عرفی دادستان گمیشان، رشته های جدید در پارک علم و فن آوری، سرشماری کلنی های زنبور عسل و توسعه بیمه عشایری و روستایی

چند خبر کوتاه از استان گلستان

به گزارش گلستان24، دکترآیدانی مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری گلستان از پذیرش سه هسته و واحد فناور جدید در این مرکز خبر داد.
آیدانی، سه هسته و واحد فناور جدید با عناوین تولید چسب ضد اسید اپوکسی با استفاده از ضایعات ملامین، تولید نرم افزار جامع جنگلداری و تولید باطری دریایی را در همین ارتباط اعلام کرد.

***
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان بابیان این نکته که باید در برابر تهدیدات و آسیب ها، قوی بود، گفت: امروز قدرت رسانه عمومی بویژه عرصه سینما و فیلم به طور خاص قدرتی جدی است.
حجت الاسلام علی اصغرفضیلت، افزود: افزایش ضریب صداقت، شرافت، حُریت در بالا بردن سطح کار سینما به معنی خاص و رسانه به معنی عام تاثیر زیادی دارد.
وی ضمن اظهار ناخرسندی از تبین زشتی، دروغ، افترا، تهمت و رفتارهایی از این قسم در جامعه، خاطر نشان کرد: بالارفتن سطح و میزان انسجام، اتحاد و روحیه تعاون همکاری، همدردی و همدلی جز رویکردهایی است که باید سینما به طور خاص و رسانه به طور عام آن را سرلوحه کار خود قرار دهد.
***

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان گفت: سرشماری کلنی های زنبور عسل استان از چهارم تا دهم مهر ماه جاری در سطح استان انجام می شود.
مهندس قدرت اله مقصودلو افزود: زنبورداران نیز می توانند برای ثبت نام به مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.
وی از زنبورداران خواست در مدت زمان سرشماری کلنی های زنبورعسل از جا به جایی و کوچ آن ها جلوگیری کنند.

***

رئیس کل دادگستری استان گلستان در گمیشان هنگام ابلاغ حکم دادستان جدید این شهرستان خطاب به دادستان ها و روسای دادگستری های استان گفت : تمام قد پشتیبان شما هستم تا بدون دغدغه در مسیر قانون و اجرای عدالت حرکت کنید.
هادی هاشمیان، حضور دوره ای در حوزه های قضایی را مهر تاییدی بر حمایت خود از مسئولان قضایی شهرستان ها خواند و افزود: به عنوان نماینده ی قوه قضاییه در استان همه ی تلاش خود را برای فراهم کردن بستری بی دغدغه و محکم برای انجام وظایف همکاران قضایی و اداری به کار گرفته ام.
وی در ادامه دادستان و قضات دادسراها را قاضی ایستاده خواند و افزود: این بدان معناست که دادستان نباید منتظر شکواییه باشد و به عنوان مدعی العموم هر جا که حس کرد حقی از مردم تضییع یا نادیده گرفته می شود، قاطعانه وارد عمل شود.
وی با بیان این که ورودی پرونده به محاکم استان از میانگین کشور بیشتر است گفت: هر چند این حجم ورودی اعتماد مردم به دستگاه قضایی را نشان می دهد که برای دادخواهی ما را امین خود می دانند اما ضرورت کار بیشتر و نگاه ویژه به بخش پیشگیری از وقوع جرم را هم گوشزد می کند.
علی اکبر قنبرزاده که پیش از این دادرس گمیشان بوده است به عنوان دادستان این شهرستان معرفی و آغاز به کار کرد.

***

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گنبد کاووس از انتخابات نخستین دوره موسسه انجمن شعر و ادب حافظ این شهرستان خبر داد و گفت: این انتخابات با حضور اهالی شعر استان در مجتمع فرهنگی و هنری گنبدکاووس برگزار شد.
رضا شجاعی افزود: این انتخابات آغاز دوره ای جدید و مهم برای شاعران شهرستان به شمار می رود.
وی خواستار تدوین برنامه منظم و مدون برای برگزاری هرچه بهتر نشست های ادبی شد و گفت: با برگزاری جلسات منظم شاعران برجسته ای از این موسسه تحویل جامعه فرهنگی و هنری شهرستان می شوند.

***

سرپرست صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گلستان گفت: همکاری مسئولان این استان در گسترش این بیمه در میان آحاد روستائیان و عشایر موثر است.
دانیال پولادوند در دیدار با مدیر کل فنی و حرفه ای گلستان افزود: شناسائی روستائیان بیمه نشده از اهداف اصلی صندوق می باشد که در این راستا نیازمند همکاری مسئولان استان هستیم. 
وی اظهار کرد: از ظرفیت و پتانسیل مربیان و مدرسین آموزشگاه های آزاد می توان برای آموزش و نهادینه کردن فرهنگ بیمه اجتماعی برای قشر روستایی، کشاورز و عشایری استان بهره مند شد. 
وی ضمن درخواست برگزاری جلسه توجیهی برای مربیان و مدرسین سازمان آموزش فنی و حرفه ای به منظور آشنایی بیشتر آنان با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، ادامه داد: همزمان با فعالیت این افراد در روستاها می توان از این پتانسل برای گسترش بیمه استفاده کرد. 
وی در خصوص شرط برقراری مستمری پیری روستائیان گفت: در زمان حاضر افراد با داشتن 65 سال سن و 15 سال سابقه پرداخت حق بیمه می توانند از مستمری پیری استفاده کنند. 
وی در توضیح مستمری از کار افتادگی کلی، اظهار کرد: افرادی که عضو این صندوق می شوند در زمان عضویت شغلی را اظهار می کنند که اگر پس از عضویت افراد حوادثی ناشی از شغل آنان حادث شود که منجر به از کار افتادگی کلی بیمه شدگان شود، با تأییدیه کمیسیون پزشکی بدون در نظر گرفتن مدت زمان عضویتشان در صندوق می توانند از مستمری از کار افتادگی بهره مند شوند. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار