مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از به جریان افتادن ثبت جهانی دیوار دفاعی گرگان خبر داد.

راه اندازی موزه پیش از تاریخ ایران در گلستان

 به گزارش گلستان 24،  ابراهیم کریمی در آیین افتتاحیه نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین، اظهار کرد: امروز استان گلستان به دلیل ظرفیت‎های منحصر به فردی که دارد، مورد توجه آنهایی است که تاریخ ایران اسلامی، میراث فرهنگی و صنایع‌دستی را دوست دارند.

موزه پیش از تاریخ ایران

وی ادامه داد: اگر امروز میزبان نهمین جشنواره اقوام ایران زمین هستیم به دلیل این است که استان گلستان به واقع یک نگارستان ایران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان خاطرنشان کرد: امروز به مدد این دستاورد بزرگ و به همت حمایت‎های استاندار گلستان و دیگر همراهان و مسئولان استانی و حمایت‎های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، انگیزه‎ای مضاعف داریم تا گام‎های بزرگی را برای کارهای بزرگ برداریم.

کریمی بیان کرد: با این همت موجود در استان، پرونده ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان که بعد از دیوار چین عظیم‎ترین دیوار جهان است، از بایگانی خارج شده و به سمت اجرایی شدن در پیش است.

وی اضافه کرد: امیدواریم با همت جمعی مردم و مسئولان استان گلستان در آینده‎ای نزدیک، کلنگ بزرگ‌ترین موزه باستان‎شناسی را در همسایگی برج قابوس، به زمین بزنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در آینده‎ای نزدیک موزه پیش از تاریخ کشور را در یکی از شهرهای استان گلستان بر زمین خواهیم زد.

کریمی گفت: یکی از بزرگ‌ترین پروژه‎های گردشگری استان گلستان، پروژه «جزیره آشوراده» است که با استفاده از حمایت‎های استاندار گلستان و پیگیری، نظرات و تاکیدهای نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان به نتایج خوبی رسیده است و به عنوان نگینی دیگر در عرصه گردشگری استان گلستان پیش‎بینی می‎شود.

وی متذکر شد: تمام تلاش مجموعه گردشگری استان گلستان بر این است که این جشنواره به عرصه بین‎المللی شدن بپیوندد و در سال آینده شاهد حضور اقوام مختلفی از نقاط مختلف جهان در این جشنواره باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: سعی داشتیم تا امسال این امر محقق شود اما به نتیجه نرسید و تلاش داریم و امیدواریم که در سال آینده این جشنواره با حضور کشورهای آسیای میانه برگزار شود.

کریمی ماهیت اصلی جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین را فراهم ساختن شرایط برای بسط و گسترش فرهنگ‌های مختلف ایرانی برای تحقق اهداف ترویجی برای رشد و توسعه صنعت گردشگری دانست و افزود: برگزاری نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با نگرش مثبت دولت می‌تواند تلقی نگاهی بومی و اقلیم‌گرا به استجابت اهداف فوق‌الذکر باشد که هم اینک با گستردگی هر چه بیشتر در استان گلستان در حال اجرا است بی‌شک در این راه نمی‌توان تاثیرات اجتماعی و فرهنگی که بر نهاد جامعه می‌نشیند نادیده گرفته شود و این خود نشان از آگاهی مردم و توجه مسئولان به این امر دارد.

نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور 194 نفر از هنرمندان سراسر کشور شامل 110 هنرمند استان گلستان، 84 هنرمند از دیگر استان‎های کشور و 13 نفر از سفرا و نمایندگان کشورهای آسیای میانه شامل پاکستان، عراق، قرقیزستان، ازبکستان، تاجیکستان، افغانستان و هند در حالی برگزار می‎شود که همه دست‎اندرکاران توسعه استان مشتاقانه در تلاش برای معرفی بیشتر توانمندی‎های استان در بخش گردشگری برای جذب بیشتر سرمایه‎گذاران هستند.

برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع‌دستی، جاذبه‎های گردشگری استان‎های کشور، سوغات استان‎ها و اجرای مراسم آیینی و موسیقی اقوام از برنامه‎های این جشنواره است.

نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی استان گلستان افتتاح شده و تا 27 شهریورماه برای علاقمندان قابل بازدید است.

انتهای پیام/کاسب امین

ارسال نظر

آخرین اخبار