فرمانده انتظامی استان گلستان از کشف کلاهبرداری بیش از یک میلیارد ریالی یک صندوق مالی در گرگان توسط پلیس آگاهی خبر داد.

کشف کلاهبرداری میلیاردی یک صندوق مالی در گرگان

به گزارش گلستان24، سردار سرتیپ دوم سیدمحمود میرفیضی در این باره گفت: با شکایت افراد مختلف مبنی بر تاسیس یک صندوق مالی در شهرستان گرگان و انجام فعالیت های مالی غیرمجاز توسط اعضای آن موضوع به صورت جدی در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 

کلاهبرداری میلیاردی در گرگان
وی ادامه داد: با پیگیری ماموران مشخص شد که در یکی از مجتمع های مسکونی گرگان عده ای با نصب تابلو صندوق قرض الحسنه اقدام به فعالیت مالی و بانکی می کنند. 


فرمانده انتظامی استان گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت نوع فعالیت این صندوق و مراجعه افراد متعدد برای دریافت خدمات مالی با هماهنگی مرجع قضایی استعلام لازم برای صحت فعالیت آن انجام شد. 
سردار میرفیضی بیان کرد: در سیر تحقیقات پلیس و تا زمان رسیدن پاسخ استعلام از مراجع ذیصلاح، با هماهنگی مرجع قضایی محل مورد نظر پلمپ و از ادامه فعالیت آن جلوگیری شد. 


وی افزود: با تحقیقات گسترده گرداننده اصلی این صندوق شناسایی و در زمان مراجعه به منزلش دستگیر شد. 
فرمانده انتظامی گلستان اظهار کرد: در ادامه نیز سایر اعضا و گردانندگان این صندوق شناسایی و دستگیر شدند. 


سردار میرفیضی گفت: متهمان در روند تحقیقات پلیس در ابتدا منکر هر گونه بزه انتسابی شدند اما پس از مواجهه با مستندات قانونی پلیس و پاسخ استعلام مراجع ذیصلاح و مدارک مثبته به جرم خود اعتراف کردند. 


وی اضافه کرد: متهمان در اعترافات خود بیان کردند که با سوء استفاده از جایگاه اجتماعی خود و ارائه تبلیغات و خدمات جعلی به مردم با عناوین اعطای تسهیلات با سود و کارمزد پایین اقدام به دریافت وجه از شهروندان در قالب سرمایه گذاری برای پروژه های مختلف کرده اند. 


فرمانده انتظامی گلستان اظهار کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده گردانندگان این صندوق یک میلیارد و 370 میلیون ریال وجه نقد را از شهروندان گرگان دریافت کرده اند. 
سردار میرفیضی ابراز کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی و سپس با قرار قانونی روانه زندان شدند. 


وی با بیان این که فعالیت غیرقانونی این افراد با تلاش پلیس آگاهی و همراهی شهروندان در کوتاهترین زمان ممکن کشف شد ابراز کرد: نظارت مستمر پلیس بر فعالیت های اقتصادی و مالی در سطح گلستان و اشراف اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان بر چنین اقداماتی باعث شد تا از وقوع کلاهبرداری چند میلیاردی جلوگیری شود و تلاش پلیس برای شناسایی شکات همچنان ادامه دارد./ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار