طی مراسمی انجام شد

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان گفت: برای نخستین‎ بار شناسنامه شش شهید این استان با حضور خانواده‎های آنان رونمایی شد.

رونمایی از شناسنامه نمادین 6 شهید گلستانی

علی عادلی ظهر امروز با تسلیت شهادت حجاج ایرانی و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در حادثه رمی جمرات بی‎کفایتی آل‎سعود برای همگان به اثبات رسید و امیدواریم که نسل آل‌سعود از سرزمین اسلام برداشته شود تا دیگر شاهد این اتفاقات نباشیم و به بهانه‎های مختلف عزیزان ما به شهادت نرسند.

به گزارش گلستان24، وی هفته دفاع مقدس را فرصتی برای گرامی‌داشت یاد و نام شهدا برشمرد و تصریح کرد: در استان گلستان 3 هزار و 707 شهید، 12 هزار جانباز، یک هزار و 179 آزاده داریم.

وی با اشاره به نقش‎آفرینی لشکر 25 کربلا در هفت سال دفاع مقدس تصریح کرد: رزمندگان در عملیات‎های مختلف به عنوان خط‌شکن حضور داشتند و اقدامات اثرگذاری در جنگ تحمیلی انجام دادند و همین رشادت‎ها و ایثارگری‎ها باعث شد تا امروز در امنیت و آسایش به سر ببریم.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان تاکید کرد: زبان از بیان رشادت‎ها و ایمان رزمندگان قاصر است و آنها با اخلاصی که داشتند توانستند این نقش‎آفرینی را داشته باشند.

70 درصد نیروهای مشغول به کار ثبت‌احوال گلستان از ایثارگران هستند

عادلی با بیان اینکه این اداره‌کل برای ایثارگران و خانواده‎های آنان ارزش زیادی قائل است، افزود: 198 نیرو در این اداره‌کل مشغول به کار هستند که از این تعداد 18 نفر از آنان فرزند شهید، پنج آزاده، 26 جانباز و 87 رزمنده را تشکیل می‎دهند.

این مسئول با تاکید بر اینکه 70 درصد نیروهای مشغول به کار در این اداره‌کل از خانواده‎های ایثارگر هستند، اضافه کرد: هیچ وقت نباید فراموش کنیم که به این خانواده‎ها مدیون هستیم و آنها در این راه از جان خود گذشتند تا ایران اسلامی همیشه سربلند بماند.

عادلی متذکر شد: ثبت‌احوال گلستان برای نخستین بار به منظور قدردانی و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس برای تمام شهدا شناسنامه شهادت صادر می‎کند.

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان افزود: در نخستین اقدام از شناسنامه شش شهید با حضور خانواده‎های آنان رونمایی می‎شود و در مناسبت‎های مختلف شاهد صدور شناسنامه، برای دیگر شهدا نیز خواهیم بود.

شهید حسین باقری، علی‌اکبر آلوستانی‌مفرد، سید شجاع احمدی، یدالله اسدی، ابوالقاسم میری، نوراحمد پرنیان شش شهید گلستانی بودند که شناسنامه شهادت آنها با حضور مسئولان و خانواده‎های آنها رونمایی شد.

با حضور خانواده شهدا، مدیرکل ثبت‌احوال گلستان، مشاور استاندار در امور ایثارگران و دیگر مسئولان از شناسنامه نمادین شش شهید گلستان رونمایی شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار