بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی و پانزدهمین جشنواره تئاتر امیدهای جوان استان گلستان به‌پایان رسید و نفرات برتر این جشنواره ها معرفی شدند.

نفرات برتر جشنواره‌های تئاتر استان گلستان معرفی شدند

 بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی و پانزدهمین جشنواره تئاتر امیدهای جوان استان گلستان از روز 17 شهریور آغاز و امروز به پایان رسید.

نفرات برتر جشنواره‌های تئاتر استان

 به گزارش گلستان 24، هیئت داوران شامل افشین خورشید باختری، یحیی دیوانی و علی عابدی با دیدن 7 نمایش ارائه شده در جشنواره تئا‌تر استانی پس از بحث و تبادل نظر آراء خود را در بخش‌های طراحی پوستر و بروشور، بازیگر زن، بازیگر مرد، کارگردانی، موسیقی، طراحی صحنه، گریم و نویسندگی اعلام کرد.

در بخش طراحی پوستر، هیئت داوران رضا پورتراب‌زاده را برای طراحی پوستر نمایش‌های شیرین و غریبه‌ای از دریا شایسته دریافت لوح تقدیر دانست.

در بخش گریم هیئت داوران به پاس تلاش‌های مجدانه از امیرکاووش برای گریم بازیگران تقدیر به عمل آورد.

در بخش موسیقی هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به گروه موسیقی هیوا برای نمایش پانسیون از گرگان اهدا کرد.

در بخش طراحی صحنه هیئت داوران بدون اولویت برای تلاش برای انتقال مفاهیم نمایشی در غالب طراحی صحنه از رضا‌پور تراب‌زاده در نمایش غریبه‌ای از دریا تقدیر به عمل آورد.

در بخش بازیگری زن، هیئت داوران از بازیگر خردسال ملیکا البرزی برای بازی در نمایش شیرین تقدیر به عمل آورد و افسانه برزوئی در نمایش شیرین ورقیه اصلانی در نمایش کوچه پس کوچه‌های عاشق‌کشی به صورت مشترک رتبه سوم، پرستو مرادی و شقایق زمانی در نمایش 3خواهر به صورت مشترک رتبه دوم و سعیده آغوئی در نمایش غریبه‌ای از دریا رتبه اول را کسب کردند.

در بخش بازیگری مردهیئت داروان جایزه ویژه خود را به گروه نمایش پارودی نامه‌ای بر وقایع تاسف بار تقدیم کرد و محمد مهدی زنگانه در نمایش پانسیون و امیرمحمد درویشی در نمایش شیرین مشترکا رتبه سوم، رسول اونق در نمایش شیرین رتبه دوم را کسب کردند.

در بخش نویسندگی هیئت داوران از ابوالقاسم مهدوی، نویسنده نمایش کوچه پس کوچه‌های عاشق‌کشی و مجید انوری برای نمایش پانسیون تقدیر به عمل آورد.

در بخش کارگردانی هیئت داروان از رضا‌پور تراب‌زاده کارگردان نمایش غریبه‌ای از دریا، بهمن ولیان کارگردان نمایش 3 خواهر و پورنیک کاوش کارگردان نمایش پارودی نامه‌ای بر وقایع تاسف بار بدون اولویت و رتبه بندی تقدیر به عمل آورد.

هیئت داوران از بین نمایش‌های اجرا شده هیچ نمایشی را واجد کسب رتبه بر‌تر ندانست اما به سبب حمایت از تلاش‌های صادقانه و صمیمانه انجام شده نمایش غریبه‌ای از دریا را به جشنواره تئا‌تر فجر معرفی کرد.

در بخش جشنواره تئا‌تر امیدهای جوان استان گلستان نیز هیئت داوران شامل داوود سعیدی، فریبا چوپان‌نژاد و رضا یازرلو آراء خود را در بخش‌های بازیگر مرد، بازیگر زن، نویسندگی، موسیقی، کارگردانی، طراحی نور و صحنه و طراحی بروشور و پوستر اعلام کرد.

در بخش طراحی نور و صحنه هیئت داوران لوح نقدیر جشنواره و جایزه نقدی را به طراح نور و صحنه نمایش ماریا و آداب جنگی کردن بلدرچین‌های نر به رضاپور تراب‌زاده و فرهنگ عمرانی برای نمایش ملاقات با دراکولا تقدیم کرد.

در بخش موسیقی هیئت داوران هیچ انتخابی نداشت و در بخش بروشور ضمن اعلام این موضوع که کارگردانان و گروه‌های شرکت کننده در جشنواره‌های آتی از طراحان دیگری استفاده کنند لوح امید جوان و جایزه نقدی خود را به رضا‌پور تراب‌زاده برای طراحی بروشور نمایش ماریا، نمایش آداب جنگی کردن بلدرچین‌های نر و فردایی پس از امروز تقدیم می‌کند.

در بخش بازیگری زن هیئت داوران لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به بازیگر نمایش گورکن، مهلا زنگانه اهدا کرد و ستاره حاجی نوروزی با نمایش ماریا لوح امید دوم را کسب کرد.

در بخش بازیگری مرد، هیئت داروان لوح تقدیر و جایزه نقدی خود را به امید ابراهیمی برای نمایش فردایی پس از امروز تقدیم کرد و احد کردی برای نمایش فردایی پس از امروز رتبه سوم، ابوالفضل مقصودلو و ابراهیم مختومی مشترکا رتبه دوم بری نمایش آداب جنگی کردن بلدرچین‌های نر و فرهنگ عمرانی برای نمایش ملاقات با دراکولا رتبه اول را کسب کردند.

در بخش کارگردانی هیئت داوران لوح تقدیر و هدیه نقدی جشنواره را به محمد مهدی زنگانه برای نمایش ماریا اهدا کرد و فرهنگ عمرانی امید کارگردانی برای نمایش ملاقات با دراکولا شناخته شد.

هیئت داوران با یادی از نویسندگان فرهیخته جمشید خانیان و رهگذر و در راستای حمایت از امیدهای نویسندگی استان از نویسندگان نمایش‌های ماریا رضا پورتراب‌زاده، فردایی پس از امروز بهمن ولیان تقدیر به عمل آورد و لوح امید و جایزه نقدی را به امیر حسین صید آبادی برای نمایش ملاقات با دراکولا اهدا کرد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار