معرفی هیات داوران جشنواره رسانه‎ای شهدای غواص و مدافع حرم، همایش مبلغین محرم در گرگان، دیدار نماینده ولی فقیه در استان و معاون استاندار با خانواده مفقود حادثه منا در بندرگز، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سفرهای برون شهری، نیروی انتظامی بازوی اجرایی مدیریت بحران، لزوم شناسایی مشاغل نوین، افزایش ظرفیت اسکان خوابگاهی دانشگاه علوم پزشکی، افتتاح پارک آموزش ترافیک در بندرگز و اکران فیلم محمد رسول ا.. (ص) در سینما موقت علی آباد

گزیده  اخبار گوناگون از  استان گلستان

دبیر جشنواره رسانه استان گلستان گفت: هیات چهار نفره داوران جشنواره رسانه‎ای شهدای غواص و مدافع حرم گلستان معرفی شدند.
به گزارش گلستان24 ،محمد رعیت اظهار کرد: هادی طوماری از مدرسان و پژوهشگران حوزه رسانه به عنوان دبیر علمی و مسئول کمیته داوران این جشنواره منصوب شده است.
وی گفت: هوشنگ متقیان از یادگاران دوران دفاع مقدس و فعالان رسانه ای، هادی طوماری، میلاد ابراهیمی و حمیدرضا علیپور اعضای هیات داوران جشنواره رسانه‎ای شهدای غواص و مدافع حرم هستند.
وی با بیان این که بخش فیلم و عکس به سرپرستی حمیدرضا علیپور داوری می شود تصریح کرد: در این بخش نیز از داوران با سابقه ای استفاده می شود.
وی گفت: برگزاری جشنواره پنج محور کلی دارد و آثاری که در چارچوب و موضوعات شهدای غواص و مدافع حرم و همرزمان آن ها، سبک زندگی شهدای غواص و مدافعان حرم و نقش سبک زندگی در رسیدن به مقام شهادت، استکبارستیزی در مرام و شیوه عملی شهدای غواص و مدافع حرم، فرهنگ مقاومت و پایداری در دهه چهارم انقلاب و نقش مقاومت در شکل‎گیری تمدن اسلامی باشند در جشنواره شرکت داده می شود.
وی افزود: جشنواره مذکور در 10 بخش تدوین شده و علاقه مندان می‎توانند در بخش‎هایی نظیر 'سرمقاله و یادداشت، مصاحبه، گزارش، خبر، مقاله، تیتر، قطعه ادبی اعم از شعر، داستانک و خاطره، عکس، طراحی و صفحه‎آرایی و فیلم کوتاه خبری' که بخش فیلم کوتاه مختص به رسانه های مجازی است شرکت کنند.
دبیر جشنواره رسانه استان گلستان گفت: آثاری که تا 23 مهر جاری با موضوعات اعلامی جشنواره منتشر شده باشند حق حضور در جشنواره را دارند و 30 مهر آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره است.
دبیرخانه جشنواره رسانه‎ای شهدای غواص و مدافع حرم استان همزمان با تشییع پیکر پاک شهدای غواص راه اندازی شده است.

***

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه محرم همایش معنوی - مذهبی با عنوان 'مبلغین محرم' با حضور علما، فضلا، ائمه جماعت و مبلغین اعزامی در روز 21 مهر در مسجد جامع گلشن گرگان برگزار می شود.
رضا جعفری افزود: در این همایش افرادی که به منظور تبلیغ به مساجد روستاها و محلات شهری عازم می شوند نسبت به مسائل معنوی و مذهبی و نسبت به معارف اسلامی و مسائل اجرایی و عملکرد دولت جمهوری اسلامی آشنا می شوند.
وی اضافه کرد: با توجه به آسیب ها، معضلات و مشکلات موجود در جامعه و درگیری هایی که در بخش مسائل اخلاقی، مواد مخدر، آسیب طلاق و فضای مجازی است، بروشورهایی تهیه شده تا علما نسبت به این موضوعات راهکارها را آموزش و نسبت به آن توجیه شوند تا این افراد سفیرانی در دل روستاها و مساجد باشند.

***

نماینده ولی فقیه در گلستان به همراه معاون سیاسی ، امنیتی استاندار در سفر به بندرگز با خانواده سیدرضا مرتضوی از مفقودین فاجعه منا دیدار و از آنان دلجویی کردند.
آیت اله سیدکاظم نورمفیدی در این دیدار گفت: حادثه منا فاجعه ای دلخراش بود و امت اسلام را عزادار کرد اما همه ما باید راضی به رضای حق باشیم و صبر پیشه کنیم.
امام جمعه گرگان گفت: حوادث اخیر در مراسم حج امسال بی کفایتی رژیم آل سعود در خادمی حرمین شریفین را به اثبات می رساند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد : آل سعود باید پاسخگوی فاجعه مصیبت بار مرگ حجاج باشد.
فرماندار و چند تن از مسوولان شهرستان بندرگز نیز در این دیدار حضور داشتند.

