی برای اصلاح شبکه و تأسیسات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برای اصلاح مسیر شبکه این منطقه 6 هزار و 200 متر لوله با قطرهای مختلف ده اتمسفر نیاز است، یادآور شد: در صورت اخذ اعتبار بلافاصله توسعه شبکه را با معرفی پیمانکار در جهت حل اساسی مشکل انجام خواهیم داد.

از سوی دیگر در 22 اردیبهشت ماه سال جاری نیز نشستی به منظور تصمیم گیری نهایی برای شتاب در آبرسانی به شهروندان کوی افسران و انجیراب در فرمانداری گرگان برگزار شد.

فرماندار گرگان در این نشست گفته بود که برای رفع مشکل آبرسانی به این منطقه جلسات متعددی با متولیان امر و دستگاه های مربوطه برگزار و پیگیری و بررسی و برآورد هزینه توسط کارشناسان آب و فاضلاب شهری و شهرداری در دستور کار قرار گرفته است. 

به گفته یحیی خاکی، دستگاه های دولتی وظیفه دارند به مردم خدمات ارایه دهند و در این مورد نیز با توجه به قرار داشتن در حوزه شهر گرگان و آب و فاضلاب شهری می بایست این موضوع تاکنون محقق می شد. 

فرماندار گرگان همچنین گفت که با هماهنگی های صورت گرفته توسط فرمانداری با آب و فاضلاب روستایی و لشکر 30 ارتش دو دستگاه تانکر، آب شرب سالم را برای خانوارها در طول روز به صورت سیار تأمین می کنند. 

وی یادآور شد: آب و فاضلاب شهری، شورای شهر و شهرداری باید با مشارکت و کمک مردم هر چه زودتر مشکل لایروبی چاه و در نهایت لوله کشی مجدد و اتصال به شبکه شهری را به منظور حل مشکل اهالی انجیراب و افسران گرگان انجام دهند.

طی هفته جاری مشکل کمبود آب شرب باعث افزایش گلایه مندی اهالی انجیراب و افسران گرگان و مراجعه دسته جمعی آنها بویژه بانوان به مراجع ذیربط شده بود./ایرنا
 

ارسال نظر

آخرین اخبار