ارزیابی علمی و تخصصی بیمارستان حکیم جرجانی، کاستن از هزینه های زائد تامین اجتماعی، عدم به کارگیری لوازم گازسوز غیراستاندارد و پرمصرف، استفاده آموزش و پرورش از ظرفیت عظیم محرم در فعالیت‎ها، بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز در کردکوی، نشست صمیمی نخبگان قرآنی، علمی، فرهنگی و ورزشی بندرگز، ساماندهی متکدیان در علی آبادکتول، پلاک گذاری تراکتورهای کشاورزی گمیشان، تقدیر از فعالان عرصه ایمنی و آتش نشانی، بازدید از اسکله بندرترکمن و کشف تاکسیدرمی قوچ وحشی

گزیده های خبری از اقصی نقاط استان گلستان

به گزارش گلستان24، تیم اپرو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشتمل بر اساتید متخصص و فوق تخصص علوم پزشکی در رشته های مختلف از دانشگاه های تهران و شهید بهشتی از بیمارستان حکیم جرجانی گرگان بازدید کرده و از نزدیک فرآیندهای مختلف درمانی به ویژه امور تخصصی این مرکز درمانی را مورد بررسی قرار دادند.
رئیس بیمارستان حکیم جرجانی گرگان ضمن معرفی بیمارستان و خدمات آن گفت: این بیمارستان در سال 82 افتتاح شد و پس از 11 سال در سال 93 طرح توسعه 8 هزار متری آن نیز به جریان خدمتگزاری افزوده شد.
دکتر سیدامیرحسین موسوی کمبود تخت بستری را مشکل جدی بیمارستان عنوان کرد و از همدلی و تعهد پرسنل نیز به عنوان نقطه قوت این مرکز درمانی یاد کرد.

***

سرپرست مدیریت درمان تأمین اجتماعی گلستان در جلسه برآورد بودجه مراکز درمانی استان گفت: با توجه به شرایط درآمد و هزینه سازمان تأمین اجتماعی همه ما مکلفیم که ضمن ایجاد یک رفتار اصولی و منطقی، از هزینه های زاید ولو اندک بکاهیم.
دکتر حسین پور هدف از این رفتار را حفظ منابع حق الناس در اختیار سازمان دانست و افزود: ما با این کار نمی خواهیم از حقوق بیمه شدگان بکاهیم بلکه هدف، دفاع از حقوق بیمه شدگان و مستمری بگیران است.
وی رؤسای مراکز و کارشناسان مالی و بودجه را به دقت در برآورد بودجه و دفاع واقعی از آن دعوت و تأکید کرد: حفظ منابع سازمان وظیفه یکایک مدیران و پرسنل سازمان است و ما موظفیم منابع در اختیار را به نحوی هزینه نماییم که بالاترین بهره وری عاید گردد.

***

رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) شرکت گاز گلستان بر استفاده نکردن لوازم گازسوز غیراستاندارد و پرمصرف تأکید کرد و گفت: مشترکین حتی الامکان برای گرم کردن خانه از وسایل گازسوز پرمصرف و پرخطر و غیراستاندارد استفاده نکنند.
باقر باقری اظهار کرد: معایب و نواقص قسمت های مختلف دستگاه های گازسوز را هر قدر هم جزئی باشد مهم است و تعمیر آن ها نیازمند بکارگیری سرویسکاران مجاز است.
وی در مورد نصب صحیح وسایل گازسوز گفت: برای نصب وسایل گازسوز استفاده از شیلنگ های مرغوب استاندارد همراه با بست فلزی مناسب است که اغلب مردم نسبت به این موضوع مهم توجه چندانی ندارند.
وی با تاکید مجدد بر توجه به دودکش ها که سالانه بیشترین آمار حوادث را به همراه دارد افزود: همواره از محکم بودن و همچنین باز بودن مسیر دودکش که بسیار خطرآفرین بوده اطمینان حاصل نمایید همچنین دقت شود هر بخاری و یا وسایل گازسوز باید به یک دودکش مجزا و مجهز به کلاهک از نوع H باشد.