***

تفاهم نامه همکاری اداره کل حمل و نقل و پایانه های گلستان و اداره کل کتابخانه های استان با هدف زمینه سازی برای تولید علم و افزایش سطح معلومات در اوقات فراغت و سفر امضاء شد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه های گلستان گفت: مقرر شد از ظرفیت اداره کل کتابخانه های استان در تجهیز کتابخانه سیار در اتوبوس های بین شهری به صورت مشارکتی بهره مند شویم که با همین هدف تفاهم نامه همکاری تنظیم و به امضا رسید. 
مهدی میقانی افزود: با همکاری انجمن صنفی اتوبوسرانی گرگان زمینه سازی برای تجهیز و تخصیص کتاب به 30 دستگاه اتوبوس VIP را در دست اقدام داریم و امیدواریم مسافران از زمان بیکاری در اتوبوس که بعضا بیش از 6 ساعت به طول می انجامد کمال بهره را ببرند.

***

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: نیروی انتظامی بازوی اجرایی کارگروه امنیت مدیریت بحران استان در عرصه پیشگیری و مقابله است.
صادق‎علی مقدم اظهار کرد: با توجه به این نقش حیاتی، تعیین جایگاه ویژه برای ایفای نقش این ارگان مهم در سناریوهای مانور زلزله، سیل و دیگر حوادث قهری در استان امری ضروری است.
وی با تقدیر از فرماندهی نیروی انتظامی استان و مجموعه تحت فرماندهی این نیرو اضافه کرد: تعامل و هماهنگی مناسبی بین مدیریت بحران استان و نیروی انتظامی وجود دارد که امید است این رشته محکم بیش از گذشته مستحکم شود.
مقدم ادامه داد: حضور بموقع این نیرو در عرصه مدیریت حادثه و انتقال هشدارهای لازم به مردم مانع از هزینه های جبران‎ناپذیری بوده که هر آن ممکن است استان را دچار بحران سازد.

***

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان این که مشاغل در حال تغییر است و مشاغل نوین باید شناسایی شوند گفت: موسسات کاریابی باید با تجزیه و تحلیل بر بازار کار نوآوری داشته باشند.
محمد رهبری در جمع مسئولان کاریابی های استان افزود: وظیفه دیگر موسسات کاریابی اطلاع رسانی است و استفاده از ابزار دانش در کاریابی ها باید مورد توجه باشد.
وی تصریح کرد: شاخص نرخ بیکاری در توسعه یافتگی مورد توجه است و متاسفانه ما در عرضه نیروی کار هوشمندانه عمل نمی کنیم.
رهبری افزود: فقدان زیرساخت های سیاسی و اجتماعی مناسب، نرخ بیکاری را در دانش آموختگان بالا برده است که نشان می دهد عرضه نیروی کار نه تنها دانشی نیست بلکه مطابق با نیازهای بازار کار هم نیست.

***

خوابگاه وقفی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی، وقف شده توسط مرحومه حاجیه نرگس خاتون سرایی با ظرفیت اسکان 60 دانشجوی دختر اواخر مهر ماه به بهره‎برداری می رسد.
این خوابگاه با زیربنای 600 مترمربع در 2 طبقه با اتاق های چهار نفره برای اسکان آماده بهره برداری است.
خوابگاه مذکور در بلوار ناهارخوران و دارای امکانات لازم برای دانشجویان از جمله سالن مطالعه، سایت کامپیوتر، آشپزخانه، اتاق تلویزیون و سیستم گرمایش و سرمایش می باشد.
دانشگاه علوم پزشکی گلستان دارای دو خوابگاه پسران و 3 خوابگاه دختران با ظرفیت حدود یک هزار و 80 نفر می باشد و توانسته همه متقاضیان خوابگاه را اسکان دهد.

***

پارک آموزش ترافیک ویژه کودکان و نوجوانان با حضور فرماندار و مسوولان شهری در بندرگز افتتاح شد.
فرماندار بندرگز در حاشیه مراسم افتتاح پارک آموزش ترافیک، به آموزش و یادگیری علائم راهنمایی و رانندگی در سنین کودکی تاکید کرد و گفت: این مجموعه با هدف ارتقا سطح دانش و آگاهی ترافیکی راه اندازی شده تا کودکان در سنین پایین بتوانند با قوانین راهنمایی و رانندگی، گذر از خطوط عابر پیاده، تابلوها و علائم و خطوط و تجهیزات ترافیک آشنایی لازم را پیدا کنند.
علی اصغر میرزایی افزود: در این پارک ترافیکی که در دو بخش نظری و عملی طراحی شده کودکان می توانند با استفاده از ماشین های کوچک به طور عملی با نحوه به کارگیری ماشین و استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی آشنا شوند.
پارک آموزش ترافیک در زمینی به مساحت 4 هزار مترمربع در بوستان لاله جنب شهرداری بندرگز با اعتبار 100 میلیون ریال به بهره برداری رسیده است.

