گزارش میدانی از سطح شهر رامیان:

مردم رامیان در خصوص تازه ترین اظهارات دولتی ها در ازای پرداخت یارانه دل پرتری دارند و این موضوع را به انواع فسادهای مالی، اختلاسها ربط می دهند و میگویند: اگر راست میگویند دست آقازاده ها را از سیستم های بانکی قطع کنند و جلوی اختلاسها را بگیرند و شب عزای آنها باید زمانی باشد که نتوانند در مقابل اختلاسها ایستادگی کنند.

تفاوت های شب عزای ملت با شب عزای دولت + تصاویر

 به گزارش گلستان 24، حدود دوهفته قبل وزیر اقتصاد در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار از سوی وزارت امور اقتصاد و دارایی برگزار شد، گفت: دولت ماهانه 3 هزار و چند میلیارد تومان یارانه می پردازد و شب هایی که قرار است یارانه بپردازیم، شب مصیبت عظمای دولت است.

و حالا بعد از آن اظهار نظر جنجالی که با واکنش های متفاوتی هم از سوی مردم و هم از سوی اقشار مختلف مسئولان نظام روبرو شد، وزیر نفت نیز نوک پیکان خود را به طرف یارانه 45500 تومانی گرفت و گفت: جمع کردن پول هدفمندی و رساندن بموقع آنها واقعا عذاب الیمی است و همان طور که آقای طیب نیا وزیر اقتصاد نیز گفته‌اند، واقعا عذاب آور است.

به جمع شهروندان رامیانی رفتیم و نظرات آنها را در قبال اظهارنظرهای دولتمردان جویا شدیم؛ بعضی از شهروندان دل پرتری نسبت به این موضوع دارند و خیلی راحت این موضوع را به انواع  فسادهای مالی، اختلاسها و غیره ربط می دهند.

اگر راست میگویند دست آقازاده ها را از سیستم های بانکی قطع کنند

«عادل بای» یکی از کاسبان رامیانی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: پرداخت یارانه را یا به کلی قطع کنند یا اینکه بر مردم منت نگذارند. یعنی ملت ایران هیچ حقی از این کشور ندارند؟!

yar1

وی ادامه میدهد: اگر راست می گویند جلوی این همه بریز و بپاش ها را بگیرند و دست آقازاده ها را از سیستم های بانکی قطع کنند نه اینکه برای پرداخت یارانه 45500 تومانی این همه منت و سروصداکنند و شب عزای دولت اعلام نمایند.

بای می گوید: خیلی ها هستند که با همین یارانه هم زندگی می کنند و هم خرج جهیزیه دخترشان را پرداخت می کنند و گرفتن این حق از مردم معضلی خواهد شد.

یارانه 45500 تومانی کفاف نان مردم را نمی دهد

«رجبلو» لوازم التحریر فروش رامیانی به خبرنگار ما می گوید: یارانه 45500 تومانی حتی کفاف پول نان یک نفر در طول یک ماه را نمی دهد آنها با خود چه فکری می کنند!

tahrir4

وی ادامه می دهد:  هر روز خبری جدید از اختلاس شنیده می شود و اگر راست می گویند جلوی اختلاسها را بگیرند و شب عزای آنها باید زمانی باشد که اختلاسی روی می دهد و اینکه شنیدن خبر اختلاس ها شب عزای ملت است.

یارانه حق مردم ایران هست حتی ایرانی های مقیم

«علی بای» یکی از جوانان رامیانی می گوید: یارانه حق مردم ایران هست حتی ایرانی های خارج نشین .

yar2

وی می گوید: بعضی از کشورها نیز به مردمشان یارانه می دهند و اگر قرار باشد پرداخت پول یارانه شب عزای دولت باشد پس بزرگترین عزادار آنها می شوند.

بای ادامه میدهد: بسیاری از مردم خصوصا روستاییان با یارانه امرار معاش می کنند و حتی با صرفه جویی در مصرف آب و برق و گاز، می خواهند، از یارانه شان بهره بیشتری ببرند.

بیکاری و اعتیاد جوانان، شب عزای دولت باشد

yar3

«داوود بای» یکی از کاسبان رامیانی با کنایه به دولتمردان می گوید: برای آنها مهم نیست که مردم ناراحت باشند و اعتیاد در بین جوانان موج بزند، بیکاری و اعتیاد جوانان باید شب عظمای دولت باشد و شنیدن اینگونه اخبار باید عذاب آور باشد.

وی ادامه میدهد: البته باید برای آنها عذاب آور و شب عزا باشد چون باید اختلاسهایی که گرفته شده، از جایی تامین کنند.

فرامرز صفایی راننده و مغازه دار می گوید: زمانی که یارانه 45500 تومانی را به مردم پرداخت کردند قیمت حامل های انرژی و حتی نان کم بود ولی در حال حاضر تمامی قیمتها افزایش پیدا کرده و این مبلغ یارانه باید به چه درد مردم بخورد ...

انتهای پیام/گل رامیان

ارسال نظر

آخرین اخبار