نیمه دوم شهریور که فرا میرسد فصلی نوین از تلاشها و خدمات روستاییان شهرستان کردکوی برای برداشت محصولات درختی گردو و انار شیرین و ترش و… فرا میرسد. درختان گردو که اکثرا خودرونده و رشد کننده در زمینهای کشاورزی میباشد

آغاز فصل برداشت محصولات درختی (گردو و انار) در روستاهای کردکوی+عکس
به گزارش گلستان24؛  نیمه دوم شهریور که فرا میرسد فصلی نوین از تلاشها و خدمات روستاییان شهرستان کردکوی برای برداشت محصولات درختی گردو و انار شیرین و ترش و… فرا میرسد.

درختان گردو که اکثرا خودرونده و رشد کننده در زمینهای کشاورزی میباشد که با نگهداری صاحبان آن هرساله در این دوره زمانی به فعالیتهایی چون برداشت محصول و آماده سازی آن برای ورود به بازار مصرف صورت می پذیرد.

گفتنی است هرساله در این دوره یکماهه برداشت و آماده سازی محصولات درختی تابستانی مشاغل خاص چون انار چینی و جوز روشی (روشا) جوز جمع کانی ،جوز زغاله کانی و جوز خاشک کانی و انار چینی ،انار دله کانی ،ترشی پزی ،انار تیم خاشک کانی و ….. در روستای بالاجاده و دیگر روستاهای شهرستان کردکوی رونق می گیرد.

و در حواشی آن اقتصاد روستا نیز بارور می شود فروش محصولات درختی تابستانی و فعالیتهای حاشیه ای آن چون جامعه کارگری و ایاب و ذهاب و.. موجب تحول در اقتصاد روستا می شود.
از گذشته بسیار دور دوره گردهایی از روستاهای همجوار و حتی از شهرستانهای استان مازندران برای خرید محصولات درختی در روستای بالاجاده تردد بسیار داشتند و این محصولات را خریداری و برای صنعتی شدن آن به مراکز فروش عمده و… اقدام می کردند.

بخش اعظمی از اقتصاد روستاییان بالاخص زمین داران که از محصولات کشاورزی گردو و انار ترش و شیرین برخوردار می باشند از فروش این محصولات بدست می آیید.
رادکانا

ارسال نظر

آخرین اخبار