***

مدیر سینماهای موقت گلستان از اکران فیلم محمد رسول ا.. (ص) در سینما موقت علی آباد کتول خبر داد و گفت: این فیلم از 20 تا 29 مهر برای علاقه مندان اکران می شود.
محمدرضا ملک زاده اظهار کرد: آخرین ساخته مجید مجیدی در سانس 16:30 در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان علی آباد کتول اکران می شود و با توجه به تجربه قبلی پیش بینی می شودبا استقبال خوبی همراه شود.
به گفته وی اکران فیلم با مشارکت شهر کودک علاالدین گرگان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان علی آباد کتول انجام می شود.

***

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گلستان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کودک گفت: روز جهانی کودک فرصت مناسبی است تا طبق دستورات عالیه اسلام افق بهتری را برای حل مسائل و مشکلات کودکان باز کنیم .
دکتر کلثوم غفاری افزود: در توصیه ها و احکام شریعت، به موضوع خانواده توجه ویژه شده و به منظور استحکام و استمرار این نهاد و نیز رعایت حقوق و مصالح اعضای آن، با ایجاد ساختاری خاص، روابط میان اعضا تعریف و تنظیم شده است.
وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که این دستورات یکسره جنبه حقوقی ندارند بلکه به لحاظ ماهیت و ظرافت موضوع بسیاری از آن ها مانند مهربانی کردن، احترام نهادن، نصیحت کردن، چشم پوشی کردن از خطاها و لغزش ها دستورالعمل های اخلاقی هستند.

***

به مناسبت 25 ذی الحجه روز خانواده و تکریم بازنشستگان، آیین تجلیل از بازنشستگان و پیشکسوتان عرصه کار و تلاش در کانون مهر بازنشستگان گرگان برگزار شد.
فرماندار گرگان در حاشیه مراسم گفت: علت انتخاب این روز شأن نزول آیه «هل اتی» در سوره انسان که راجع به خانواده و استحکام پایه های آن است می باشد.
یحیی خاکی افزود: بازنشستگان و پیشکسوتان سرمایه های عظیم اجتماعی و ذخایر گرانبهای نظام هستند و خرد، اندیشه و تجربه بازنشستگان، راهگشای مسائل و مشکلات شهرستان و استان خواهد بود.

***

فرماندار علی آباد کتول در هفتمین جلسه ستاد انتخابات شهرستان سلامت انتخابات را یک اصل مهم دانست که بایستی همواره مورد توجه قرار گیرد.
احمد تجری مفرد تأکید کرد: مسئولان کمیته های ستاد انتخابات نبایستی در راستای جانبداری و حمایت از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری تلاش و در محافل و مجالس تبلیغاتی شرکت کنند.
وی تصریح کرد: هیچ یک از مسئولان و کارکنان دستگاه های اجرایی شهرستان نیز نباید از امکانات و تجهیزات دولتی در جهت حمایت و تبلیغ کاندیداها استفاده کنند که در صورت مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.
نماینده عالی دولت در شهرستان از مسئولان کمیته ها خواست تا نسبت به برگزاری جلسات مشترک اقدام کرده و طوری برنامه ریزی کنند که علاوه بر انجام امور انتخابات و اجرای دقیق مصوبات، وقفه ای در خدمت رسانی به مردم ایجاد نشود.

***

فرماندار کردکوی در همایشی به مناسبت روز جهانی کودک به نقش و جایگاه حفاظت از محیط زیست در جهان امروز اشاره کرد و گفت: حفاظت از محیط زیست مبنای همه برنامه ریزی ها در توسعه کشور است.
مجتبی جمالی تصریح کرد: فراهم نمودن بسترهای فرهنگی و نهادینه شدن موضوع رابطه حفاظت از محیط زیست با زندگی سالم و توسعه منطقه، مستلزم برنامه ریزی های گسترده برای آموزش و تربیت کودکان به عنوان آینده سازان این مملکت به آموزه هایی از قبیل چگونگی نگهداری از محیط زیست است.
این همایش با عنوان ایستگاه کودک و محیط زیست به همت مشاور جوان فرماندار و تشکل زیست محیطی 'جهان نما' برگزار شد.

