مردم در سراسر دنیا با آگاهی تمام از چرایی رخداد بحران مهاجرین آمریکا و غرب را منشا همه مشکلات به وجود آمده برای مردم غرب آسیا و شمال آفریقا می دانند.

آیلان هایی که در مرزهای اروپا جان می سپارند

به گزارش گلستان24؛ از روزی که جسد آیلان کودک خردسال سوری، در ساحل بدروم ترکیه به نماد این روزهای تلخی وضعیت مهاجرین در اروپا تبدیل شد، برخی در اروپا به راه انداختن کمپین های «اهلا وسهلا» برای خوش آمدگویی به مهاجران غیرقانونی پرداختند. این حرکت در مقابل رفتارهای ضد انسانی نیروهای امنیتی کشورهایشان با مهاجرین تلقی می شد. به ناگاه برخی از مسئولین کشورهای اروپایی از پذیرش مهاجرین صحبت کردند تا جوی را که علیه دولت های اروپایی به وجود آمده است خاموش کنند.

آیلان

طی روزهای گذشته اما تصاویری که در رسانه های خبری دنیا و گاه به صورت شخصی منتشر شده است، حکایت از رفتار ضد انسانی مدعیان حقوق بشر در اروپا دارد.

پس از اعلام افزایش مهاجرت ها برای اینکه از فشار افکار عمومی کاسته شود، صدراعظم المان اعلام کرد شماری از مهاجرین را می پذیرد. 'آنگلا مرکل' صدر اعظم آلمان از تصمیم خود در زمینه پذیرش ده ها هزار مهاجر ثبت نام نشده دفاع کرد.

این تصمیم  دربحبوحه انتقادهای حزبی ازمرکل بخاطر سیل غیرقابل کنترل مهاجران به آلمان، صورت گرفت. وی درنشست حزب اتحادیه دمکرات مسیحی در برلین گفت: این تصمیم را هفته پیش و دریک وضعیت فوق العاده اتخاذ کردم و فکر می کنم تصمیمی درست بود ومن درستی آن را کاملا قبول دارم.

پس از آن انگلیسی ها نیز اعلام کردند که برای وضعیت اسفبار مهاجران 100 میلیون پوند هزینه خواهند کرد

آمارها خلاف واقع بودن ادعاهای انگلیس، آلمان و برخی دیگر از کشورهای اروپایی را نشان می دهند. انگلیس از آغازبحران سوریه تا کنون تعداد بسیار کمی از مهاجران را پذیرفته است و هنوز جمعیت مهاجرانی که از مرز آلمان و اتریش گذشته اند به 3000 نفر نمی رسد، با اینکه میلیون ها نفر از خسارت دیدگان جنگ های داخلی در سوریه و برخی کشورهای شمال افریقا قصد مهاجرت دارند.

مردمی که تا پیش از آغاز بحران غربی، ترکی و صهیونیستی در سوریه  داشتند زندگی شان را می کردند حالا تنها به سوژه های تلخ خبرگزاری ها تبدیل شده اند.

اما در روزهای اخیر تصاویر حملات وحشیانه نیروهای امنیتی کشورهای اروپایی با مهاجران به اخبار یک رسانه های مستقل تبدیل شده است و شبکه های اجتماعی مشحون از تلاش های مردمی و افکار عمومی دنیا برای حل بحران مهاجرین است.

مردم در پیام هایی که درشبکه های اجتماعی و در تاسف از وضعیت مهاجرین منتشر می کنند، به اینکه داعش و نیروهای تکفیری و گروههای مسلح مردم که مردم را اواره کرده اند، همگی توسط غرب تسلیح می شوند، هم اشاره کرده اند.

مردم در سراسر دنیا با آگاهی تمام از چرایی رخداد بحران مهاجرین آمریکا و غرب را منشا همه مشکلات به وجود آمده برای مردم غرب آسیا و شمال آفریقا می دانند.

آنها می گویند: غرب خودش نیروهای تکفیری و داعش را به وجود آورده و از آنها حمایت کرده است، پس باید تاوان آن یعنی حل بحران مهاجران حاصل از جنگ های داخلی را بپردازد.