***

فرماندار گرگان با بیان این که دانش‎آموزان و نوجوانان می‎توانند پیام رسان واقعی قیام امام حسین (ع) باشند، گفت: باید از ظرفیت عظیم محرم در فعالیت‎های آموزش و پرورش بهره برداری کرد.
یحیی خاکی در جلسه شورای برنامه‎ریزی آموزش و پرورش شهرستان گرگان اظهار کرد: با توجه به ایام محرم امیدواریم آموزش و پرورش بتواند از آموزه‎های نهضت و قیام عاشورا برای کنترل برخی از آسیب‎های اجتماعی بهره‎برداری کند.
وی با بیان این که باید از ظرفیت محرم برای ارتقای فرهنگ و معرفت جامعه استفاده کرد گفت: با استفاده از آموزه‎های دینی و قیام امام حسین (ع) می‎توان بخشی از آسیب‎ها را که در شهرستان وجود دارد کاهش داد.
فرماندار گرگان آموزش و پرورش را از واحد‎های اصلی فرهنگی دانست و افزود: در شورای دانش‎آموزی و آسیب‎های اجتماعی فعالیت‎های خوبی صورت گرفته که نشان می‎دهد مسیر آموزش و پرورش به خوبی تبیین شده است.

*** 

فرماندار کردکوی در جلسه بررسی آخرین وضعیت روند ساخت و سازهای شهرستان با اشاره به این که مبنای تصمیم گیری مسئولان اجرای دقیق قوانین است گفت: با متخلفان ساخت و سازها در شهر و روستا در هر مقام و جایگاهی که باشند برابر مقررات کشور برخورد می شود.
مجتبی جمالی ضمن ابراز نگرانی از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم و محدوده شهر و روستا و اراضی کشاورزی شهرستان خواستار هماهنگی و همکاری دستگاه های ذیربط در این موضوع شد و اظهار امیدواری کرد: با مطالعه و اجرای قوانین چگونگی اعمال قوانین مربوط به ساخت و سازهای غیرمجاز از سوی دستگاه های مربوطه، تشکیل اکیپ بازرسی و نظارت در روند ساخت و سازها از سوی اداره حفاظت محیط زیست، بنیاد مسکن و بخشداری و تعیین دقیق حریم و محدوده شهر کردکوی و روستاها از سوی شهرداری و بنیاد مسکن، تکمیل پرونده و معرفی متخلفان به کمیسیون ماده 99، جلب همکاری بیش از پیش شورا و دهیاران روستاها در معرفی و گزارش تخلفات، روند ساخت و ساز بر اساس کار کارشناسی شده و قوانین جاری کشور صورت گیرد.

***

فرماندار بندرگز در نشست نخبگان قرآنی، علمی، فرهنگی و ورزشی شهرستان گفت: یکی از پایه های اصلی اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش بنیان است و با عملی کردن اقتصاد کشورمان با اقتصاد دانش بنیان پایه های اقتصادی مستحکم تر می شود.
علی اصغر میرزایی با اشاره به انتظارات جامعه از جوانان گفت: جوانان نخبه و صاحب نظر، سرمایه های بزرگی هستند و استعدادهای انسانی بایستی کشف شوند و پس از شناسایی نخبگان باید زمینه را برای پیشرفت آماده کرد.
وی با بیان این که سرمایه های فکری بایستی توانمندسازی شوند افزود: نخبگان می توانند در همه امور برای پیشرفت موثر باشند و این وظیفه مدیران است که آنان را شناسایی و حمایت کنند.