***

دانشگاه علوم پزشکی گلستان اعلام کرد: هفته ملی کودک از 15 تا 21 مهر با هدف کلی ارتقای همه جانبه سطح سلامت و تکامل کودکان با شعار 'بال از تو ، پرواز از من' گرامی داشته می شود. 
در این هفته فعالیت های مختلف بین بخشی، با مشارکت حداکثری کلیه بخش های موثر در حوزه دانشگاه همچنین فعالیت های برون بخشی با مشارکت دستگاه های مرتبط با حوزه کودکان (آموزش و پرورش، بهزیستی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، نیروی انتظامی، شهرداری ها، هلال احمر، کمیته امداد، محیط زیست، استانداری) در شهرستان ها و مرکز استان انجام خواهد شد. 
به همین مناسبت نمایشگاهی به تولیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در شهرک ویلاشهر با حضور مسئولین افتتاح شد که مرکز بهداشت استان با همکاری مرکز بهداشت شهرستان گرگان و مرکز فوریت ها و حوادث اقدام به برپایی غرفه آموزشی در محل نمایشگاه کرده است.
این نمایشگاه از 15 تا 21 مهر ماه هر روز از ساعت 8 تا 14 جهت بازدید خانواده ها دایر می باشد.

***

اولین جشنواره فرهنگی، بازی های بومی محلی و غذاهای سالم و سنتی در روستای جفاکنده بخش نوکنده از توابع شهرستان بندرگز برگزار شد.
فرماندار بندرگز گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی ظرفیت ها و توانمندی های مختلف گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی و احیای آداب و رسوم سنت حسنه به جای مانده منطقه است.
علی اصغر میرزایی افزود: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی توجه خاصی به روستاها و روستاییان می شود و کافیست یک مقایسه ای از وضعیت روستاها در قبل و بعد از انقلاب بعمل آوریم تا متوجه شویم خدمات ارزشمند نظام در حق روستائیان در همه ابعاد قابل ستایش است.
وی در ادامه به نگاه توسعه ای دولت تدبیر و امید به روستاها اشاره کرد و گفت : در دو سال گذشته دولت یازدهم در راستای سیاست های عالی نظام توجه ویژه ای به امور پیش روی روستاها دارد.

***
همایش ملی دانشگاه کارآفرین در کشاورزی و منابع طبیعی 27 آبان ماه آینده در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان برگزار می شود.
مسئول کارگروه تخصصی مدیریت و ساختار دانشگاه کارآفرین در خصوص اهمیت و ضرورت پرداختن به دانشگاه کارآفرین اظهار کرد: با توجه به روند توسعه ای وظیفه مندی دانشگاه ها از فرآیند آموزشی - پژوهشی و گذر از نسل اول و دوم وظیفه مندی یعنی آموزشی و پژوهشی به نسل سوم یعنی پرداختن به فرآیند ایجاد کسب و کار و کارآفرینی در جامعه به دلیل حجم زیاد دانش آموختگان و عدم جوابگویی ظرفیت های جذب دولتی و لزوم بررسی الزامات و راهکارها باعث شده است تا دانشگاه ها به فکر تغییر وظیفه مندی به سمت مراکزی با سه محوریت آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی سوق داده شوند تا فارغ التحصلان دانشگاه قدرت ایجاد کسب و کار و توان کارآفرینی را با دانسته های آموزشی و پژوهشی خویش داشته باشند. 
دکتر شعبان شتایی افزود: این مسئله در بخش کشاورزی و منابع طبیعی به دلیل دو ضرورت بسیار مهم یعنی اساس بودن محور کشاورزی به عنوان محور توسعه جامعه و تعدد فارغ التحصیلان این بخش در بین فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی بیشتر مورد نیاز می باشد. 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز گفت: تبدیل دانشگاه های کشور به دانشگاه های کارآفرین از مهمترین سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد که بر همین اساس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با توجه به قدمت 58 ساله به عنوان اولین دانشگاه تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی در نظر دارد هم اندیشی ملی دانشگاه کارآفرین در کشاورزی و منابع طبیعی را با حضور صاحبنظران و اساتید دانشگاه ها روز 27 آبان در تالار خلیج فارس برگزار می شود. 
دکتر محمدهادی معیری افزود: همچنین نشست تخصصی درون دانشگاهی پیرامون پیش نویس سند نهایی تدوین شده توسط کمیته علمی هم اندیشی 21 مهر ماه جاری در تالار خلیج فارس دانشگاه برگزار می شود. 
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در 45 رشته مقطع دکتری، 60 رشته کارشناسی ارشد و 42 رشته کارشناسی چهار هزار و یکصد دانشجو دارد که 40 درصد آن را دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند. 
استان گلستان افزون بر یک میلیون و 850 هزار نفر جمعیت دارد، بر اساس نرم کشوری به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت پنج هزار نفر دانشجو هستند که این رقم در استان گلستان چهار هزار و 200 نفر در هر صد هزار نفر می باشد. 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار