در مصلی جدید در سرچشم

حاج علی کلاتی عضور شورای شهر گرگان و مسئول ستاد یادواره نمایندگان فقید استان گلستان در سقوط هواپیمای یاک 40بیان نمود: با همت همه عزیزان این مراسم هر سال باشکوهتر برگزار میگرددوی در ادامه افزود: هر سال حدود 10ال12هزار نفر از طبقات وتفکرات مختلف در این مراسم حضور بهم می رساند و به بالای 5هزار نفر نیز اطعام داده می شود.

مراسم یادواره نمایندگان فقید مردم در حادثه هواپیمای یاک 40در گرگان

به گزارش گلستان 24، مسئول ستاد یاک 40استان گلستان سپس در باره زمان وتاریخ یادواره گفت : امسال 24 اردبیهشت غروب 5شنبه شب جمعه در مصلی جدید در سرچشمه همراه با نماز مغرب و عشاء با امامت نماینده ولی فقیه در استان و سخنرانی یکی از شخصیتهای برجسته و به همراه مداحی و پذیرایی انجام می شود . همچنین به همین مناسبت مسابقات کشتی و والیبال نیز برگزار می گردد.

 وی در خاتمه اعلام نمود : از همه عزیزان انتظار داریم با توجه به اینکه نمانیده گان برای همه مردم هستند انشاالله جمع خوبی اجتماع کنند و اطلاع رسانی نیز می شود

 

 بیست و هفتم اردیبهشت در استان گلستان یاداور حادثه تلخی است که در آن روز وزیر وقت راه وترابری به همراه هفت تن از نمایندگان استان از سرزمین سبز گلستان به دیار حق عروج کردند.

حوالی ساعت هشت صبح روز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۰ هواپیمای یاک۴۰ همراه مسافرانی شامل وزیر راه وترابری و معاونان وی، نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی و تعدادی دیگر از دست اندرکاران و کادر پرواز بمنظور افتتاح رسمی فرودگان گرگان از تهران عازم مرکز استان گلستان شد.

در این ساعت تعداد بسیاری از مردم و مسوولان استان گلستان در مقصد این هواپیما منتظر رسیدن اولین پرواز رسمی به فرودگاه گرگان بودند، اما دریغ که یاک ‎ ۴۰هیچگاه به مقصد نرسید و در جنگل های منطقه خرچنگ در حوالی ساری سقوط کرد.

در این حادثه جانگداز حجت الاسلام و المسلمین ˈ دکتر قربانعلی قندهاریˈ و مهندس ˈغلامعلی هزارجریبیˈ نمایندگان گرگان و آق قلا، ˈسیدمنصور حسینیˈ نماینده مردم مینودشت و کلاله، ˈعلی کوهساریˈ نماینده رامیان، آزادشهر، فندرسک و چشمه ساران، ˈاترک طیارˈ نماینده مردم گنبدکاووس، ˈعظیم گلˈ نماینده بندرترکمن، بندرگز و کردکوی و ˈمحمدصادق صادقیˈ نماینده علی آبادکتول به دیار حق شتافتند.

از دیگرحاضران در این پرواز دکتر ˈرحمان دادمانˈ وزیر راه و ترابری، مهندس ˈحسن دهگانˈ و مهندس ˈمحمدجعفر بهرامیˈ معاونین وزیر، ˈمحمدرضا متقالچییˈ مدیر کل ساخت فرودگاه های کشور، ˈرضاقلی رستمیˈ مدیر عامل شرکت مترا، ˈجلیل رشیدیˈ ربیس اداره فنی سازمان بنادر و کشتیرانی کشور بودند.

همچنین از دیگر مسافران این پرواز ˈمحراب حقگوچردهˈ معاون فنی سازمان بنادر و کشتیرانی کشور، ˈارسلان رحمیˈ و ˈعلیرضا راهیˈ مدیرکل و کارشناس روابط عمومی، ˈمعمی هلاکوˈ عضو هیات مدیره شرکت بالاست راه آهن و نماینده سابق مردم آزادشهر و گنبدکاووس به ترتیب در مجلس چهارم و پنجم شورای اسلامی بودند.

ˈمحمود صفایی زادهˈ خلبان ناظر، ˈحیدرنبی قهرودیˈ و ˈسیداحمد جبرئیلیˈ عضو تیم حفاظت، ˈمحمود کاظمی رهبرˈ، ˈحسین کیانیˈ وˈعیسی یعقوبیانˈ عضو گارد امنیت پرواز، ˈحسن عقیلیˈ سر میهماندار، ˈندا کامیابیˈ میهماندار و چهار خلبان این پرواز که از کشور ارمنستان بودند، دیگر جان باختگان سقوط یاک۴۰ هستند.

ظهر چند روز بعد، فرودگاه گرگان با فرود پرواز حامل اجساد نمایندگان استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد، اما خاطره تلخ از دست دادن بسیاری از خدمتگزاران کشوری و استانی برای همیشه باقی ماند. /ساجدنیوز

 

ارسال نظر

آخرین اخبار