مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: اهدای اعضای بدن یکی از پرستاران این استان نجات بخش زندگی چند بیمار شد.

اعضای بدن پرستار گلستانی زندگی بخش چند بیمار شد

به گزارش گلستان24، دکتر اکبر برزگر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آن مرحومه که در یکی از بیمارستانهای استان گلستان شاغل بود بر اثر مرگ مغزی دار فانی را وداع گفت و با توجه به علاقمندی وی به اهدا عضو و پر کردن فرم مخصوص در زمان حیات، اعضای بدنش شامل کلیه و کبد و برخی از نسوج پیوندی به بیماران نیازمند اهداء شد.

اعضای بدن پرستار گلستانی


به گفته وی اعضای پیوندی مرحومه در تهران به بیماران نیازمند اهداء و پیکرش روز گذشته در محل سکونتش شهرستان رامیان واقع در شرق گلستان با حضور مردم و مسئولان محلی تشییع و به خاک سپرده شد.


وی ادامه داد: در یک ماه گذشته در استان گلستان سه مورد اهداء عضو از افرادی که به علت مرگ مغزی به دیار باقی شتافته اند، به بیماران نیازمند صورت گرفته است.


مسئول فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی گلستان با اشاره به فرهنگ اهدا عضو در جامعه که جای خود را پیدا کرده است، افزود: علاقمندان و داوطلبان اهداء عضو می توانند با پرکردن فرم مخصوص و یا از طریق سامانه نام نویسی و نسبت به دریافت کارت اهداء عضو اقدام کنند.


وی افزود: سامانه www.ehda.senter.com آماده نام نویسی از داوطلبان اهداء عضو می باشد.
گفتنی است اعضا و نسوج پیوندی قابل اهدای بدن شامل ریه، کبد، لوزالمعده، قلب، کلیه، روده، قرنیه، سیاهرگ، غضروف، دریچه های قلب، پوست، تاندون، لیگامان و مغز استخوان است که می تواند بیماران زیادی را از رنج و معلولیت نجات داده و باعث افزایش کیفیت زندگی آنها شود. /ایرنا

 

ارسال نظر

آخرین اخبار