بزودی و شاید هم بعد از انتخابات؛

بنظر می رسد دو سال بعد از فعالیت دولت تدبیر و امید در گلستان بزودی شاهد برخی تغییرات در فرمانداری های استان گلستان باشیم .

زمزمه های تغییر برخی فرمانداران استان گلستان

به گزارش گلستان24؛  هر دولتی بعد از چند سال فعالیت به دنبال ترمیم نقاط ضعف و استفاده از پتانسیل های بهتری برای اداره امور می باشد چه اینکه گذشت زمان استاندار را با دید و شناخت بهتری نسبت به وضعیت موجود و رفع کاستی ها رهنمون می کند.

تغییر برخی فرمانداران استان گلستان

استان گلستان نیز به اذعان بسیاری از کارشناسان در ابتدای کار نتوانست از ظرفیت کامل تری برای انتخاب فرمانداران استفاده کند و البته در این راه دستورالعمل وزارت کشور مبنی بر استفاده از "نیروهای وزارت کشوری مشغول کار" باعث شد تا حدودی دست استانداری گلستان برای انتخاب اصلح بسته شود.

مورد دیگری که باعث شد تا استاندار نتواند فرمانداران قوی تری انتخاب کند سهم خواهی گروهها و اقوام بود که این موضوع نیز بعد از دو سال به اثبات رسید و امروز مثلا در آق قلا عنوان می شود که اگر همان فرد مطرح شده برای فرمانداری آق قلا در رسانه ها اگر می آمد با توجه به سوابقش در گرگان و گنبد ، اگر چه ترکمن نبود اما می توانست آق قلا را متحول کند.

اما سهم خواهی ها و فشارهای شدید رسانه ای ، باعث شد تا دست استاندار گلستان بسته شود و نتواند از ظرفیت های بهتری برای اداره امور شهرستانها بهره بگیرد ؛ در اینجا عملکرد 4 فرماندار ترکمن نیز باید مورد مداقه و ذره بین قرار بگیرد که واقعا بعد از آن همه فشار رسانه ای و نامه نگاری به استاندار و نماینده ولی فقیه در استان مبنی بر استفاده از اقوام در تصدی های فرمانداری ، آیا وضعیت این شهرها و مردم آن تغییری گردیده است ؟

همچنین در بخش انتخاب معاونین فرماندار و نقش آنها نیز صحبتهای زیادی مطرح می شود و و بنظر می رسد برخی از معاونان از فرمانداران نیز پیش افتاده اند و بعضا اختیار کار در دستان آنها قرار دارد و یا مشاورانی که توانسته اند با نظرات خود سکاندار اصلی شهرها را به سمت اهداف خودشان ببرند.

به هر حال این مشکلات باعث شد تا امروز زمزمه تغییر برخی فرمانداران به گوش برسد ، تغییراتی که قطعا در راستای ترمیم بدنه دولت در استان گلستان و بر طرف کردن نقاط ضعف آنهاست ، البته نام برخی شهرها و فرمانداران برای تغییر شنیده شده که شهرهای میانه استان نیز در آن سهمی دارند .

البته با توجه به پیش رو بودن انتخابات مهم و سرنوشت ساز 7 اسفند ماه احتمال دارد تغییرات بعد از این تاریخ اعمال شود و یا اینکه به دلیل فشار برخی سهم خواهان و اصلاح طلبان تندرو ، برخی فرمانداران میانه رو قربانی این تحرکات شوند، به هر حال باید دید دکتر صادقلو چه تصمیمی خواهد گرفت.

انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار