معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان گفت: حدود 30 درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی استان ،سال تحصیلی جدید را بدون معلم اختصاصی ورزش آغاز کردند.

حدود 30 درصد دانش آموزان دبستانی گلستان معلم ورزش ندارند

محمد بهشتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مشکل فقط در مدارس ابتدایی استان وجود دارد و برای پر کردن ساعت ورزش این دانش آموزان، آموزگاران مسئولیت انجام وظایف معلمان ورزش را بر عهده می گیرند. 
وی بیان کرد: هم اینک 746 معلم ورزش در مدارس استان فعالیت دارند، اما حدود 200 معلم ورزش دیگر در مدارس ابتدایی گلستان لازم است که بکار گرفته شوند.

گلستان معلم ورزش
به گزارش گلستان24، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش گلستان افزود: مدارس ابتدایی ، پایه اصلی ورزش در مدارس و از جمله محورهای مهم ایجاد علاقه و انگیزه برای انجام ورزش حرفه ای از سوی دانش آموزان است و ضرورت دارد که جذب معلمان ورزش برای این مدارس در اولویت قرار گیرد.
حدود 180 هزار نفر از دانش آموزان گلستانی در مقطع ابتدایی تحصیل می کنند.


بهشتی در ادامه وضعیت فضاهای ورزشی مورد استفاده مدارس استان را راضی کننده بیان نکرد و ادامه داد : در شرایطی که سرانه ورزشی مدارس کشور از 50 سانتی متر فراتر رفته ، این رقم در استان گلستان 31 سانتی متر و نشان دهنده محرومیتی چشمگیر و قابل توجه در این بخش است. 
وی گفت: علاوه بر حیاط فضاهای آموزشی، 67 سالن ورزشی برای مدارس استان ساخته شده که به طور کامل در اختیار دانش آموزان قرار دارد.


بهشتی بیان کرد: این تعداد سالن برای تامین کامل نیازمندیهای ورزشی مدارس استان کافی نیست و اداره کل ورزش و جوانان استان نیز می گوید که به دلیل واگذاری سالن های ورزشی شهرها به بخش خصوصی، قادر به در اختیار قرار دادن رایگان این سالن ها به مدارس نیست. 


وی اظهار کرد: همچنین 3 استخر در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و علی آبادکتول و چند سالن چند منظوره در شهرهای استان در حال احداث است که با تکمیل و بهره برداری از آنها ، علاوه بر بالارفتن سرانه ورزشی هر دانش آموز، شاهد رونق و بهبود شرایط ورزش مدارس خواهیم بود. 


معاون آموزش و پرورش گلستان به برگزاری المپیاد ورزشی مدارس استان نیز اشاره کرد و گفت: پس از برگزاری این المپیاد، دانش آموزان با استعداد و نخبه رشته های ورزشی شناسایی به رقابت های قهرمانی دانش آموزی کشور اعزام که در پایان موفق به کسب عناوین در رشته های والیبال و فوتسال مقاطع تحصیلی گوناگون دختران و پسران شدند. 


بهشتی بر تداوم برگزاری این المپیاد تاکید کرد و گفت: با راه اندازی کانون استعدادیابی، امیدوار به شناسایی چهره های جدید و مستعد رشته های ورزشی و معرفی آنها به تیم ها و مربیان حرفه ای استان هستیم.
وی بیان کرد: استان گلستان در برخی رشته های ورزشی مانند والیبال دارای استعداد ویژه و منحصر به فرد است که تمرکز برای تقویت هر چه بیشتر این ورزش در مدارس منجر به گسترش هر چه بیشتر ابعاد حرفه ای این ورزش در استان خواهد شد . 


معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان همچنین به راه اندازی مدرسه تخصصی ورزش اشاره کرد و گفت: در اولین سال راه اندازی، 6 مدرسه در شهرهای گرگان و گنبد انتخاب شده و دانش آموزان علاوه بر گذراندن کلاس های عمومی مقاطع تحصیلی خود، رشته ورزشی والیبال را به صورت تخصصی و زیر نظر مربیان به صورت حرفه ای آموزش می بینند. 


بهشتی با انتقاد از همکاری نکردن برخی هیات های ورزشی استان گفت: دانش آموزان نخبه شناسایی شده رشته های ورزشی در صورت به کار گرفته شدن توسط هیات ها و مربیان تخصصی می توانند وارد دنیای حرفه ای و قهرمانی شوند اما در این راه برخی هیات های ورزشی برنامه ای برای استفاده از این ظرفیت ندارند. 


وی ادامه داد: دانش آموزان در مدارس شناسایی و زیر نظر معلمان ورزش اصول اولیه رشته های ورزشی مدنظر را فرا می گیرند و آماده ورود به دنیای حرفه ای می شوند و لازم است که هیات های ورزشی با استفاده از این استعدادها زمینه برای ورود آنان به دنیای حرفه ای ورزش را فراهم کنند.
امسال حدود 300هزار دانش آموز در دو هزار و400 مدرسه استان گلستان در مقاطع مختلف تحصیل می کنند.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار