وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که عربستان برای سفر تیمی که دولت تعیین کرده ویزا نداده است، گفت: به دلیل شلوغ بودن سردخانه‌های این کشور جداسازی پیکرها زمان می‌برد و شاید بازگشت جان‌ باختگان ایرانی 10 روز طول بکشد.

بازگشت پیکرهای جان‌باختگان ایرانی 10 روز طول می‌کشد

 علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت شکست حصر آبادان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عربستان تاکنون به تیمی که دولت ایران تعیین کرده ویزا نداده است اظهار داشت: بنابراین ممکن است آنها فقط به وزیر بهداشت و آن هم صرفا برای سرکشی به بیمارستان‌ها ویزا بدهند.

شعر منا

به گزارش گلستان24، جنتی با بیان اینکه خانواده‌های ایرانی می‌توانند شکایت کنند در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان بازگشت پیکرهای جان‌باختگان ایرانی گفت: ما تلاش می‌کنیم در اولین فرصت با یک یا دو پرواز پیکرها به ایران بازگردد اما از آنجایی که سردخانه‌های عربستان بسیار شلوغ است و کار جداسازی زمان می‌برد شاید این موضوع 10 روز طول بکشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص بازداشت برخی از زائران ایرانی توسط دولت سعودی تصریح کرد: تا جایی که ما می‌دانیم چنین چیزی نیست.

جنتی ادامه داد: مسلمانان زیادی در حادثه منا جان خود را از دست دادند و طبق برآورد ما حدود 2 هزار نفر جان خود را از دست داده و تعداد مشابهی هم مصدوم و مجروح شدند.

وی افزود: براساس آخرین آماری که امروز صبح دریافت کردیم حدود 144 نفر از زائران ما جان خود را از دست داده‌اند و حدود 80 نفر نیز مصدوم و مجروح شدند اما مشکل اصلی بیش از 300 نفر از زائران ایرانی هستند که مفقود شده‌اند و احتمالا حدود 70-80 درصد آنها جزو جان‌باختگان باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار