تغییرات در دانشگاه علوم پزشکی گلستان

دو سال بعد از عمر دولت تدبیر و امید گویا متولیان سلامت قصد دارند تغییراتی را در ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان بوجود بیاورند و در این بین نام افرادی چون دکتر سمنانی و مطهری به چشم می خورد.

سمنانی و مطهری گزینه های ریاست دانشگاه علوم پزشکی گلستان!

به گزارش گلستان24؛ معمولا هر دولتی در نیمه راه خود بعد از گذشت زمان معینی به ارزیابی عملکرد بخش های مختلف خود دست می زند و بعضا برای جبران کاستی ها نسبت به ترمیم بدنه دولت اقدام می کند.

بخش بهداشت و درمان هم از جمله موارد مهمی بود که دولت تدبیر و امید اگر چه در عمل موفق به انجام آن نشد اما در شعار بر طرح تحول سلامت خیلی تاکید کرد و این طرح اگر چه برای مردم ارمغان چشمگیری نداشت اما در بالابردن حقوق و مزایای پرسنل دانشگاه علوم پزشکی تاثیرات فراوانی داشت .

در عین حال زمزمه تغییراتی در راس دانشگاه علوم پزشکی گلستان به گوش می رسد و گویا شنیده شده که وزارتخانه قصد دارد تا فردی جدید را سکاندار این بخش مهم در استان گلستان قرار دهد .

دکتر تقی ریاحی در 29 فروردین سال 92 سکاندار دانشگاه علوم پزشکی گلستان شده بود و اینک 30 ماه یعنی دو سال نیم از آن روز می گذرد .

دانشگاه علوم پزشکی گلستان در دو سال گذشته آبستن حوادث بسیاری بود که پر سر و صداترین آن سفر وزیر بهداشت به گلستان و شنیدن صدای معترضین در شهرستان مرزی مراوه تپه بعد از عمل جراحی بود که در آن سفر دکتر عظیمی یکی از منتقدان جدی ریاست فعلی سخنان مهمی را ایراد کرد .

از جمله موارد مهم دیگر این بود که مسئول حراست دانشگاه علوم پزشکی گلستان و مسئول حراست وزارتخانه بطور همزمان بر عهده یک نفر بود و این دوری جغرافیایی بعضا باعث بوجود آمدن مشکلاتی شد لذا بخش غالبی از انتقادات نیز به این ناحیه وارد می شد .

همچنین جابجایی های پرسنل و آوردن برخی نیروهای غیر بومی هم در لیست معترضین قرار داشت. همچنین چند تحصن پرستاران در بیمارستانهای 5 آذر و صیاد شیرازی گرگان نیز داشتیم که ناظر به توزیع نامناسب عواید طرح تحول بود .

هر چند نباید منکر زحمات دکتر ریاحی و معاونینش در ساخت وساز بیمارستانهای جدید مخصوصا در شهرستانها و آوردن امکانات مناسب در استان شد و از انها چشم پوشی کرد.

علیهذا گفته می شود دو نفر بطور جدی نامزد ریاست دانشگاه علوم پزشکی هستند . یکی دکتر مطهری چشم پزشک که از دوستان دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت می باشد و دیگری شهریار سمنانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی که گفته می شود از کمند اتهامات و ناملایمات سابق گریخته است .

شنیده ها از عدم قبولی این سمت توسط مطهری و گرایش وزارتخانه به سمت دکتر سمنانی حکایت دارد اما باید دید در آینده نزدیک چه تحولاتی در بخش سلامت استان گلستان رخ خواهد داد .

 دکتر محمد مهدی مطهری فلوشیپ ویتره ورتین و متخصص چشم ، رئیس سازمان نظام پزشکی گرگان و آق قلا و  رئیس شورای هماهنگی سازمان نظام پزشکی استان گلستان می باشد.

همچنین دکتر شهریار سمنانی نیز در حالی 16 مهرماه سال 90 جای خود را به عبدالله عباسی داد که 9 سال و به قول خودش در زمان سه دولت بر دانشگاه ریاست کرد . حضور وی بعد از چهار سال می تواند پایانی باشد بر تمام شایعات پیرامون وی و فصل نوینی برای بخش سلامت استان و مخصوصا بیماران سرطانی که در مراسم تودیع وی اشک می ریختند.

گفته می شود در مراسم تودیع دکتر سمنانی در مهرماه 90 معاونین ، همکاران و دوستان وی 20 سکه به ایشان هدیه کردند که دکتر سمنانی همانجا اظهار کرد که دو تا را برای کار خیر بر می دارم و 18 عدد آن را به بیماران سرطانی می بخشم .

 انتهای پیام /گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار