کارآفرینان و تعاونی‌های نمونه استان گلستان در بخش‌های مختلف امروز در دهمین جشنواره تعاونی‌ها و کارآفرینان بر‌تر معرفی شدند.

کارآفرینان و تعاونی‌های بر‌تر گلستان معرفی شدند

 به گزارش گلستان 24، امرالله عباسی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ظهر امروز در دهمین جشنواره تعاونی‌ها و کارآفرینان بر‌تر اظهار داشت: شرکت تعاونی مقاومت بندر در بخش تعاونی‌ها رتبه بر‌تر استانی و ملی و در بخش کارآفرینان نیز شرکت تعاونی گردشگری سبز گشت رتبه بر‌تر استانی را کسب کردند.

تعاونی‌های بر‌تر گلستان

وی افزود: تعاونی‌های استان ظرفیت‌های خوبی دارند و در بخش‌های منطقه‌ای، قومیتی و جغرافیایی مختلف استان تعاونی‌های خوبی شکل گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در کشور به طور متوسط 6 تا 8 درصد امور به تعاونی‌ها سپرده شده در صورتیکه بر اساس برنامه پنجم باید 25 درصد کار‌ها به تعاونی‌ها سپرده می‌شد.

به گفته وی، 508 تعاونی استان در بخش‌های اقتصادی و مالی، کارآفرینی و اشتغال، صادرات و توانمند سازی ورفاه اجتماعی در دهمین جشنواره تعاونی بر‌تر استان شرکت کردند که از این تعداد 24 تعاونی واجد شرایط لازم شناخته شد.

عباسی اظهار کرد: تعاونی مقاومت بندر، گل نگار ترکمن و سبزگشت حائز رتبه‌های بر‌تر تعاونی‌های استان شده و به بخش ملی نیز معرفی شدند که در این بین تعاونی مقاومت بندر در رقابت ملی نیز رتبه بر‌تر را به دست آورد.

وی افزود: کارآفرینان نیز در 3 بخش صنعت، کشاورزی و خدمات شرکت کردند که 133 کارآفرین در بخش صنعت، 134 کارآفرین در بخش خدمات و 58 کارآفرین در بخش کشاورزی و در مجموع 352 کارآفرین شرکت کردند که تعاونی گردشگری سبز گشت حائز رتبه بر‌تر در استان شد.

عباسی گفت: طرح کارورزی نیز از امروز رونمایی و اجرایی می‌شود که در قالب این طرح یک هزار نفر از کارجویان طرح اشتغال دانش‌بنیان و حرفه‌ای محور در قالب کارورزی در استان گلستان در بخش‌های مختلف مشغول به کار می‌شوند.

عباسی به زوایای مختلف این طرح اشاره کردو گفت: در این طرح کارجویان به عنوان کارآموز به کارفرمایان معرفی شده و با قرارداد 6 ماه تا یکساله کار خود را با حقوق 400 هزار تومان و بیمه حوادث آغاز کرده و به این ترتیب سابقه کار هم به دست آورده و در صورت نیاز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نیز می‌بینند.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی سامانه هوشمند تلفن گویا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان برای نخستین بار در کشور گفت: مردم نیازهای خود را با استفاده از این سامانه و بدون نیاز به رجوع به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برطرف می‌کنند.

عباسی تصریح کرد: سامانه 3213540 به صورت 24 ساعته به سوالات مردم پاسخ داده و در صورت نیاز نیز سوالات ثبت شده و در مدت 48 ساعت پاسخ ارسال می‌شود.

ارسال نظر

آخرین اخبار