معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از راهیابی نمایش سیاه بازی 'یازر یاسر' به جشنواره سیاه بازی کشور خبر داد.

یک نمایش سیاه بازی از گلستان به جشنواره کشوری راه یافت

قاسم قندهاری اظهار کرد: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی عطاءاله صفرپور از تولیدات اداره کل ارشاد استان است و این اداره کل با هدف ارتقاء سطح کیفی کار هنرمندان، مکانی را در تالار فخرالدین اسعد برای تمرینات در اختیار هنرمندان این نمایش قرار داد. 
به گزارش گلستان24، وی تصریح کرد: پیام اجتماعی این نمایش بی توجهی به زورگویی افرادی است که ممکن است به ظاهر قوی تر جلوه کنند. 

نمایش سیاه بازی از گلستان
قندهاری با اشاره به این که صفرپور یکی از قدیمی ترین هنرمندان کشور در حوزه سیاه بازی است افزود: حمایت از آثار چنین هنرمندانی و شناسایی استعدادهای جوان به افزایش ظرفیت های هنری استان کمک زیادی می کند. 
موسی ابراهیم پور، علیرضا پورمحمد، محمدحسن رستمانی، داود سعیدی، مهدی و عطاءاله صفرپور، محمدرضا صمیمی، ایرج قوشچی باشی، مجتبی کریمی و عباس نسرکانی بازیگران نمایش 'یازر یاسر' هستند. 
همچنین رحمان هزارجریبی مدیر صحنه، محمد ارجمند و حامد کی پور از هنرمندان بخش موسیقی و اشعار این نمایش نیز متعلق به داود سعیدی هنرمند پیشکسوت گلستانی است. 
دومین جشنواره سراسری نمایش های سنتی سیاه بازی آذر ماه امسال با شرکت بیش از یک صد هنرمند فعال در ساری برگزار می شود. 
برای این جشنواره 36 نمایش از استان های کشور ارسال شده که هشت نمایش توسط هیات داوران به عنوان منتخب معرفی شده است. 

معرفی 20 نامزد نهایی انتخابات انجمن هنرهای نمایشی گلستان 

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در ادامه از برگزاری انتخابات در انجمن هنرهای نمایشی استان خبر داد و گفت: 20 نفر به عنوان نامزد نهایی انتخابات معرفی شده اند. 
قندهاری افزود: انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان 25 مهر ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود. 
وی، سیدحسن حسینی نژاد، مرتضی ملک محمودی، فریبا چوپان نژاد، ابوالقاسم مهدوی، امیر کاوش، احمد جهانی راد، محمد میرعرب رضی، سیدرهبان مسلمی عقیلی، غلامعلی رضایی، فرشید کلته، موسی الرضا مازندرانی، صمد رحیمی، جلال سلامتی، علیرضا پورمحمد، اله قلی نظری، مجید بیکی، آناهیتا خلخالی، ایمان جهانگیری، ایمان گلریز و فاطمه احمدی را نامزدهای معرفی شده نام برد. 
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: از بین این اسامی چهار نفر از طرف هنرمندان انتخاب خواهند شد که در کنار سه هنرمند منصوب مدیرکل امور مربوط به انجمن هنرهای نمایشی استان را اداره خواهند کرد. 

ارسال نظر

آخرین اخبار