اداره کل هواشناسی گلستان روز چهارشنبه با صدور اخطاریه ای اعلام کرد: با تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی طی شبانه روز آینده بارش برف در مناطق مرتفع کوهستانی استان محتمل است ضمن اینکه آبگرفتگی معابر عمومی به دلیل بارش شدید باران پیش بینی می شود.

سرما، باران و برف مهمان مردم گلستان/ هشدار نسبت به آبگرفتگی معابر

به گزارش گلستان24، بر اساس اخطاریه هواشناسی از اواخر وقت /چهارشنبه/ تا روز جمعه هشتم آبان جاری بارش های پراکنده در نواحی کوهپایه ای و کوهستانی گلستان به ویژه در ساعات بعد از ظهر و شب پیش بینی می شود.

دما در گلستان
 

بر این اساس انتظار می رود از روز جمعه بتدریج با تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی در سطح زمین و همراهی آن با گذر امواج تراز میانی جو شاهد وزش باد نسبتا شدید، مواج و طوفانی شدن دریا، ابری شدن آسمان، بارش متناوب باران و تشکیل مه در استان گلستان باشیم.


همچنین دمای هوا از روز جمعه تا یکشنبه هفته آینده کاهش قابل ملاحظه ای خواهد داشت به همین دلیل در روز شنبه نهم آبان ماه جاری بارش در مناطق مرتفع کوهستانی به شکل پراکنده برف خواهد بود ضمن این که به سبب بارش شدید باران در برخی مناطق گلستان احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در این روز پیش بینی می شود.


بر پایه این گزارش از صیادان گلستان خواسته شده به دلیل افزایش وزش باد از انجام عملیات در دریا به خصوص از روز جمعه تا یکشنبه آینده خودداری کنند. 


این سامانه بامداد روز دوشنبه هفته آینده از استان گلستان خارج خواهد شد.
گفتنی است هواشناسی پیش تر از کاهش 14 تا 16 درجه ای دمای هوا در استان گلستان خبر داده بود.


طی 24 ساعت گذشته بیشینه و کمینه دمای هوا در گرگان مرکز استان گلستان به ترتیب 25 و 15 درجه سانتی گراد بود و پیش بینی می شود حداقل دمای این شهر فردا پنجشنبه به 13 درجه کاهش یابد.

ارسال نظر

آخرین اخبار