آنتونیو گاترز رییس کمیساریای عالی پناهجویان سازمان ملل موسوم به UHCR اعلام کرده است:«اتحادیه اروپا باید کمک کند تا تعداد مهاجرانی که به طور قانونی وارد اروپا می‌شوند، افزایش یابد. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که اروپا باید برای آنها نزدیک به 200 هزار محل سکونت فراهم کند. همچنین اتحادیه اروپا باید از کشورهایی مانند یونان، مجارستان و ایتالیا که در این خصوص تحت فشار هستند، حمایت کند. به اعتقاد او«تصمیم گیری درباره بحران مهاجرت برای اروپا سرنوشت ساز است و در حال حاضر چاره‌ای نیست جز اینکه کشورهای عضو اتحادیه نیروهای بیشتری را برای مدیریت این بحران بسیج کند. تنها راه حل این مشکل برای اتحادیه اروپا و تمام کشورهای عضو این است که یک استراتژی مشترک بر مبنای مسئولیت پذیری، اعتماد و یکپارچگی اتخاذ کنند. گسست در اتحادیه اروپا فقط به نفع تاجران مواد مخدر و قاچاقچیان انسان خواهد بود»

در این میان ادعای بزرگترین حامی داعش درباره بحران آوارگان سوری نیز خنده دار است. اردوغان که برخی در ترکیه او را «قاتل آیلان» خطاب می کنند، گفته است:  چون ایران از نظام سوریه و شخص "بشار اسد" حمایت می‌کند، مسئله بحران آوارگان در اروپا ایجاد شده است.

وی می‌گوید ایران و البته در کنار آن روسیه، هرگز به دنبال میانجیگری در مورد اوضاع سوریه نیستند؛ آن‌ها همواره از اسد حمایت کرده‌اند و همین قبیل حمایت‌هاست که به فرار بسیاری از سوری‌ها و دیگر ساکنان منطقه به اروپا منتهی شده است.

این در حالی است که جنگ های فرقه ای، حملات داعش به سوریه و حملات گروههای مخالف اسد در سوریه به مدارس، خانه های مسکونی و ... با حمایت های رسمی ترکیه اتفاق می افتد و رویای امپراطوری عثمانی برای اردوغان موجب شده است در کشتاری وسیع در سوریه مداخله کند. او با تجهیز لوجستیکی داعش در داخل خاک ترکیه و اعزام نیروهای مسلح به  خاک سوریه و عراق عامل اصلی بحران آفرینی در این کشورها و افزایش مهاجرت آوارگان شده است.

پل لارودی با اشاره به اینکه ترکیه یکی از کشورهایی است که همیشه خواستار عملیات نظامی علیه دولت سوریه بوده، گفته است: به همین علت نیز شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد آنکارا ارتباط نزدیکی با گروه های تروریستی داخل سوریه از جمله داعش داشته است و نه تنها از آنها نفت خریداری می کند بلکه به آنها آموزش و اسلحه نیز می دهد.

این مقام سابق دولت آمریکا اضافه کرده است: البته فقط ترکیه نیست که به نوعی به داعش کمک کرده است بلکه آمریکا نیز از برخی جنبه ها به داعش کمک کرده است؛ بنابراین عملیات آمریکا و متحدانش و همچنین ترکیه علیه داعش بیشتر ظاهرسازی است و آنها تلاش می کنند داعش و گروه های مشابه را به عنوان ابزار مهار حفظ کنند و نمی خواهند آنها را از بین ببرند تا در مواقع لازم از آنها بهره برداری کنند.

سال گذشته بود که نیویرک تایمز با افشای اسنادی از کمک مالی گسترده ترکیه به داعش پرده برداشت.

حالا اما این روزها مرزهای اروپا در مجارستان و صربستان شاهد جنگ خونین مهاجران با نیروهای امنیتی است که راه اروپا را برای آوارگان سوری بسته اند و عربستان، ترکیه و آمریکا و اسراییل و کشورهای اروپایی حامی داعش برای فرار به جلو بحران مهاجران و آوارگان را بر گردن یکدیگر می اندازند./سراج 24

ارسال نظر

آخرین اخبار