جشن غنچه‌ها امروز برای نوآموزان پیش دبستانی استان گلستان برگزار شد.

"جشن غنچه‌ها" برای نوآموزان پیش دبستانی گلستان برگزار شد

به گزارش گلستان24،  فرج الله رزاقی معاون آموزش پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان در مراسم جشن غنچه‌ها اظهار داشت: تاکنون 11 هزار نوآموز پیش دبستانی در سامانه آموزش و پرورش نام نویسی کرده اند.

جشن غنچه‌ها

وی افزود : نیمی از نوآموزان دختر و نیمی دیگر پسر هستند که در 750 کلاس آموزش‌های پیش از دبستان را فرا می‌گیرند.

معاون آموزش پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد: 700 مدرسه برای نوآموزان پیش دبستانی در استان گلستان مهیا شده و پیش بینی می شود تعداد نوآموزان پیش دبستانی افزایش یابد.

رزاقی با اشاره به ادامه نام‌نویسی تا 15 مهر افزود: پیش بینی می‌شود شمار نوآموزان پیش دبستانی به 24 هزار نفر برسد.

وی اظهار کرد: قرار است در آینده‌ای نزدیک همه مهدکودک‌های تحت نظارت بهزیستی در طرح جدید، مجوز آموزش کودکان پیش دبستانی را از آموزش و پرورش بگیرند.

معاون آموزش پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: هم‌اکنون 5 هزار کودک آموزش های پیش دبستانی را در مهدکودک‌های استان فرا می گیرند.

رزاقی درباره کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی گفت: امسال مدارس همزمان با ثبت نام کتاب های درسی دانش آموزان را نیز تحویل می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مراکز پیش دبستانی اظهار داشت: نهادینه شدن فعالیت‌های آموزشی و پرورشی باید در دوران پیش دبستانی آغاز شود و کودک در این سن آماده پذیرش هر نوع آموزش برای قرار گرفتن در مسیر صحیح را دارد.

معاون آموزش پیش دبستانی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: اولیاء نوآموزان نیز لازم است تا فعالیت ها و آموزش های دوره پیش دبستانی را جدی گرفته و در روند تعلیم و تربیت بامسوولین مدرسه در تعامل سازنده باشند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار