رئیس بانک کشاورزی شعبه مرکزی شهرستان گنبدکاووس از پرداخت خسارات وارده به محصول جو و گندم شهرستان از محل بیمه محصولات کشاورزی تا پایان هفته جاری خبر داد.

خسارات بیمه محصولات کشاورزان گنبد پرداخت میشود

 به گزارش گلستان24، عبدالحسین نجاتی روز یکشنبه در جلسه شورای کشاوزی شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه با پیگیری های به عمل آمده، مسوولان صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان و تهران قول مساعد برای پرداخت خسارات کشاورزان را تا پایان هفته جاری داده اند، ابراز امیدواری کرد: با تحقق این موضوع، کشاورزان خسارت دیده شهرستان مطالبات خود را دریافت کنند. 

خسارات بیمه محصولات کشاورزان گنبد


وی با تشریح خسارات وارده به محصول گندم و جو آبی و دیم کشاورزان گنبدکاووس در سال زراعی گذشته ( 94 - 93) گفت: خشکسالی در مجموع به 55 هزار و 849 هکتار از اراضی این دو محصول که در قالب سه هزار و 102 فقره قرارداد، تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی بودند، خسارت زد.


رئیس بانک کشاورزی شهرستان گنبدکاووس افزود: 83 میلیارد و 868 میلیون ریال مجموع خسارت وارده به کشاورزان گنبد از محل کشت گندم و جو آبی و دیم است، که پرداخت آن بر عهده صندوق بیمه محصولات کشاورزی بوده و امیدواریم تا پایان هفته جاری پرداخت آن انجام شود.


نجاتی افزود: از این مبلغ 53 میلیارد و 773 میلیون ریال مربوط به خسارات وارده به گندم دیم و آبی در سطح 30 هزار و 556 هکتار است و خسارات وارده به محصول جو آبی و دیم نیز مبلغ 30 میلیارد و 94 میلیون ریال در سطح 25هزار و 293 هکتار می باشد.


شهرستان گنبد کاووس با داشتن 160 هزار هکتار اراضی زراعی در شرق استان گلستان واقع است و همه ساله بخش وسیعی از این اراضی به کشت گندم و جو اختصاص می یابد. 


بروز خشکسالی در سال های اخیر، بویژه در بخش مرزی و محروم داشلی برون شهرستان گنبدکاووس که از مناطق نیمه بیابانی و کم باران استان گلستان محسوب شده و کشاورزی در آنجا به صورت دیم انجام می شود، خسارات بسیاری به مردم این منطقه وارد کرده و تاخیر در پرداخت خسارات وارده از محل بیمه محصولات کشاورزی نیز، مشکلات کشاورزان را دو چندان کرده است.


محمد حمیدی فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در جلسه امروز شورای کشاورزی این شهرستان با تاکید بر مشکلات معیشتی و اقتصادی شدید کشاورزان بخش داشلی برون بر تعامل حداکثری مسوولان جهاد کشاورزی ومنابع طبیعی شهرستان با این قشر تاکید و از مسوولان مربوطه خواست نسبت به پیگیری و تحقق وعده های داده شده در خصوص پرداخت خسارات وارد شده به کشاورزان از محل بیمه اقدام کنند.

ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار