بادی شدید توأم با ابرهای سیاه در آسمان گلستان، پیام‎آور فردایی بارانی است، بارانی که در این استان گرم طی این روزها چشم‎انتظار فراوانی دارد.

اولین سرمای پاییز در راه گلستان

به گزارش گلستان24، خبرها حکایت از تغییرات جوی است و بادهای شدید شب گذشته گویای صدق اخطاری بوده که سازمان مدیریت بحران کشور و اداره‌کل هواشناسی استان صادر کرده است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به آخرین وضعیت جوی گلستان، از ورود سامانه سرد و بارشی به این استان شمالی خبر داد.

اولین سرمای پاییز در راه گلستان

سید محمدرضا رضوی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: این سامانه از شب گذشته به دنبال خود باد نسبتاً شدید، مواج شدن دریا و کاهش قابل ملاحظه دما را در پی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: طی این مدت، دمای استان بین 10 تا 16 درجه سانتی‎گراد کاهش خواهد یافت و گلستانی‎ها اولین سرمای پائیزی را تجربه خواهند کرد.

* فعالیت سامانه سرد و بارشی در گلستان تا یک‌شنبه هفته آینده

رضوی یادآور شد: این سامانه سرد و بارشی تا روز یک‌شنبه 1394/7/19 به تناوب در استان فعال خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع بارش‎های رگباری، آب‎گرفتگی برخی از معابر عمومی و سیلاب ناگهانی در نواحی مستعد استان از جمله رودخانه‎ها دور از انتظار نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان نیز با اشاره به وضعیت جوی استان گفت: این شرایط جوی با توجه به آتش‎سوزی‎های اخیر در جنگل‎های استان می‎تواند خبر خوشی باشد تا از شرایط آسیب‎پذیری منابع طبیعی در این منطقه کاسته شود.

صاد‎ق علی‌مقدم در گفت‎وگو با خبرنگار فارس گلستان اذعان کرد: گرما توأم با خشک‌سالی و کاهش شدید رطوبت طی این مدت شرایط مساعدی را برای حریق در عرصه‎های منابع طبیعی استان فراهم کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اخطاریه هواشناسی از مردم و مسئولان استان انتظار می‎رود تا به هشدارهای هواشناسی توجه کرده و آن را جدی بگیرند.

* از تردد در مناطق کوهستانی و حریم رودخانه‎ها خودداری شود

مقدم یادآور شد: انتظار می‎رود طی روز جمعه تا یک‌شنبه هفته آینده، از تردد در مناطق کوهستانی و حریم و عرصه رودخانه‎های استان شدیداً خودداری شود، تا خدای ناکرده حادثه تلخی روی ندهد.

وی با اشاره به ابلاغ و ارسال اخطاریه هواشناسی به تمامی دستگاه‎های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان عنوان کرد: این اطلاعیه و اخطاریه‎ها در حوزه پیش‎بینی و پیشگیری مدیریت بحران از اهمیت به‌سزایی برخوردار هستند و سریعاً برای اعضای شورای یاد شده ارسال می‎شود.

 دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به کاهش منابع زیرزمینی آبی در گلستان طی ماه‎های اخیر تصریح کرد: فقدان بارش باران در تابستان سال جاری، ذخیره آبی گلستان را با مشکل مواجه ساخت و تنها بارش‎های متناوب به ویژه در فصل‎های پائیز و زمستان می‎تواند این شرایط را تا حدودی ترمیم کند.

استان گلستان هم‌اکنون ابری بوده و دمای هوا نیز بین 30 تا 16 درجه سانتی‎گراد متغیر است که بر اساس پیش‎بینی‎ هواشناسی، این میزان دما از امشب کاهش خواهد یافت.

ارسال نظر

آخرین اخبار