***

معاون فرماندار علی آبادکتول در جلسه ساماندهی متکدیان شهرستان گفت: همه ما به این نقطه ادراک که تکدی گری یک ناهنجاری اجتماعی و فشار عصبی و زشتی اجتماعی است رسیده ایم ولی باید این معضل به صورت ریشه ای بررسی گردد.
زنگانه با تأکید بر تبیین برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت اظهار کرد: با توجه به مشهود بودن این پدیده در سطح شهرستان لازم است ضمن تهیه و تدوین برنامه های درازمدت، برگزاری مانوری متشکل از ادارات شهرداری، نیروی انتظامی و اورژانس اجتماعی بهزیستی به صورت دو ماه یک بار این معضل را ساماندهی کرد.
در این نشست هر یک از نمایندگان بخشداری ها، نیروی انتظامی و کمیته امداد نیز در باره همکاری در اجرای طرح ساماندهی اعلام آمادگی کردند و رئیس بهزیستی شهرستان نیز در مورد دستورالعمل مربوط به ساماندهی متکدیان توضیحاتی را ارائه کرد.
وی با اشاره به شرح وظایف هر یک از دستگاه های متولی در این امر بر تهیه و تأمین مکانی برای ساماندهی متکدیان تأکید کرد و حضور اداره کار و تعاون را برای ایجاد فرصت شغلی برای این افراد الزامی دانست.

***

فرماندار گمیشان در جلسه هماهنگی پلاک گذاری تراکتورهای کشاورزی شهرستان گفت: شناسنامه دار کردن ادوات کشاورزی باعث رعایت قانون و تصمیم گیری بهتر در حوزه کشاورزی می شود.
امانگلدی ضمیر افزود: هدف از پلاک گذاری تراکتورها ،شناسنامه دار کردن کلیه خودروهای فعال کشاورزی با اهداف انتظامی، امنیتی و تولیدی بخش کشاورزی است و تراکتورهای با عمر کمتر از 13 سال شامل این طرح می شود.

***

معاون فرماندار بندرترکمن، مدیرکل شیلات و مدیر امور ماهیان خاویاری استان از لایروبی محل تردد پل شناور در اسکله بندرترکمن دیدن کردند.
معاون فرماندار بندرترکمن گفت: با توجه به پسروی آب خلیج گرگان و مشکل تردد شناورها و همچنین پل شناور برای حمل و نقل و امور جاری و ضروری، فرمانداری شهرستان با همکاری اداره کل امور ماهیان خاویاری، مدیریت بحران استان، شهرداری و اداره راه و شهرسازی نسبت به رفع مشکل اقدام کردند.
سیدصادق شیرنگی افزود: لایروبی مسیر تردد پل شناور در حال انجام است و طی روزهای آتی انجام کارها به روال طبیعی و عادی برخواهد گشت، اما در صورت ادامه روند منفی و پسروی آب دریا در روزهای آینده ضمن پایدار بودن معضل فصلی، شرایط تبدیل به مشکل زیست محیطی خواهد شد.

***

به منظور تشویق فعالان عرصه ایمنی و آتش نشانی مراسمی با حضور کارکنان، مدیران مجاری عرضه سوخت، رانندگان نفتکش و پیمانکاران حمل فرآورده های نفتی در انبار نفت گرگان برگزار شد.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه گلستان در این مراسم ضمن تاکید بر رعایت الزامات ایمنی در کلیه شرایط کاری برای پیشگیری از وقوع حادثه گفت: برای تحقق اهداف شرکت در تامین، نگهداشت و توزیع فرآورده های نفتی نیاز به نیروهای موثر و همچنین تاسیسات پاک و سالم داریم که این موارد فقط با رعایت مسایل مرتبط با بهداشت، ایمنی و محیط زیست (HSE) امکان پذیر است.
امیر بنی کریمی افزود: مقوله های بهداشت، ایمنی و محیط زیست به طور جداگانه طی سال های متمادی در صنعت نفت مطرح بوده اما نگاه امروز نگاهی نو، سیستماتیک و همه جانبه تحت یک مدیریت واحد است.
در پایان با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از تعدادی کارکنان واحدهای مختلف عملیاتی و ستادی، تعدادی از رانندگان نفتکش و مدیران و کارکنان مجاری عرضه فرآورده های نفتی که در اشاعه و رعایت مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست اهتمام داشته اند تقدیر شد.

***

تاکسیدرمی سر یک راس قوچ وحشی در جریان بازرسی از منزل یک نفر در گرگان کشف شد. 
مأموران نیروی انتظامی شهرستان گرگان در جریان بازرسی منزل یکی از شهروندان اجزای تاکسیدرمی سر یک راس قوچ وحشی را کشف و ضبط کردند و پس از تنظیم صورتجلسه اجزای کشف شده را تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرگان داده تا جهت پیگیری اقدامات قانونی به مراجع قضایی اقدام شود.
همچنین یک همیار محیط زیست لاشه تلف شده یک قلاده شغال را به اداره حفاظت محیط زیست گرگان تحویل داد.
این گونه که بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در مسیر جنگلی کبودوال علی آباد تلف شده 
بود پس از هماهنگی با اداره نظارت بر حیات وحش حفاظت محیط زیست گلستان برای کارهای تحقیقاتی تحویل دانشگاه منابع طبیعی گرگان شد.

***

هفتمین جلسه کمیته فرهنگی و پیشگیری گلستان با حضور اعضای کمیته و نمایندگان دستگاه های عضو به میزبانی بهزیستی استان برگزار شد.
مدیرکل بهزیستی گلستان گفت: حساس سازی عمومی برای جلب حمایت های فکری و مالی خیرین صورت گرفته و برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت رسانه ها، هماهنگی با فرهنگ و ارشاد اسلامی برای استفاده از ظرفیت نشریات و جراید و همچنین جلب مشارکت سازمان تبلیغات برای از ظرفیت مبلغان در امر پیشگیری از اعتیاد انجام شده است.
رقیه رحمانی به پتانسیل بالای سازمان های مردم نهاد و تشکل های وابسته به دستگاه های عضو این کمیته در خصوص همکاری همه جانبه و فعالیت های فرهنگی و پیشگیری اشاره کرد.

***

سومین جلسه کارگروه تخصصی زنان و خانواده استان در سال 94 به صورت مشترک همزمان با کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان برگزار شد. 
این نشست با دستور کار پیگیری مصوبات پیشین، گزارش گروه کاری اشتغال، بررسی آیین نامه پیشنهادی ساماندهی عطاری ها در استان، بررسی آیین نامه پیشنهادی کمیته سلامت باروری، فرزندآوری و ارتقای نرخ باروری، ارائه گزارش برنامه سلامت میانسالان با محوریت سلامت بانوان استان و ارائه گزارشی از اهم فعالیت های حوزه زنان و خانواده استانداری در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.
در این جلسه در خصوص اجرای طرح تکاپو و نوغانداری، برقراری هماهنگی و استفاده از ظرفیت کلیه سازمان ها و ادارات مرتبط با طرح تکاپو و نوغانداری و صندوق های قرض الحسنه و کارآفرینی امید گلستان برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به متقاضیان از مواردی بود که مورد بحث قرار گرفت.
کلثوم غفاری توران مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: این دفتر به عنوان دستگاه متناظر استانی مرجع ملی کنوانسیون حقوقی کودک در استان در نظر گرفته شده و به تمام دستگاه های اجرایی نیز ابلاغ شده است و در همین راستا گروه کاری 'حقوق کودک' با عضویت دستگاه های ذیربط تشکیل خواهد شد.


***

مسئول آموزش شرکت گاز گلستان با اشاره به اهمیت بهبود سطح دانش و مهارت کارکنان شرکت در بهره وری و کاهش هزینه ها از برگزاری هشت هزار و 526 نفر ساعت آموزش برای کارکنان خبر داد و گفت: با برگزاری کلاس های مختلف آموزشی در شش ماه نخست امسال، بیش از 500 نفر از کارکنان در دوره های مختلف تخصصی و مهارت های عمومی شرکت کردند. 
محمد فرحبخش با اشاره به استقبال خوب کارکنان افزود: بیشتر دوره های آموزشی مربوط به حوزه های منابع انسانی، فنی و مالی و بازرگانی و HSE بوده است.

***

طی حکمی از سوی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت، ابراهیم هزارجریبی به سمت مدیرکل دفتر پنبه، دانه‎های روغنی و محصولات صنعتی وزارت جهاد کشاورزی منصوب شد.
وی پیش از این مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان بود.

ایرنا
 

ارسال نظر

آخرین اخبار