حضور پرشور مردم گنبدکاووس در تشییع جان باختگان منا، کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد شیشه در استان، انتخابات انجمن شعر و ادب گرگان، طرح درجه بندی مجاری عرضه فرآورده های نفتی، افزایش نامزدهای انجمن تئاتر، بهره مندی 759 شهر و روستای استان از نعمت گاز، بهسازی 10 کیلومتر راه شرق استان و افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی دانشگاه بندرگز

نگاهی به اخبار گوناگون استان گلستان

به گزارش گلستان24، هزاران نفر از مردم شیعه و سنی گنبد ظهر امروز دوشنبه در گرمای هوا یک بار دیگر با وحدت و برادری پیکرهای مطهر ده تن دیگر از جان باختگان این شهرستان در فاجعه منا را تشییع کردند. 
اقامه نماز بر پیکر این جان باختگان توسط آخوند عبدالکریم جاور امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس اقامه شد. 
تعدادی از این پیکرها در آرامستان اهل سنت گنبدکاووس واقع در جنب عیدگاه (روستای آق قایه) به خاک سپرده شد. 

***

مجری طرح کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد به شیشه از اجرای این طرح در هفت استان گلستان، مازندران، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، یزد، خراسان شمالی و قم خبر داد.
ماریت قازاریان روز دوشنبه در همایش سراسری کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در تهران افزود: این طرح که از سال 92 در استان های یاد شده اجرا شده است، پیشگیری از مصرف شیشه، آشنایی با مضرات و عوارض آن با افزایش آگاهی مردم از طریق رسانه های الکترونیکی، چاپی و محیط های بیرونی (مانند بنر) را دنبال می کند.
وی ادامه داد: محورهای کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد به شیشه، دوستی با افراد شیشه ای، تصور شیوع بالای مصرف شیشه و مصرف تفننی شیشه و شعارهای آن نیز 'مواظب باش'، 'دوستی نکن' و 'کم اند شیشه ای ها' تعیین شده است.

***

رییس اداره فرهنگ و ارشاد گرگان از انتخابات انجمن شعر و ادب این شهرستان خبر داد و گفت: نامزدهای انتخابات انجمن می توانند تا 23 مهر با مراجعه به اداره ارشاد گرگان آمادگی خود را اعلام کنند.
حجت الاسلام یعقوب مهدوی با بیان این که این انتخابات موقت است افزود: قرار است انجمن در چارچوب خاص و به صورتی که از تهران تعریف شده از این پس به فعالیت خود ادامه دهد به همین دلیل انتخابات انجمن فعلی به صورت موقتی خواهد بود.
وی با بیان این که انجمن شعر مدت هاست که در شهرستان گرگان فعالیت دارد اضافه کرد: با ثبت شرکت و اخذ مجوز از دفتر رسیدگی به امور انجمن و موسسات فرهنگی کشور فعالیت انجمن شعر و ادب قانونمندتر خواهد شد.

***

به منظور آشنایی بیشتر جایگاه داران عرضه فرآورده های نفتی با شاخص های طرح درجه بندی مجاری عرضه در شش ماهه دوم سال جاری، جلسه توجیهی با حضور مسئولین و کارشناسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان و مدیران جایگاه های استان برگزار شد.
ابوالفضل روح الهی معاون بازرگانی منطقه گلستان ضمن بیان نکاتی در خصوص تغییرات صورت گرفته در طرح درجه بندی نسبت به شش ماهه اول سال 94، به تشریح بخش های مختلف و شاخص های ارزیابی مورد نظر پرداخت و بر اهداف گوناگون طرح از جمله زیباسازی، استانداردسازی مجاری عرضه بر اساس دستورالعمل های فنی و همچنین پرداخت بموقع مطالبات شرکت (واریز روزانه مابه التفاوت نرخ فرآورده نیمه یارانه ای آزاد) تاکید کرد.
طرح درجه بندی جایگاه های عرضه سوخت همه ساله و در دو نوبت انجام می شود که در شش ماهه اول سال جاری بیش از 57 درصد جایگاه های استان موفق به کسب رتبه ممتاز شدند.

***

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: با بررسی های مجدد، نامزدهای نهایی شرکت کننده در انتخابات انجمن تئاتر استان از 20 به 29 نفر افزایش یافت.
قاسم قندهاری با بیان این که انتخابات انجمن هنرهای نمایشی استان 25 مهر ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگان برگزار می شود افزود: سیدحسن حسینی نژاد، مرتضی ملک محمودی، فریبا چوپان نژاد، ابوالقاسم مهدوی، امیر کاوش، احمد جهانی راد، محمد میرعرب رضی، سیدرهبان مسلمی عقیلی، غلامعلی رضایی، فرشید کلته از جمله نامزدهای انجمن نمایش هستند.
وی، موسی الرضا مازندرانی، صمد رحیمی، جلال سلامتی، علیرضا پورمحمد، اله قلی نظری، مجید بیکی، آناهیتا خلخالی، ایمان جهانگیری، ایمان گلریز و فاطمه احمدی را به عنوان دیگر نامزدهای معرفی شده اعلام کرد.
وی ادامه داد: احمد جندقی، رحمان هزارجریبی، محسن حکیمی، بابک تهرانی، احسان رجبلو، مسعود طاهری، محمدرضا داورزنی، مهدی موسی زاده و مصطفی مسلمی از نامزدهایی هستند که در بررسی های مجدد به لیست اضافه شدند.
وی یادآور شد: انتخابات ساعت 15 روز 25 مهر با حضور هنرمندان واجد شرایط رأی دادن که قبلا فرم های ویژه را تکمیل نموده اند و لیست آن ها به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها اعلام گردیده برگزار خواهد شد.

***

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: هم اینک 29 شهر و 730 روستای استان از نعمت گاز برخوردارند.
صفرعلی جمال لیوانی افزود: در سطح استان گلستان بالغ بر 7 هزار و 630 کیلومتر شبکه اجرا شده و تعداد 258 هزار و 95 انشعاب نصب و 492 هزار و 906 خانوار نیز از نعمت گاز بهره مند شده اند.
وی گفت: گازرسانی به استان گلستان از سال 60 آغاز شد که در آن زمان روستاهای امیرآباد، قزلجه و یساقی به عنوان اولین روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شدند.
وی یادآور شد: همچنین به یک هزار و 577 واحد صنعتی عمده و جزء و 64 جایگاه سوخت سی ان جی نیز گازرسانی شده است.

***

مدیر راهداری راه و شهرسازی گلستان اعلام کرد: بهسازی محورهای اصلی کلاله به مراوه تپه و کلاله به گالیکش با اعتبار 10 میلیارد ریال در شرق استان به اتمام رسید.
عادل مصدقی اظهار کرد: بهسازی محور اصلی کلاله به مراوه تپه از کیلومتر 25 تا 30 این محور و محور کلاله به سمت گالیکش از ابتدای آن به طول 4.5 کیلومتر، از تیر ماه سال جاری و با هدف ایمن سازی در دستور کار قرار گرفت.
به گفته وی، منابع مالی عملیات بهسازی و روکش آسفالت محورهای فوق از محل منابع ملی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور تامین شده است.
محور اصلی کلاله به مراوه تپه 90 کیلومتر طول دارد و طول مسیر کلاله به سمت گالیکش نیز به حدود 12 کیلومتر می رسد.
شهرستان های کلاله و گالیکش در شرق گلستان واقع شده اند و به ترتیب بیش از 450 کیلومتر و حدود 250 کیلومتر از راه های این استان را تحت پوشش دارند.
راه های استحفاظی استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر می شود که 742 کیلومتر از آنها راه اصلی هستند.

***
9 رشته جدید به رشته های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد بندرگز افزوده شد. 
این واحد دانشگاهی در مرحله تکمیل ظرفیت در رشته های حسابرسی، مدیریت آموزشی، روانشناسی بالینی، مشاوره و عمومی، مدیریت ورزشی، علوم دامی، نرم افزار کامپیوتر و عمران گرایش سازه دانشجو می پذیرد.
با افزایش این 9 رشته تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی به 12 رشته رسید.
علاقه مندان به ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی می توانند با مراجعه به سایت مرکز آزمون به نشانی www.azmoon.org برای مهر جاری ثبت نام کنند.

***

نشست کمیته استانی شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان با شرکت سهامی بیمه ایران با حضور نمایندگانی از سازمان صنایع کوچک و شهرک صنعتی کشور و شرکت سهامی بیمه ایران به منظور اجرایی کردن تفاهم نامه بسته بیمه ای صنایع کوچک در تمامی واحدهای صنعتی کوچک و متوسط کشور در گرگان برگزار شد.
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: طرح بسته بیمه ای واحدهای صنعتی که در فاز اول در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور اجرایی می شود شامل بسیاری از پوشش های بیمه ای با تخفیفات ویژه برای صنایع کوچک است.
سیدرضا مسلمی عقیلی اظهار داشت: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در راستای اجرایی نمودن برنامه های خود در حمایت از صنایع کوچک این بسته بیمه ای را پیش بینی کرده است تا واحدهای صنعتی کوچک بتوانند با کمترین هزینه از خدمات بیمه ای استفاده نمایند.
وی یادآور شد: متقاضیان این طرح می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان حوزه معاونت صنایع کوچک مراجعه فرمایند.
صنایع کوچک در ایران به صنایعی اطلاق می گردد که زیر 50 نفر اشتغال داشته باشند.

***

سوله ورزشی روستای گل افرا در بخش مرکزی شهرستان بندرگز افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.
این سوله ورزشی با مساحت 336 مترمربع در زمینی به مساحت یک هزار و 300 متر احداث شده و برای ساخت آن 230 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

***

یک سر جوجه تیغی توسط محیط بانان شهرستان گرگان در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد. 
در پی گزارش تلفنی علاقه مندان به محیط زیست یک سر جوجه تیغی تحویل نماینده اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان شد.
پس از بررسی و معاینات کارشناسی مشخص شد که این گونه از سلامت کامل برخوردار است و سپس در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار